Arne Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Betaler vi prisen for "Home and EU" students eller International Students? Koster 19500 pund for en MBA hos Durham. Det er jo ikke så ille sammenlignet med de fleste Ivy League-skolene. Forresten, uten at det nødvendigvis sier så mye så kom faktisk Durham under NHH på ft-rankingen over European Business Schools... Endret 16. desember 2011 av Arne Lenke til kommentar
stifa Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ifølge aphadt så betaler vi «overseas fees». Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 ...og det er vel omtrent den eneste gode grunnen til å bli med i EU. 1 Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Kommer jo litt an på hvor du ønsker å jobbe i fremtida Arne. Om du ser for deg England så kommer du mye lenger med en master fra WBS eller Cass Business School enn med tilsvarende fra NHH - men som sagt, valget avhenger jo av hvor du ønsker å jobbe siden. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Er det veldig vanskelig å komme inn på Cass? Jeg kommer hvertfall til å ta bacheloren på NHH, men litt usikker på hvor jeg skal ta masteren. Kunne godt tenke meg å ta den i enten UK eller US. Kunne godt tenke meg å jobbe i England. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Noen som vet om noen gode skoler i UK som har mastergrader i Business Administration eller Management? Utenom LSE... http://www.bath.ac.uk/management/ Nordmenn betaler 'overseas', dessverre. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Men er det veldig vanskelig å komme inn på disse skolene for oss nordmenn? Fant ingen Master in Business Administration. Men de hadde en for finans da. Tror dere jeg får godkjent det til sivøk-tittelen her i Norge? Lenke til kommentar
Lissibett Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Men er det veldig vanskelig å komme inn på disse skolene for oss nordmenn? Fant ingen Master in Business Administration. Men de hadde en for finans da. Tror dere jeg får godkjent det til sivøk-tittelen her i Norge? Du får ikke tittelen siviløkonom.. Det er en nordisk tittel. Men utfra hva jeg ble fortalt av econa så stiller du like sterkt med en msc fra england. Arbeidsgivere vet at sivøk er nordisk og ikke brukt andre steder Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ja, men jeg syntest jeg hadde lest at du kunne bli tildelt tittelen etterpå hvis studieprogrammet ditt i utlandet ble godkjent av staten eller noe. Jaja, men det virker interessant da! Har litt lyst å studere i Rotterdam også, men får ikke helt samme forhold til Engelsken da! Men det er veldig billig, pluss at den er ranket nr 7 på FT. Lenke til kommentar
Lissibett Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ja, men jeg syntest jeg hadde lest at du kunne bli tildelt tittelen etterpå hvis studieprogrammet ditt i utlandet ble godkjent av staten eller noe. Jaja, men det virker interessant da! Har litt lyst å studere i Rotterdam også, men får ikke helt samme forhold til Engelsken da! Men det er veldig billig, pluss at den er ranket nr 7 på FT. Du får ikke nok studiepoeng til å få tittelen, da må fikse at du kan få ta de resterende poengene ved et norsk studiested. Ja, syns jeg også kommer til å søke ved bath, lancaster og manchester og får hjelp gjennom study across the pond Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Not bad! Går du på NHH du også kanskje? Lenke til kommentar
Lissibett Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Not bad! Går du på NHH du også kanskje? Nei, UiA her Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Arne: Har hørt mye bra om Cardiff Business School (en del av Cardiff University), men er usikker på om de har akkurat det du er på jakt etter. Hvor de ligger på evnt. rankinger vet jeg heller ikke, men jeg vet at på en del andre ting (f. eks. lærerutdanning), ligger de veldig høyt. Lenke til kommentar
JGuldahl Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Ja, men jeg syntest jeg hadde lest at du kunne bli tildelt tittelen etterpå hvis studieprogrammet ditt i utlandet ble godkjent av staten eller noe. Jaja, men det virker interessant da! Har litt lyst å studere i Rotterdam også, men får ikke helt samme forhold til Engelsken da! Men det er veldig billig, pluss at den er ranket nr 7 på FT. Du får ikke nok studiepoeng til å få tittelen, da må fikse at du kan få ta de resterende poengene ved et norsk studiested. Ja, syns jeg også kommer til å søke ved bath, lancaster og manchester og får hjelp gjennom study across the pond Dette er feil - man får nok studiepoeng til å kunne innvilges tittelen. Har du BSc og MSc fra utlandet, og de riktige fagene, kan NOKUT og Econa godkjenne utdanningen og gi deg tittelen. Med det sagt, og som tidligere nevnt, er tittelen mindre og mindre viktig, og MSc-delen det som har noe å si, ettersom Bologna-prosessen har likestilt utdanning på tvers av EU og EØS. EDIT: Se her for mer informasjon om krav og fremgangsmåte: http://www.econa.no/?nid=196208 Endret 17. desember 2011 av JonasGuldahl Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Ikke verst! Fikk veldig lyst å ta masteren i utlandet nå, synd at det er fem semestre til... Når bør jeg begynne å planlegge for å ha god nok tid? Vil studere i UK, USA eller Nederland. Lenke til kommentar
Lissibett Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Ikke verst! Fikk veldig lyst å ta masteren i utlandet nå, synd at det er fem semestre til... Når bør jeg begynne å planlegge for å ha god nok tid? Vil studere i UK, USA eller Nederland. Du bør begynne tidlig, hvertfall hvis du vil til usa. Da må du ta både toefl og gmat, pluss skrive essays. Ble for mye arbeid for min del Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Må vi serriøst ta TOEFL? Makan til lureri... Da jeg gikk på High School slapp jeg dette fordi jeg var norsk. Lenke til kommentar
Lissibett Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Må vi serriøst ta TOEFL? Makan til lureri... Da jeg gikk på High School slapp jeg dette fordi jeg var norsk. Slik jeg har forstått det ja.. Du kan jo høre med universitetene du tenke å søke på om du kan slippe.. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Det stemmer sikkert. For å si det litt fint: Jeg vil tro universitetene har finansielle incentiver til å kreve denne testen. Lenke til kommentar
Lissibett Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Det stemmer sikkert. For å si det litt fint: Jeg vil tro universitetene har finansielle incentiver til å kreve denne testen. Det er nok godt mulig men syns nå gmat er mer skremmende en toefl! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå