Gå til innhold

Ny CPU (og da hovedkort og minne)

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg sitter og driver med litt video redigering i dag. Det tar grusomt lang tid, så da måtte jeg jo surfe litt etter litt nye deler så det går litt fortere :-)

Jeg har en Intel Core 2 Duo E6600 og tenkte at jeg trenger sikkert en ny prosessor. Intel i7-2600k høres jo fint ut og den bør vel gjøre susen?

Største problemet er jo at da trenger jeg jo ett nytt hovedkort og minne, og det er jo en dulion (er dette riktig stavet? ) å velge mellom. Lukket øynene og trykket på noe og endte da opp med Asus P8H67 B3 og Corsair Vengeance DDR3 1600Mzh 8Gb CL9

Høres dette ut som en grei liten oppdatering ?

Link til handleliste hos komplett : link

Det står at cpu er m/vifte, så da regner jeg med at jeg ikke trenger å kjøpe en ny vifte i tillegg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær klar over at du ikke i nevneverdig grad kan overklokke CPU med P8H67 B3/H67-hovedkort og at minnebrikkene du har valgt kan kollidere med store luftkjølere pga. de høye kjøleribbene.

Jeg har ikke sterke følelser for hverken hovedkortet eller minne. Jeg valgte minne mest fordi at det var på lager og at jeg ville ha 2x4Gb.

Kom gjerne med noen alternativer :-)

Handlevognen nå er på 3477,- noe som jeg syntes at var en fin pris. Tenkte at jeg ikke skulle ta av så veldig som jeg pleier å gjøre.

Jeg har ikke noe bestemt budskjett, så jeg kan godt gi mer hvis det er noen andre deler som er mye bedre.

Lenke til kommentar

Hva med dette oppsettet?

Og kanskje vurdere en kjøler?

Spør om Komplett kan legge inn et tilbud på H60, ettersom at den koster 200 kr,- mindre hos Dustinhome.

•  
  • La med en kjøler fordi standardkjøleren til Intel er noe drit :innocent:

Endret av QuickForceHD
Lenke til kommentar

Hva med dette oppsettet?

Spør om Komplett kan legge inn et tilbud på H60, ettersom at den koster 200 kr,- mindre hos Dustinhome.

•  

Det hovedkortet så jo mye kulere ut, så da bytter jeg til dette og det minnet. Jeg likte kjøleren også, men hvis jeg ikke trenger den, så er jeg litt usikker på om jeg kanskje venter med denne

Lenke til kommentar

Hva med dette oppsettet?

•  

Det hovedkortet så jo mye kulere ut, så da bytter jeg til dette og det minnet. Jeg likte kjøleren også, men hvis jeg ikke trenger den, så er jeg litt usikker på om jeg kanskje venter med denne

Woho! Endelig andre enn meg som tenker på utseendet!

*H60 er ikke nødvendig, jeg tenkte bare dersom du ville ha litt lavere temperaturer og kanskje clocke CPU'en litt også :)

Lenke til kommentar

Woho! Endelig andre enn meg som tenker på utseendet!

*H60 er ikke nødvendig, jeg tenkte bare dersom du ville ha litt lavere temperaturer og kanskje clocke CPU'en litt også :)

Da har jeg bestilt. Ringte komplett og det var ikke noe problem med å få H60 til samme pris som hos Dustin, så da ble den med i bestillingen den også :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...