sasund Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei har satt opp samba på boxen min som kjører red hat 9.0.... Men jeg har et problem. Jeg får en feilmelding når jeg prøver å gå inn i katalogene/diskene fra windows xp maskina mi. Jeg kan klikke meg 3 hakk ned i katalogene, men der stopper det opp. Feilmeldinga er: "sasundhdgMusikkSamle er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tilatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av servern for å finne ut om du har tilgangstillatelser Ingen tilgang." Noen som vet hva dette kan være... Sasund Lenke til kommentar
chop Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 kanskje du ikke har tilgang () .. men det har du vel sjekka? Lenke til kommentar
sasund Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Feilen var at brukeren ikke hadde rettigheter til mappa.... Er det en måten som gjør dette automatisk på noen måte slik at en ikke trenger å gi rettigheter til hver enkelt mappe Lenke til kommentar
sasund Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 kan jeg bruke komandoen "chmod -r" til å endre alle under kataloger/mapper?? Hvordan vil en slik komando se ut? Hjelp Sasund Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 man bruker ofte chown til å endre hvilke brukere som har tilgang til filene. chown bruker fil Lenke til kommentar
sasund Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 fant ut av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå