Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av sløyd oppg.

Anbefalte innlegg

Hallo :)

Eg vet vi kommer til å få eit kunst og handtverk prosjekt på skolen til høsten, men eg har ikke en eneste idè om hva eg kan lage :( Eg trur vi får lage noe i tre,metall, leire eller tekstil.

meningen er at vi skal gjer arbeidet på skolen , men vi kan ta det med heim å jobbe på det vist tiden blir knapp :)

Har dere noen idèer om hva eg kan lage? :)

På forhand takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen behov på fritiden ? Eksempelvis en hylle etc.

Er oppgaven helt fri? Da vi fikk oppgave i sløyd måtte vi lage en hylle med "kunst" i. Derfor dreit jeg i oppgaven og lagde en hylle som jeg bruker den dag i dag, 10 år etter.

Forslag:

CD- hylle

TV- benk

Pute (ganske enkelt)

Dukkehus (hvis du har små- søstre)

En boks av tre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du kan for eksempel lage et skrinn av treverk, en lykt i leire, kanskje en boks eller en eske i metall (krever blikkenslagerverktøy*) eller du kan lage en vev med bilde av et eller annet i tekstil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hva med å bygge en miniatyr residens i treverk? Her kan du pynte på med bomull og legge til lys innvendig. Dette er ment som julepynt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du kan også vurdere relieff i leire, som avbilder en eller annen landskap. Her må en tenke på hva er det som er praktisk å lage, og hvordan kan gjenstanden brukes?

Det du kan lage, men det er litt avansert er å lage et trådbilde", vet ikke hva det kalles(!). Du har en sponplate som du for eksempel maler sort. Så finner du en tegning. Så spikrer du langs alle prikkene på tegningen. Så trer du sølv eller gulltråd i et systematisk mønster på spikrene. Så avbilder trådene gjerne en fugl, eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...