HåkonN Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Har 2-3 PC`er med Win XP pro som er koblet til en svitch (bredbåndsrouter). Alle PC`ene har tilgang til nettet, og jeg har shared en disk per PC. Nå skal det bare være å gå inn på My network Places og velge Set up a home or a small office network ikke sant? Deretter bare skrive inn navn og PC-beskrivelse, for deretter og trykke videre ved nettverksnavn (default: MSHOME) og starte Pc på nytt. Gjort dette på alle PC`ene, men klarer allikevel ikke å finne de andre PC`ene på nettverket. Noe jeg har glemt? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvis routeren din er flink skal du ikke gjøre noe som helst, bare sjekke at IP og DNS står på auto... Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 "Vis alle maskiner på nettverket" til venstre for mappene i mine nettverkssteder. Prøv ellers <maskin_navn> hvor maskin_navn er navnet på en annen pc enn den du sitter ved. Hvis ikke dette går, forsikre deg om at ping fungerer (ping <maskin_navn>, hvis ikke det går: ping <ip_adresse>. Finn ip-adressen med ipconfig.). Ping og ipconfig kjøres i konsollen, velg kjør og trykk inn cmd, så OK! EDIT: ip_adresse er adressen til en av de andre pc-ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå