Gå til innhold

Får ikke bilde på helt nytt Gainward GTX 580 Phantom 3070 mb.

Aafloey

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig dette kortet; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623388

Da jeg skulle innstallere det idag, så ser det ikke ut til å bli bilde på skjermen ved oppstart?

Prøvde alle utgangene på kortet uten å få noe bilde.

Hvor mange kabler med strøm skal det egentlig kobles til dette? Når jeg kobler til den ledninga som følger med kortet, altså en 8 pins som går til 2 stk 6 pins. Så starter ikke viftene på kortet.

Når jeg kobler til bare 1, 6 pins så starter kortet, men jeg får fortsatt ikke noe bilde? Noen som vet hva jeg gjør feil, eller er kortet defekt?

Nå har jeg satt tilbake det gamle kortet, da fikk jeg bilde med en gang. Men jeg måtte ta en windows restore point for å få startet windows 7 igjen, kan dette ha med drivere å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, men skal det kun kobles til 1 stk 6 pins på 8 pins adapteren da?

For jeg hadde i alle ledningene, da ble det totalt 3 stk 6 pins mot kortet og jeg fikk fortsatt ikke bilde.

En 8-pins kabel og en 6-pins kabel. Har du ikke 8-pin må du bruke adapter.

Om dette ikke fungerer og du ikke får bildet er kortet defekt og du bær få nytt.

Lenke til kommentar

Ja, en vanlig 6 pins kan levere max 75W, 8 pin har ekstra jording som forteller kortet at den kan trekke det dobbelte da PSUen er sertifisert for det. og da er det 150W som gjelder.

Og 150W er under det GTX 580 er sertifisert for så ja du må ha alle sammen tilkoblet.

Hvilken PSU er det du har forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...