ahpadt Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Hei! Hva ligger snittet deres på, dere som søkte på en 4-5 respektable universiteter og fikk tilbud fra alle? Stifa f.eks. Og mener dere at dere sendte inn veldig bra statements osv? Det jeg spør om er hvor vanskelig det er å komme inn på feks økadm på Warwick med 5 i snitt og helt ordinære statements Oh stop it you.jpg Jeg hadde 4.8; ingenting spesielt med andre ord. Mitt PS var ganske bra til slutt selv om det kanskje kunne ha vært bedre. Men hva vet nå jeg, jeg har egentlig aldri helt skjønt hvordan et godt PS er. Det er vedt å nevne at det jeg søkte på, Computer Systems Engineering, ikke er like populært som for eksempel Economics eller Psychology, og derfor kan det hende at jeg slapp unna relativt billig mtp. snittkarakterer. Ikke like populært, men med mye mer tyngde i andre enden. For meg krevde de 4.5 i snitt for BEng og 5 for MEng, med 5 i engelsk. Hadde 4 i engelsk så måtte ha 6.5 på IELTS. Endret 21. juli 2012 av ahpadt Lenke til kommentar
stifa Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Høh? hvorfor trengte du 6.5? Jeg måtte bare ha 6.0... Lenke til kommentar
HadHa Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Dere som bor/har bodd i England - hva gjorde dere når det kom til telefon? Kjøpte dere en ny telefon i England med abonnement der borte? Hva om dere ville ringe hjem? Er det noen norske abonnement jeg kan få som lar meg ringe på tvers av landegrensene uten at det koster en liten formue? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Dere som bor/har bodd i England - hva gjorde dere når det kom til telefon? Kjøpte dere en ny telefon i England med abonnement der borte? Hva om dere ville ringe hjem? Er det noen norske abonnement jeg kan få som lar meg ringe på tvers av landegrensene uten at det koster en liten formue? Jeg har bare et vanlig abonnement med Orange. Bytter tilbake til norsk sim i sommerferien, men ellers er Orange-simmen i. Ulåst telefon er veldig kjekt. Korte samtaler hjem går greit. Hender de blir lengere, men med det norske stipendet er ikke penger noe problem. Skal du være veldig økonomisk bør du bruke skype. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg kjøpte telefon hos 3 (Three). Fraråder andre nordmenn sterkt om å gjøre det samme. Jeg får ikke sendt SMS til nummer som begynner på 9. Nummer på 4 går greit ... Jeg har tatt kontakt med kundeservice mange ganger om dette, men de skylder bare på manglende roamingavtale med enkelte operatører i Norge. Men uansett hvilken operatør den jeg prøver å nå har, blir det samme tullet. Det beste; jeg bandt meg for to år ... Jaja, er ferdig i oktober, da skal både iPhone og Three langt ut av huset! Jeg bruker den britiske telefonen fast når jeg er i UK, mens den norske stort sett ligger i leiligheten. Den er likevel aktiv, noe den må pga. jobb-forhold. Når jeg er i Norge, bruker jeg den norske, mens den britiske blir stort sett kun brukt som iPod og Twitter-maskin - kun med Wi-Fi selvsagt. ahpadt: Har du hatt noen problemer med SMS til Norge hos Orange? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Har vært hos både O2 og Vodafone og fornøyd med begge, men best dekning med O2. Hus i England er ofte som sement bunkre med dålig dekning. Tre første årene hadde jeg pay as you go (kontantkort), da jeg la innpå £10 i mnd og fikk mer minutter, tekst og internett enn hva jeg kunne bruke på en mnd. Nå har jeg kontrakt med O2. Jeg vil anbefale med medium til moderat bruk hvis du allerede har en ok telefon å bare ha pay as you go, da man ofte er hjemme 4-5 mnd i året og for meg var det helt unødvendig å betale for disse mnd da jeg ikke var i England. Har forresten aldri hatt problem med å ringe/tekste til Norge med Vodafone eller O2 Endret 17. august 2012 av pinnsvin Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Jeg bruker den britiske telefonen fast når jeg er i UK, mens den norske stort sett ligger i leiligheten. Den er likevel aktiv, noe den må pga. jobb-forhold. Når jeg er i Norge, bruker jeg den norske, mens den britiske blir stort sett kun brukt som iPod og Twitter-maskin - kun med Wi-Fi selvsagt. Har selv tenkt litt på å ha en reservetelefon som kan brukes til den 'inaktive' simmen. Det blir vel mer aktuelt om ca ett år tenker jeg. ahpadt: Har du hatt noen problemer med SMS til Norge hos Orange? Niks. Det meste går gjennom som iMessage, men de vanlige funker helt fint også. Jeg har et abonnement hvor man bare binder seg til en måned av gangen. Koster bittelitt mer enn de hvor man binder seg i 1/2 år, men det gjør meg ikke noe. På sommeren så må jeg "degradere" pakken min til den billigste, ellers mister jeg nummeret mitt, men det er bare snakk om ca £10/mnd gjennom sommeren. Litt OT men jeg må bare si en ting om mobilnettet i UK. Det suger. Så og si overalt unntatt i London opplever jeg at det er svært dårlig signalstyrke på mobilen. 3G er tidvis en luksus. Jeg var først med O2 men de hadde latterlig dårlig dekning der jeg studerer, spesielt på campus hvor jeg av og til hadde null signal. Fant ut at Orange har en antenne på campus, så da følte jeg det passet best å få et abonnement hos de. Endret 17. august 2012 av ahpadt Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Ja, dekningen så fort du kommer utenfor storbyene er en vits. Cardiff går stort sett bra, men med en gang jeg setter meg på toget, må jeg belage meg på en tur "offline". Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Har oppdatert den første posten nå. Skulle det være noen grove faktafeil eller mangler, bare si i fra. Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Errr, jeg bare spør litt. Jeg er veldig tvilende til å studere i England, men må bare ha avklart noe. Det skal sies at jeg ikke har gjort noe research i forkant av det jeg spør om nå, og jeg håper bare det er noen med en del kunnskap om britiske universiteter her Hvor vanskelig er det å komme inn på de bedre universitetene i England? Jeg sitter på 5 i engelsk, og vil mest sannsynlig ende opp på omkring 5,3-5,5 i snitt. Jeg er ganske realfaglig interessert, så det ville kanskje vært noe å gå i retning av universiteter som Imperial College London eller lignende. Spørsmålet er om slike universiteter er så høytliggende at de stiller urealistiske krav slik som Ivy League osv? Eller er de liksom verdt å forsøke seg på uten å ha forberedt søkeprosessen to år i forveien? Nå vet jeg ikke en gang om ICL er urealistisk eller ei, så gjerne si fra. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Dere som bor/har bodd i England - hva gjorde dere når det kom til telefon? Kjøpte dere en ny telefon i England med abonnement der borte? Hva om dere ville ringe hjem? Er det noen norske abonnement jeg kan få som lar meg ringe på tvers av landegrensene uten at det koster en liten formue? Jeg har bare et vanlig abonnement med Orange. Bytter tilbake til norsk sim i sommerferien, men ellers er Orange-simmen i. Ulåst telefon er veldig kjekt. Korte samtaler hjem går greit. Hender de blir lengere, men med det norske stipendet er ikke penger noe problem. Skal du være veldig økonomisk bør du bruke skype. Er Orange det beste alternativet i Bath? Og kan jeg bruke telefonen jeg kjøpte via Telenor? ^Tror Imperial er ganske fornøyde om du har over 5 i snitt. Og søknadsprossessen i England er piece of cake sammenlikna med USA. Endret 18. august 2012 av stifa Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Errr, jeg bare spør litt. Jeg er veldig tvilende til å studere i England, men må bare ha avklart noe. Det skal sies at jeg ikke har gjort noe research i forkant av det jeg spør om nå, og jeg håper bare det er noen med en del kunnskap om britiske universiteter her Hvor vanskelig er det å komme inn på de bedre universitetene i England? Jeg sitter på 5 i engelsk, og vil mest sannsynlig ende opp på omkring 5,3-5,5 i snitt. Jeg er ganske realfaglig interessert, så det ville kanskje vært noe å gå i retning av universiteter som Imperial College London eller lignende. Spørsmålet er om slike universiteter er så høytliggende at de stiller urealistiske krav slik som Ivy League osv? Eller er de liksom verdt å forsøke seg på uten å ha forberedt søkeprosessen to år i forveien? Nå vet jeg ikke en gang om ICL er urealistisk eller ei, så gjerne si fra. Rota litt rundt på Imperial sine sider og klarer ikke finne noe spesifikt for krav for norske studenter. For de aller beste universitetene så vil de gjerne kreve 5 i snitt eller minimum 5 i alle fag. ICL vil jeg påstå er realistisk for deg. Er Orange det beste alternativet i Bath? Og kan jeg bruke telefonen jeg kjøpte via Telenor? I Bath mener jeg at Orange eller T-Mobile (samme nett) vil være det beste alternativet, ja. Hvorvidt telefonen din er låst eller ikke, må du nesten finne ut selv. Endret 18. august 2012 av ahpadt Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Wow, det er jo nesten som en drøm Jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang ville være i nærheten av å kunne kvalifisere meg til et slikt universitet. Mulig jeg burde begynne å titte litt ekstra på ICL. Jeg ser også på IELTS at de krever bare 6.5 i overall rating. Det skal sies at jeg faktisk "jukset" meg til en femmer i engelsk i videregående, men jeg tror likevel at engelsken min er god nok for dette. Dette er jo sykt! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Wow, det er jo nesten som en drøm Jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang ville være i nærheten av å kunne kvalifisere meg til et slikt universitet. Mulig jeg burde begynne å titte litt ekstra på ICL. Jeg ser også på IELTS at de krever bare 6.5 i overall rating. Det skal sies at jeg faktisk "jukset" meg til en femmer i engelsk i videregående, men jeg tror likevel at engelsken min er god nok for dette. Dette er jo sykt! Det eneste som kan hindre deg er at om de spør etter 6 (det kan skje) i relevante fag for linja du søker på. Om du titter litt på siden dems, så vil det f.eks stå at de vil ha A* i Maths og A* i Physics. Eneste 'downern' med ICL er at det koster £25000/året. Blir er hårete lån man sitter igjen med. Endret 18. august 2012 av ahpadt Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Wow, det tenkte jeg ikke på. Det er jo helt vanvittige mengder. Hva gjør da, når man sitter igjen med -20.000 NOK etter lån fra lånekassen? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Wow, det tenkte jeg ikke på. Det er jo helt vanvittige mengder. Hva gjør da, når man sitter igjen med -20.000 NOK etter lån fra lånekassen? Skjønte ikke helt hva du mente der, men så vidt jeg vet vil Lånekassen dekke hele studieavgiften gjennom lån, hvor 60% (?) av det blir gjort om til stipend ved fullført grad. Du begynner ikke å tilbakebetale før du er ferdig. Til sammenligning med studieavgift, så går min opp til ca £15500 i år (husker ikke nøyaktig). Endret 18. august 2012 av ahpadt Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Jeg kan kalkulere på lanekassen.no at jeg vil få 213,000 NOK årlig fra lånekassen. Men jeg skal undersøke en rekke andre universiteter nå, hehe. Når ICL ikke er langt oppe i skyene, så er det jo på høy tid at jeg vurderer andre ting om Oxford osv. Dette kom helt uventet på meg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Jeg kan kalkulere på lanekassen.no at jeg vil få 213,000 NOK årlig fra lånekassen. Men jeg skal undersøke en rekke andre universiteter nå, hehe. Når ICL ikke er langt oppe i skyene, så er det jo på høy tid at jeg vurderer andre ting om Oxford osv. Dette kom helt uventet på meg Du kan søke på så mange du vil, men prøv å ta med et alternativ hvor du tror du vil komme inn uten problemer, slik at du ikke står helt på bar bakke. Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Og Norge går ikke under "Home/EU", som betaler en trivelig liten sum på 2-3000 pund? Edit: Det er vel snakk om 9000 pund, siden det har steget de siste årene. Åja faen, pga. Norge er ikke med i EU så er Norge aikkert kvalifisert som "oversea", dritt. Endret 19. august 2012 av Flatlus Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Og Norge går ikke under "Home/EU", som betaler en trivelig liten sum på 2-3000 pund? Edit: Det er vel snakk om 9000 pund, siden det har steget de siste årene. Åja faen, pga. Norge er ikke med i EU så er Norge aikkert kvalifisert som "oversea", dritt. Vi er "overseas", ja. Lite å gjøre med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå