L03VIk Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Utrolig! Du fikk skvist inn en svar til Corn.... Fatter ikke at du gidder å bry deg så voldsomt. Jeg har for lengst skjønt hva du mener om saken, topicen+++ Grunnen til at den begynner å bli uoversiktlig kan jo ha noe med at du har postet i hvert fall 4 unødvendige poster.... Jeg gir egentlig blaffen i hele saken nå. Vet selv hvor jeg finner no-cd osv. så jeg får bare la være å hjelpe andre. Tråden er herved offisielt avsluttet fra min side. Takk og farvel! Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 minner meg om en gammel vits. en lokal politman opp i nordnorge drar på besøk til en bonde. politi mannen banker på døra å sier at han må hente hjemmebrents apperatet han har i låven. bonden sier, hvorfor det, jeg har ikke brukt apperatet på 30 år. politi mannen sier at, det hjelper ikke, den må tas med. å jeg har denne boten på 1000 til deg. bonden spør hvorfor det. jo fordi at du har apparetet. bonden gir politi mannen 2000 å sier her ta dette. politmanen spør hvorfor det. jo fordi selv om jeg har aldri voldtatt noen. så har jeg utstyret til det. MR_T Lenke til kommentar
Döden Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 minner meg om en gammel vits. en lokal politman opp i nordnorge drar på besøk til en bonde. politi mannen banker på døra å sier at han må hente hjemmebrents apperatet han har i låven. bonden sier, hvorfor det, jeg har ikke brukt apperatet på 30 år. politi mannen sier at, det hjelper ikke, den må tas med. å jeg har denne boten på 1000 til deg. bonden spør hvorfor det. jo fordi at du har apparetet. bonden gir politi mannen 2000 å sier her ta dette. politmanen spør hvorfor det. jo fordi selv om jeg har aldri voldtatt noen. så har jeg utstyret til det. MR_T Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 minner meg om en gammel vits. en lokal politman opp i nordnorge drar på besøk til en bonde. politi mannen banker på døra å sier at han må hente hjemmebrents apperatet han har i låven. bonden sier, hvorfor det, jeg har ikke brukt apperatet på 30 år. politi mannen sier at, det hjelper ikke, den må tas med. å jeg har denne boten på 1000 til deg. bonden spør hvorfor det. jo fordi at du har apparetet. bonden gir politi mannen 2000 å sier her ta dette. politmanen spør hvorfor det. jo fordi selv om jeg har aldri voldtatt noen. så har jeg utstyret til det. MR_T Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 minner meg om en gammel vits. en lokal politman opp i nordnorge drar på besøk til en bonde. politi mannen banker på døra å sier at han må hente hjemmebrents apperatet han har i låven. bonden sier, hvorfor det, jeg har ikke brukt apperatet på 30 år. politi mannen sier at, det hjelper ikke, den må tas med. å jeg har denne boten på 1000 til deg. bonden spør hvorfor det. jo fordi at du har apparetet. bonden gir politi mannen 2000 å sier her ta dette. politmanen spør hvorfor det. jo fordi selv om jeg har aldri voldtatt noen. så har jeg utstyret til det. MR_T Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 minner meg om en gammel vits. en lokal politman opp i nordnorge drar på besøk til en bonde. politi mannen banker på døra å sier at han må hente hjemmebrents apperatet han har i låven. bonden sier, hvorfor det, jeg har ikke brukt apperatet på 30 år. politi mannen sier at, det hjelper ikke, den må tas med. å jeg har denne boten på 1000 til deg. bonden spør hvorfor det. jo fordi at du har apparetet. bonden gir politi mannen 2000 å sier her ta dette. politmanen spør hvorfor det. jo fordi selv om jeg har aldri voldtatt noen. så har jeg utstyret til det. MR_T Lenke til kommentar
bidz Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Må i tillegg nevne at en EULA _IKKE_ nødvendigvis trenger og gjelde over hele verden. En EULA som tilsier at det ikke er lov og ta backup osv, osv, osv, osv, gjelder ikke i Norge - på grunn av at Norsk lov går framfor EULA'en som produsenten opererer med. EULA gjelder kun i de landene der lovene også tilsier det samme. Sier en EULA at en ikke har lov og ta backup, så kan en trygt gjøre det - helt lovlig - i Norge, da Norsk lov tilsier at en kan ta backup av original programvare en har kjøpt (eller fått, i original stand selvsagt). Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg vil tørre å påstå at norsk lov går over retningslinjene i forumet. Loven sier at det er fullt lovlig å ta en backupkopi av programvare man har kjøpt på lovlig vis, men så er det liksom ikke lov å bruke denne backupen? Da ser jeg ikke helt poenget... I en av de nyere patchene av Unreal Tournament 2003 har man fjernet CD-sjekk-funksjonen, så man ikke trenger å putte inn CDen hver eneste gang man skal bruke spillet. Noen har endelig forstått hvor plagsomt dette er. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg vil tørre å påstå at norsk lov går over retningslinjene i forumet. Da påstår du feil Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Husk at du aldri kjøper selve spillet, men bare en lisens. Altså en rett til å bruke spillet. Du eier nemlig aldri spillet, bare retten til å bruke det. Derfor er det som står over ikke helt korrekt. Teoretisk betyr det at du kan forlange nytt spill fra produsenten vist din eigen CD blir ødelagt, så lenge du kan bevise at du faktisk har kjøpt spillet? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Husk at du aldri kjøper selve spillet, men bare en lisens. Altså en rett til å bruke spillet. Du eier nemlig aldri spillet, bare retten til å bruke det. Derfor er det som står over ikke helt korrekt. Teoretisk betyr det at du kan forlange nytt spill fra produsenten vist din eigen CD blir ødelagt, så lenge du kan bevise at du faktisk har kjøpt spillet? Jepp. Mange spill produsenter som faktisk tilbyr denne tjenesten også, hvis du leser i manualen som følger med spillet, så står det somregel bakerst med liten skrift hvor du skal henvende deg for og få erstatnings-cd tilsendt osv. Da må du selvsagt registrere kopien av spillet ditt først, på deg selv, med korrekt adresse osv, siden jeg regner med at de kun sender til den første registrerte personen. gratis selvsagt (om en ikke må betale porto da..) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Om man kjøper et spill til 600,- og blir lei av å trøkke inn den forbanna CD'n spillet er på så må man da få kjøre NO-CD, om noen sier nei til dette så er det ikke annet enn latterlig. MEN Det er ikke lov å informere om piratkopiering på forumet og NO-CD brukes stortsett til det tror jeg det er vel der problemet... Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Skjønner egentlig ikke hvorfor dere gidder å diskutere dette en gang. Kan ikke tro at retningslinjene for forumet noen gang kommer til å bli endret på det område, og slik bør det kanskje være også? Hvis dere vil diskutere slike ting finnes det jo forum både på www.izonews.com og www.nforce.nl - Judaz - Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Latterlig. hw.no/gamer.no bestemmer reglene på forumet, og bestemmer hva som skal diskuteres. Hvis de ikke ønsker at no-cd patcher skal diskuteres, så er det bare å akseptere det. Det er i en gråsone, og er derfor forståelig at de ikke ønsker (I de aller flestetilfellene blir no-cd patcher brukt ulovlig). Om no-cd patch bryter regler i den norske lover er veldig tvilsomt. En av grunnene til at jeg ikke gidder å kjøpe spill er rett og slett fordi de har den pokkers cd-sjekken, slik at jeg leite etter CD-en, og forflytte meg bort til plassen PC-en min står hver gang jeg skal spille. Kopien er nemlig bedre enn originalen, og derfor gidder ikke jeg å stresse med originalen. (vel, stress er det vel ikke akkurat, men unødvendig arbeid er det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå