Aafloey Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Kjøpte meg nylig dette kortet; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623388 Da jeg skulle innstallere det idag, så ser det ikke ut til å bli bilde på skjermen ved oppstart? Prøvde alle utgangene på kortet uten å få noe bilde. Hvor mange kabler med strøm skal det egentlig kobles til dette? Når jeg kobler til den ledninga som følger med kortet, altså en 8 pins som går til 2 stk 6 pins. Så starter ikke viftene på kortet. Når jeg kobler til bare 1, 6 pins så starter kortet, men jeg får fortsatt ikke noe bilde? Noen som vet hva jeg gjør feil, eller er kortet defekt? Nå har jeg satt tilbake det gamle kortet, da fikk jeg bilde med en gang. Men jeg måtte ta en windows restore point for å få startet windows 7 igjen, kan dette ha med drivere å gjøre? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Du skal koble til både en 6-pin og en 8-pin, to kabler innvendig. Adapteret er der hvis du mangler en 8-pin og har kun 6-pin. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Okei, men skal det kun kobles til 1 stk 6 pins på 8 pins adapteren da? For jeg hadde i alle ledningene, da ble det totalt 3 stk 6 pins mot kortet og jeg fikk fortsatt ikke bilde. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Okei, men skal det kun kobles til 1 stk 6 pins på 8 pins adapteren da? For jeg hadde i alle ledningene, da ble det totalt 3 stk 6 pins mot kortet og jeg fikk fortsatt ikke bilde. En 8-pins kabel og en 6-pins kabel. Har du ikke 8-pin må du bruke adapter. Om dette ikke fungerer og du ikke får bildet er kortet defekt og du bær få nytt. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Ja, skjønte det. Men skal det kobles til 2 stk. 6 pins på den 8 pins adapteren? Legger ved bilde av den som følger med. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Ja, skjønte det. Men skal det kobles til 2 stk. 6 pins på den 8 pins adapteren? Legger ved bilde av den som følger med. Det må kobles til to PCIe 6-pin for at den skal fungere ja. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 også skal det i tillegg en 6 pins direkte i kortet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 også skal det i tillegg en 6 pins direkte i kortet? Ja? Det er jo en 8-pin og en 6-pin tilkobling på kortet, begge må fylles for at det skal fungere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ja det stemmer... Du kan ikke sluntre unna på koblinger, merkelig at du ikke har en 8 pin kabel men men. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Ok. Så totalt blir det 3 stk, 6 pins koblet til dette kortet da? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ja, en vanlig 6 pins kan levere max 75W, 8 pin har ekstra jording som forteller kortet at den kan trekke det dobbelte da PSUen er sertifisert for det. og da er det 150W som gjelder. Og 150W er under det GTX 580 er sertifisert for så ja du må ha alle sammen tilkoblet. Hvilken PSU er det du har forresten? Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Okei, da skal jeg prøve igjen med alt dette tilkoblet. Har en 750 W Corsair psu, skal kunne dra dette kortet. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Da fikk jeg kortet til å virke. Jeg hadde ikke sett at de 6 pin pluggene mine hadde 2 ekstra pins som man kan sette sammen slik at man får 8 pins. Når jeg gjorde det så funka kortet med en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå