Lycantrophe Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Er det så mye styr, da? Du får jo både mail og RSS i f.ex. Kontact. Men ja, det stemmer. Opera har innebygget RSS-klient og mail-klient. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Nei det er det ikke. Hehe Tenker bare med på min mor, men hun bør vel kunne klare og lære seg to små programmer vil jeg tro. Var del Kontakt du viste? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Linux Mint og Google Chromium burde dekke dine behov. RSS via en widget eller noe Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ja, Akregator i Kontact. Akregator er selve feed-readeren som i og for seg kan kjøres stand-alone. Fordelen ved å kjøre den som en del av Kontact er at du da får epost, kalender og kontakter i samme interface. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Oki, mulig det vil bli prøvd med med Akregator alene. Mail er ikke slik med en gang i følge henne selv. men er jo aldri godt og si. Er linux mint det som har nærmest utseendet til windows? Så en artikkel om det på Dinside for en stund siden hvis jeg ikke husker feil. Men dette skal så absolutt prøves. Vurderer og legge det inn ved siden av win på min egen, så jeg kan teste litt selv først. Er vel bare og lage en paritsjon? Og installere på. Takker så lenge.. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Nei det er det ikke. Hehe Joda, den har, men du må skaffe feeds før du får lov å tukle med det. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Er linux mint det som har nærmest utseendet til windows? Så en artikkel om det på Dinside for en stund siden hvis jeg ikke husker feil. Men dette skal så absolutt prøves. Vurderer og legge det inn ved siden av win på min egen, så jeg kan teste litt selv først. Er vel bare og lage en paritsjon? Og installere på. Takker så lenge.. Mint prøver ikke å etterligne utseendet til Windows så alt for mye, så vil nok være distribusjoner som ligner mer, men det betyr ikke at de er enklere i bruk. Et eksempel er Vixta. Du tenker på Zorin OS. Distribusjonen bruker Gnome 2.24.4 som standard skrivebord (Gnome 3/Shell ser nokså annerledes ut og det vil nok ikke være like enkel å etterligne W7 i Gnome 3/Shell). Default kommer Zorin med et utseendet og en meny som ligner mer på den i Windows 7, men dette kan du også fikse i Mint. Du vil også finne temaer som ligner mer på Windows til Zorin og Mint. Her er en anmeldelse av Zorin, får mye skryt (han anbefaler Zorin som nummer 1, mens Mint ikke ligger langt bak): Det greieste om du kun ønsker å teste en distribusjon, er å teste det på CD eller i f.eks Virtualbox eller VMware. Noen distribusjoner, som Ubuntu, kan installeres og slettes som et vanlig program i Windows, og du velger da OS når du booter. Om du ønsker å legge inn Linux ved siden av Windows ved å installere på vanlig måte, vil Grub sannsynligvis ta over Windows sin bootloader, så da kan du få litt problemer om du bestemmer deg for å slette Linux igjen da den ikke gjenoppretter Windows sin boot loader igjen. Du vil ikke trenge å partisjonere disken i forkant, installasjonsprogrammet tar seg av dette, og det nok enklere og gjøre det på denne måten. Endret 25. august 2011 av tamarin Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Chromium + Google Reader Med "Expanded" view i Google Reader så ser det omtrent ut som tegningen din. Også kan du installere Google Reader Appen så får du et fint ikon på "New tab" siden så det er enkelt å finne fram. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 FraXinuS: Mener du nettleseren Chrome? Søkte på Chromium, og da kommer det opp nettleser med det navnet, men bare under utvikling enda etter det jeg har skjønt. Der linker dem til Chrome, nettleseren. Chromium OS, fant jeg vel egentlig ikke stort ut om.. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Chrome er en google-brandet versjon av Chromium med flash integrert. Utover det er det samme nettleseren, så ja, han mener Chromium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå