Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK


ahpadt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv ganske få innleveringer dette semesteret, og bare en presentasjonsoppgave (som teller 50% :s)... men tror det varierer mellom programmer og skoler; se litt rundt på skoler du er interessert i (og i emne-registrene står det som regel hvor mye eksamen/coursework teller -- tror det samme gjelder for norske skoler også)

 

Jeg tror engelskkravet er vanlig engelsk eller hva enn du nyligst har fått til (f.eks int.engelsk).. om du ikke oppfyller disse kravene, er IELTS/TOEFL bare en formalitet som ikke krever noen betydlig innsats -- en veldig dyr formalitet derimot. :p

Endret av stifa
Lenke til kommentar

TOEFL-kravene pleier jo å ligge på rundt 90 poeng, som er relativt høyt, IMO. Nå er jeg veldig usikker på om jeg gidder å ta den. Jeg er veldig usikker om jeg har lyst til å studere i UK eller i et annet land. Er det sånn at når man har svart ja til et tilbud, så må man gå på den skolen? Hvor lenge kan man vente på å svare på et tilbud? Jeg har mer lyst til å gå på CBS, som ligger i Danmark, enn en skole i UK, men hvis jeg gjør det dårlig på TOEFL-testen kommer jeg ikke inn på CBS, uansett har jeg fortsatt sjansen til å komme inn på en eller flere skoler i UK.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Svarsfristen var 7. juni i 2012, men du bør svare innen april om du har lyst til å sikre det god campus accommodation osv.

 

Engelsken min er egentlig ganske tragisk, men jeg klarte å få 7.5 i gjennomsnitt på IELTS, så ikke la deg skremme av "høye" poengsummer.

Lenke til kommentar

Har selv ganske få innleveringer dette semesteret, og bare en presentasjonsoppgave (som teller 50% :s)... men tror det varierer mellom programmer og skoler; se litt rundt på skoler du er interessert i (og i emne-registrene står det som regel hvor mye eksamen/coursework teller -- tror det samme gjelder for norske skoler også)

 

Gled deg til semester 1 i år 2. ;)

Lenke til kommentar

Svarsfristen var 7. juni i 2012, men du bør svare innen april om du har lyst til å sikre det god campus accommodation osv.

 

Engelsken min er egentlig ganske tragisk, men jeg klarte å få 7.5 i gjennomsnitt på IELTS, så ikke la deg skremme av "høye" poengsummer.

Er det fristen for å søke bosted?

 

Hvordan var det å studere i begynnelsen av studiet, når du selv mener at du ikke er så god i engelsk?

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Jeg kan forstå egnelsk helt greit; hender jeg hører et fremmed ord eller to i uka i forelesninger... men snakker ganske dårlig engelsk, men myyyye bedre enn de kinesiske foreleserne jeg har dette semesteret.

 

Gled deg til semester 1 i år 2. ;)

Er det så ille? :s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan forstå egnelsk helt greit; hender jeg hører et fremmed ord eller to i uka i forelesninger... men snakker ganske dårlig engelsk, men myyyye bedre enn de kinesiske foreleserne jeg har dette semesteret.

 

Når du tror du er dårlig i engelsk, så finner du fort ut at du ikke er like dårlig som enkelte andre. Jeg har ikke peiling hvordan enkelte kinesiske PhD-studenter har kommet så langt. Jeg skjønner knapt hva de sier.

 

 

Er det så ille? :s

 

6 timer med lab hver eneste fredag. Nesten hver eneste en har en labrapport som du må skrive til, som du må gjøre ferdig innen en uke eller to. Pluss veldig mye teori i fagene. År 1 er oppvarming.

 

Heldigvis er semester 2 litt lettere mtp rapporter siden hver av labbene bare er 3 timer, men det er mye jobb med 'Mouse Project'.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Når du tror du er dårlig i engelsk, så finner du fort ut at du ikke er like dårlig som enkelte andre. Jeg har ikke peiling hvordan enkelte kinesiske PhD-studenter har kommet så langt. Jeg skjønner knapt hva de sier.

Vil det alltid være andre utenlandske elever som er (mye) dårligere i engelsk enn nordmenn?

 

6 timer med lab hver eneste fredag. Nesten hver eneste en har en labrapport som du må skrive til, som du må gjøre ferdig innen en uke eller to. Pluss veldig mye teori i fagene. År 1 er oppvarming.

Heldigvis er semester 2 litt lettere mtp rapporter siden hver av labbene bare er 3 timer, men det er mye jobb med 'Mouse Project'.

Hvilken course er dette snakk om? Det må vel være noe med realfag?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er i gang med søknadsprossesen (håper det ikke er for sent) og skal søke English Language & Linguistics. Er det noen som vet noe om hvilket karaktersnitt man burde ha? Jeg skal søke på disse skolene i denne rekkefølgen: Essex, Oxford Brookes, Roehampton, Middlesex, Kingston.

 

Grunnet at jeg var ufattelig skolelei har jeg currently 3,6 i snitt (har 5 i engelsk fra andreåret så jeg satser på å slippe en sånn test), men skal gjøre alt jeg kan for å forbedre snittet (selv om det er relativt lite igjen av skoleåret).

 

Vet jeg kunne spurt rådgiver om dette, men jeg fikk "du har fortsatt gode muligheter" til svar, så jeg tenkte å høre med studenter da :)

Lenke til kommentar

Vil det alltid være andre utenlandske elever som er (mye) dårligere i engelsk enn nordmenn?

 

Det er vel litt i overkant å konstatere noe sånt, men jeg syntes at det er litt i overkant med folk som ikke er overbevisende stødig i engelsk, gitt hvor kompliserte enkelte studier kan være. Jeg tror det har med eksponering å gjøre. Vi har mye engelske TV-serie i Norge, f.eks.

 

 

Hvilken course er dette snakk om? Det må vel være noe med realfag?

 

Se signatur.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Jeg er i gang med søknadsprossesen (håper det ikke er for sent) og skal søke English Language & Linguistics. Er det noen som vet noe om hvilket karaktersnitt man burde ha? Jeg skal søke på disse skolene i denne rekkefølgen: Essex, Oxford Brookes, Roehampton, Middlesex, Kingston.

 

Grunnet at jeg var ufattelig skolelei har jeg currently 3,6 i snitt (har 5 i engelsk fra andreåret så jeg satser på å slippe en sånn test), men skal gjøre alt jeg kan for å forbedre snittet (selv om det er relativt lite igjen av skoleåret).

 

Vet jeg kunne spurt rådgiver om dette, men jeg fikk "du har fortsatt gode muligheter" til svar, så jeg tenkte å høre med studenter da :)

Det burde gå greit på de skolene der.

Lenke til kommentar

Jeg har listet opp Durham som potensielle skoler jeg kan søke på. Hvordan er skolen? Jeg har ikke satt meg inn i detaljene ennå.

 

Den ligger i en liten by, er ranket ganske høyt og bruker et college-system. Har hørt mye bra om skolen så håper jeg blir fornøyd også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...