Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK

ahpadt

Anbefalte innlegg

Betyr det at den bli-kjent-kvelden er meningsløs, med mindre man møter noen man skal på samme universitet med? Jeg ble invitert til samme greie, men er skeptisk til det.

Det må du nesten gjøre opp med deg selv om. Jeg tvang meg selv/ble litt tvunget til å gå. Vil jo ikke skade, selv om alle vennene jeg har fått meg, er de som går på samme studie som meg.

Finnes det noen offisiell statistikk fra Lånekassen, eller lignende, over hvor mange som drar til UK hvert år?

Står sikkert noe på ansa sine sider.

Lever man ikke på First Price-lignende mat hvis man overlever på 20 pund pr uke?

Det stemmer nok. Men på den positive siden vil du da ha drøyt mye penger til alt annet. ;)

Er det noen her som har brukt eller bruker ANSAforsikring, og kan si noe om det?

Jeg har det. Er vel mest for sikkerhetsskyld i tilfelle noe ille skulle skje. Betaler bare for ett år av gangen.

Hei, jeg lurte på en ting. Jeg skal betale 13 500 pund som skolepenger når jeg skal begynne på Essex til høsten. Er dette noe jeg må betale hvert år altså, 1 året, 2 året og 3 året? Pluss er det noen som har søkt om stipend og et begrenset lån? eller er det lite lurt med et begrenset lån?

Det må betales hvert år, ja. Husk at de fleste tillater deg å dele betalingen i to, slik at du betaler en halvdel før semester 1 og så den andre rett før semester 2 starter. På den måten vil du ha fått penger fra lånekassen når du skal betale, slik at du ikke må dytte kniven i sparepenger.

Klarer du deg med det du får av lånekassen, eller har du en jobb ved siden av?

Klarer meg helt fint med det jeg får av lånekassen. Skal sies at jeg får reisen min til og fra dekket av foreldrene mine, så det hjelper jo litt.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det. Er vel mest for sikkerhetsskyld i tilfelle noe ille skulle skje. Betaler bare for ett år av gangen.

Hvor mye koster det? Jeg tror jeg må ha det, fordi jeg skal studere i en by med høy kriminalitet.

For boligen min kan jeg enten velge å betale hele beløpet i en betaling, dele den i tre eller syv betalinger. Jeg skal bo der i ti måneder, og hvis jeg velger det sistnevnte alternativert blir det £715 pr måned, som virker ganske mye, og de siste tre månedene lever jeg gratis. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Noen her som har kunnskap om hvordan en Engelsk 1-årig Mastergrad gjør seg i Norge? For min del har jeg to alternativer: Enten å gå en 12 måneders master ved LSE, eller 2 år ved universitet i Norge. Slik jeg forstår det, anerkjennes ikke den engelske graden fullt ut som en norsk master, men jeg har ikke planer om å ta doktorgrad, så da antar jeg det ikke vil ha mye å si? Eller kan det eksempelvis påvirke lønn?

Ser forresten "tilleggstipend" fra lånekassen ble diskutert tidligere her, min tolkning av dette er at i ordet "stipend" ligger det at en får pengene, ikke som lån, er dere enige i dette?

Endret av Zeorsd
Lenke til kommentar

Hvor mye koster det? Jeg tror jeg må ha det, fordi jeg skal studere i en by med høy kriminalitet.

375 for medlemsavgift i ANSA og 1200+ for selve forsikringen. Kommer ann på hvor stor dekning du vil ha. Trykket litt nå og med full pupp (forsikring for eiendeler + utvidet reiseforsikring) koster det meg 1772 for 12 måneders forsikring.

For boligen min kan jeg enten velge å betale hele beløpet i en betaling, dele den i tre eller syv betalinger. Jeg skal bo der i ti måneder, og hvis jeg velger det sistnevnte alternativert blir det £715 pr måned, som virker ganske mye, og de siste tre månedene lever jeg gratis. Hva bør jeg gjøre?

£715 per måned :scared:

Å dele den i tre høres kanskje mest fornuftig ut da.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+61342

Hei!

Noen som har erfaring med masterstudier i England, gjerne ingeniørstudier? Vurderer å søke om å få ta master (marinteknikk ) i England neste høst og har lest mye bra om universitetet i Newcastle. Hvordan studiet? Hvordan opplevde du nivået på undervisningen, og vil det være noe stor forkjell på å allerede ha gått 3 år i England kontra 3 år i Norge + 1 i England?

Lenke til kommentar

Hei, jeg skal begynne på universitetet i Essex i oktober og jeg har fått beskjed at alle internasjonale studenter må ta en vurderingstest i engelsk selv om man har fått 5 eller 6 i engelsk på VGS. Er det noen av dere som har tatt testen og er det noe jeg kan gjøre for å forbrede meg? :hmm: :hmm:

Endret av Sara131
Lenke til kommentar

Hei, jeg skal begynne på universitetet i Essex i oktober og jeg har fått beskjed at alle internasjonale studenter må ta en vurderingstest i engelsk selv om man har fått 5 eller 6 i engelsk på VGS. Er det noen av dere som har tatt testen og er det noe jeg kan gjøre for å forbrede meg? :hmm: :hmm:

Er det IELTS eller TOEFL?

Lenke til kommentar

Er det noe formål med å direkte konvertere poengene på den måten? Gjør man det så vil vel ikke en master i UK telle like mye som en master i Norge?

Jeg ble en gang tipset at om jeg skulle fullføre en ingeniørmaster i UK så kunne det være mulig å søke om tillatelse om å kunne betegne seg selv som "sivilingeniør" i Norge (for å kunne legge med i CV). Vet ikke om dette stemmer men.

Lenke til kommentar

Bare som en advarsel: En venn av meg søkte Master of Econ på UiO til høsten, og fikk tilbakemelding at de opererte med følgende oversatte karakterer, (prosent i UK-karakter, bokstav i Norge)

>90% = A

>80% = B

>60% = C

etc

De gikk tilbake på det senere, uten at jeg vet helt hva klageprosessen var, men skaff dere skikkelig dokumentasjon på hvordan ting fungerer i UK - det er mye rart der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...