Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK

ahpadt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man ikke bare bestille studentbilletter hos SAS kun en uke i forveien ellerno? Passer ikke særlig for oss som er avhengig av å dra på bestemte dager, spør du meg.

Jeg bestilte billetter hjem til jul i begynnelsen av oktober.

Jaha. Hvor mye kom det på? Jeg betaler 1564,- for min. Det er forholdsvis billig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk flytur fra Molde til London via Oslo til 550 kroner inkl. ett kolli når jeg dro tilbake hit midt i september. Helt vanvittig billig. Hjem igjen til jul ble det en del dyrere, omtrent tre ganger så dyrt faktisk. Er vel sesongbasert det der.

Gavekort: Det tok ikke lang tid før jeg la til meg enkelte walisiske dragnigner i dialekten. Usikker på hvor sterk dialekten i Aberystwyth er, men her i Cardiff er det mange fra Swansea og The Valleys med kraftige dialekter, så det var enkelt å la seg påvirke ...

Lenke til kommentar

Jeg fikk et brev fra University of Manchester i dag angående hvilke fees jeg skal betale om jeg velger å takke ja til tilbudet deres.

Jeg antar det er international fees når jeg har bodd i Norge hele livet mitt så langt, ikke sant?

Lenke til kommentar

Jeg fikk et brev fra University of Manchester i dag angående hvilke fees jeg skal betale om jeg velger å takke ja til tilbudet deres.

Jeg antar det er international fees når jeg har bodd i Norge hele livet mitt så langt, ikke sant?

Jepp. Du er 'overseas'.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gavekort: Det tok ikke lang tid før jeg la til meg enkelte walisiske dragnigner i dialekten. Usikker på hvor sterk dialekten i Aberystwyth er, men her i Cardiff er det mange fra Swansea og The Valleys med kraftige dialekter, så det var enkelt å la seg påvirke ...

Er ikke sterke dialekter her, de aller fleste her er studenter fra hele UK. Tenkte generelt på engelsken jeg, og hvordan man sklir inn sosialt.

Lenke til kommentar

Ingen problem. De er generelt vant til internasjonale studenter her, og de fleste utbryter bare "it's bloody cold up there, innit?" når jeg forteller hvor jeg er fra. Jeg har det for øvrig morsomt når jeg leker "gjett hvor jeg er fra"-leken. USA, Nederland, Sør-Afrika og Sverige har vært de internasjonale svarene, mens London, Liverpool, Newcastle, Glasgow (!) og Sør-Wales er de mer lokale.

Lenke til kommentar

Conditional offer fra University of Bath! :D

De sendte en mail ang. fee assessment tidligere i dag, og jeg skrev at jeg ikke kvalifiserer til å betale 'home fees', og så fikk jeg et tilbud tre timer senere, kvart på seks i kveld.

Bath er på en måte 'førstevalget' mitt akkurat nå.

Hva synes du om studiet så langt, apadt? (siden CSE og ECE er helt identiske det første året...)

Lenke til kommentar

Hvilke krav mangler da, når du får 'conditional offer'? 'Fee assessment' har jeg ikke hørt om heller ...

Det er et sånt skjema de sender ut når de er usikker på hva slags tuition fees vi skal betale... Jlapp heldigvis unna da jeg vet jeg skal betale overseas fees.

Kravet var 6.0 på IELTS med intet mindre enn 5.5 i hver komponent.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

@stifa: Skjønner.

Denne IELTS-testen; er den så grundig som de gir uttrykk for på hjemmesiden sin? Virker som vanskelighetsgraden ikke er helt maks, men den er desto grundigere i mange felt. I hvert fall fikk jeg det intrykket med en gang. Riktig?

Jeg har egentlig fått det samme inntrykket, og et «past paper» som jeg har ender ikke inntrykket drastisk. Jeg har ikke tatt testen ennå, så jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...