Gå til innhold

Red Orchestra 2 - ute nå!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg skal teste spillet om en liten stund, gleder meg. Ikke god i sånne spill. Begynt nå for ca 2 måneder siden med tastatur, er mer vane med kontroll. Men merker klar forbedring utenom at eg ikke er rask med aim og lignende. Men gleder meg til dette.

Vil si aim ikke har så veldig mye å si i dette spillet, selv om det selvfølgelig er en fordel.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt en stund, er utrolig dårlig, tror statsen min er 1 kill 20 deaths. Gav rett og slett opp, mye fordi eg er trøtt. Spillet klikker nesten på hver eneste loading til nytt map. Noe eg har lest en plass skjedde med flere. Og at FPS er veldig ustabil, noe eg også fikk bekreftet. Men dette blir vel fikset. En ting til som eg slet veldig med var å se forskjell på fiender og lagkamerater, eg skjønner ingen. Eg er vane med at det røde navn over fiender, men her er det røde navn over lagkamerater, eg har drept mange lagkamerater i kveld og ingen fiender. Merker at eg må sette meg inn i ting ellers er ikke dette noe vits. SPillet i seg selv er veldig tøft hvis man faktisk får det til.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt en stund, er utrolig dårlig, tror statsen min er 1 kill 20 deaths. Gav rett og slett opp, mye fordi eg er trøtt. Spillet klikker nesten på hver eneste loading til nytt map. Noe eg har lest en plass skjedde med flere. Og at FPS er veldig ustabil, noe eg også fikk bekreftet. Men dette blir vel fikset. En ting til som eg slet veldig med var å se forskjell på fiender og lagkamerater, eg skjønner ingen. Eg er vane med at det røde navn over fiender, men her er det røde navn over lagkamerater, eg har drept mange lagkamerater i kveld og ingen fiender. Merker at eg må sette meg inn i ting ellers er ikke dette noe vits. SPillet i seg selv er veldig tøft hvis man faktisk får det til.

 

 

Det er ALDRI nametags på fienden. Grønne\grå\røde nametags på lagmedlemmer, Grønn for de som er i din squad, og gråblå\rød for resten av laget (Axis = Gråblå, Allies = Rød)

 

Se etter kjennetegn som farge på uniform, våpen (mindre trygt, ettersom en kan plukke opp fiendens våpen), hjelm\hatt og hvordan de sprinter (tyskere holder våpenet i høyre hånd mens venstre hånd rykker frem og tilbake, Sovietrussere holder våpenet med begge hender).

 

Kan anbefale at du spiller litt singleplayer, hvor du kan bli mer vant med hvordan forskjellige soldater ser ut :)

Lenke til kommentar

Anbefaler også spille litt Firefight mode, så blir man litt kjent på mapsa, og holde seg unna countdown mode - som er helt horribelt når man ikke kan spillet. (bli skutt, vente 1000000000minutt, respawn, repeat)

Evt på Terretory, spille en gang som allies og en gang som axis, da får man med en gang orientasjon om hvor sånn ca folk spawner og kan forholde seg letter til hvor folk kommer.

 

Ellers er det bare å bruke sunn fornuft som man ville om man var i samme situasjon i virkligheten. Ikke bare peise på som i andre spill. :p:)

 

Har virkelig storkost meg med spillet, ikke opplevd noe negativt egentlig. Lenge siden jeg har levd meg så bra inn i et fps :D

 

Edit; Bolt-action :love:

Endret av l0Ff
Lenke til kommentar

Man må nesten lære seg mappene for å spille bra, må nesten vite hvorfra fienden hovedsaklig kommer fra. Ellers er det veldig viktig å passe på at man ikke blir flanket, og man alltid har kontroll over et område man sikter mot. Jeg bruker for eksempel nesten aldri coverfunksjonen når jeg sikter ut av vinduer (utenom med MG) da jeg føler man blir så utsatt av det, bruker heller å være litt lenger inn i bygningen å sikte ut på siden slik at man har et mindre område å holde kontroll på. Jeg spiller også ganske forsiktig og tar lett en omvei for å slippe områder hvor man blir et lett mål for rifler og MG, bruker også å campe en del på gode spots. Men er egentlig bare å leve seg inn i spillet så tror jeg man spiller mye bedre. Selv fokuserer jeg helt sykt på spillingen, og bruker til og med å få adrenalinkick i blant når det blir veldig hektisk.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Man er tryggere i med semi riflene, deffinetivt!

Men elsker bare den mekaniske følelsen når man virkelig får inn et bra oneshot med kar'en :love:

 

Har forøvrig horet meg mest med marksmann klassen ettersom jeg som regel er først inne (haters gonna hate) Men fy! så morsomt det er! :D

Lenke til kommentar

Krever dette spillet unormalt god maskin for å kjøre på Ultra settings? Eg hadde på "fraps" for å se hva FPS min var, den hopper liksom fra 50-60, fram og tilbake. Men dette gjør den uansett settings på spillet. Var ganske mange som skrev inne i gamet at spillet var dårlig codet men vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar

Det er ikke tvil om at Red Orchestra er et krevende spill. Men derimot er tilfredstillelsen av å mestre det SKYHØY.

 

Jeg tror det viktigste poenger om man skal lykkes i RO2, er å ha tanken "jeg kan dø" i bakhodet hele tiden. Da blir du forsiktig.

 

Vil du på toppen av scoreboard lista så er det ikke antall kills som teller. Dette gjelder spesielt for Territory maps. Jeg ligger stort sett blandt de 5 øverste på rankingen. Årsaken til det er at jeg går etter cap zoner. Dreper du fiender i en cap zone får du mye mer poeng, samtidig som du får poeng for å ta en zone.

 

Ellers gjelder "spill som om du var der selv", det vil si hold deg i live, dekk venner om de løper over en slette. Storm aldri et hus om du er usikker, utnytt smoke. Tenk team, ikke stats!

 

Og ellers bare kos deg glugg ihjel :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spilte noen timer i går og koste meg! Lytt ytelse forbedring fra betaen.

 

Merket at jeg ikke fikk noen achievements mens jeg spilte retail i går. Fikk achievements med den siste patchen til betaen.

 

Flere som har dette problemet? Spilte på en ranked server, team-euro, tror den er norsk? Klarte heller ikke å lagre all statsen min :\

Lenke til kommentar

Eg kommer ikke til å spille dette spillet noe mer før det er ordnet opp i de feilene som er. Statsene du får i kamp blir ikke registrert, så egentlig alt du gjør i en kamp får du ingenting får, lvl opp våpen osv får man aldri brukt siden man aldri får noe XP, dette er en kjent feil som mange sliter med. Spiller er veldig dårlig optimalisert, folk som sitter med mye dårligere maskin enn meg kan kjøre det bedre på Ultra, men eg sitte med store lag problemer sånn plutselig. Dette også en ting folk klager på inne på forumet til spillet. SKal komme en patch i dag men det ordner ingen av disse feilene forløpig,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...