Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK

ahpadt

Anbefalte innlegg

Nå har jeg «firma» tilbudet fra Bath. :D

Det var ett av de tyngste museklikkene jeg har gjort på lenge.

Jeg synes det er greit å ha bestemt seg tidlig (har vært mest interessert i Bath de siste fire månedene), fordi da kan jeg få formalitetene ut av veien tidlig (få tak i nødvendige papirer med tanke på tidligere utdanning og funksjonshemming, osv.)

Kan ikke si stort annet en at jeg gleder meg til høsten. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg «firma» tilbudet fra Bath. :D

Det var ett av de tyngste museklikkene jeg har gjort på lenge.

Jeg synes det er greit å ha bestemt seg tidlig (har vært mest interessert i Bath de siste fire månedene), fordi da kan jeg få formalitetene ut av veien tidlig (få tak i nødvendige papirer med tanke på tidligere utdanning og funksjonshemming, osv.)

Kan ikke si stort annet en at jeg gleder meg til høsten. :)

Tror ikke du vil angre. Jeg trives veldig bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp alt sånt her, vil jeg anbefale. Skal du bo på halls første året? i så fall er kjøkkenutstyr som oftest inkludert.

I halls her er det ikke noe kjøkkenutstyr inkludert. På rommet er alt det essensielle.

Hvor mye du velger å ta med deg kommer helt ann på om du vil ta med typ håndkler hjemmefra eller kjøpe alt her.

Selv dro jeg med 2x 23kg (fikk bærehjelp) som innebar så og si alt jeg trengte bortsett fra kjøkkensaker og skrivebøker (bor ikke i halls).

Lenke til kommentar

Har fått svar fra alle universitetene jeg har søkt på nå. Men alle er 'conditional' siden jeg ikke har generell studiekompetanse enda. Men kan jeg fortsatt take ja til en skoleplass nå eller må jeg vente til jeg har fått vitnemålet mitt?

Står at fristen jeg har til å svare et tidlig juni, men vitnemålet får jeg ikke før sent i juni.. dilemma! haha

Lenke til kommentar

Har fått svar fra alle universitetene jeg har søkt på nå. Men alle er 'conditional' siden jeg ikke har generell studiekompetanse enda. Men kan jeg fortsatt take ja til en skoleplass nå eller må jeg vente til jeg har fått vitnemålet mitt?

Står at fristen jeg har til å svare et tidlig juni, men vitnemålet får jeg ikke før sent i juni.. dilemma! haha

Det er derfor du kan velge «firm» og «insurance»; når du godtar en studieplass før du har fått vitnemålet. I tillegg kan du vente til tidlig i juni, fordi lærerne skal ha sagt hvilke karakterer du får i faga deres før ca. denne datoen, dermed har du en klar anelse om hva du kan få som karaGktersnitt og karakterer i enkelte fag.

Og Ahpadt, vet du når introduction week er hos bath høsten 2012? Norwegian har direktefly fra Trondheim til London og da er det kjekt å være ute i god tid...

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Og Ahpadt, vet du når introduction week er hos bath høsten 2012? Norwegian har direktefly fra Trondheim til London og da er det kjekt å være ute i god tid...

Det har ikke blitt offentliggjort enda, men basert på historie vil jeg si at Freshers Week er fra 27 sept -> 02 oktober. De aller, aller fleste flytter inn helga før det.

Lenke til kommentar

Hvor mye forberedte dere dere til IELTS testen? Og hva var vanskelig?

Har utsatt og utsatt å melde meg opp :p

Jeg hadde heldigvis en engelsk nabo på internatet som jeg fikk øve litt sammen med de to dagene før jeg tok testen. Det hjalp faktisk litt for å være ærlig; i tillegg gjorde jeg et par av de oppgavene som var i det øvingssettet jeg bestilte. Jeg fikk overraskende gode resultater til tross for rimelig laber øving, derimot.

Det du vil merke er at den har mye enklere oppgaver enn en engelskeksamen eller -prøve fra videregående. Har du rimelig gode engelskkarakterer fra videregående (4 eller mer) har du lite til ingenting å frykte – jeg vil også anta at en med en treer i engelsk har ville stått med 6.0 ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

Vurderer sterkt å ta en master i UK, toget er for i år ferd med å løpe fra meg så det blir neppe aktuelt før kanskje neste år (ferdig med bachelor nå i år) og har ca C i snitt. Dette er dataingeniør fra HioA (burde vel være anerkjent nok eller godtar de bare de 4 gamle universitetene her til lands)? Noen gode råd om hvilke skoler som egner seg? Det er ikke bare begrenset til England, vurderer også Skottland hvor jeg har familie og trives ganske godt. Jeg har også mulighet for å få EU tuition fees da jeg har dobbelt norsk og britisk statsborgerskap.

Lenke til kommentar

De driter i hvilken skole du har gått på i Norge. Men de bryr seg om karakterene dine, og C vil tilsvare en "2:2", eller "Lower Second" i UK. Du får lete litt rundt på skoler hvor de ikke krever noe høyere enn det, men det skal sies at det er mange steder som vil ha 2:1 eller First. Ta en titt på Across the Pond, de har sikkert noen aktuelle skoler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann!

Jeg har fått et Unconditional Offer fra University of Essex for BSc Biomedical Sciences. Jeg har allerede takket ja, og har blitt spurt om å sende vitnemålet mitt så de bare får dobbeltsjekket at alt stemmer. Hvor lang tid pleier det å ta fra man sender de til universitetet og til man får de tilbakesendt med en slags "godkjenning" eller lignende?

Er det noen som studerer ved University of Essex forresten som har lyst å dele sine erfaringer? Noen praktiske tips kanskje?

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar

Fra Newcastle University tok det vel en uke ca, ergo samme dag eller neste dag etter at de mottok det vil jeg tenke meg.

Har kildeliste igjen å produsere så er jeg ferdig med dissertation! Så er det bare en eksamen igjen 29 mai så er jeg ferdig som student i England for denne gang - trist!

Lenke til kommentar

Fra Newcastle University tok det vel en uke ca, ergo samme dag eller neste dag etter at de mottok det vil jeg tenke meg.

Tusen takk for svar! :)

Inne på posten.no så står det brevet ble utlevert til universitetet den 16. april, så den er vel her om noen dager da tipper jeg.

Lenke til kommentar

Okeis, det kan jo hende det tar litt lenger for deg siden de har mye å gjøre i disse tider mtp på eksamen og opptak fra engelske studenter - jeg sendte mitt i begynnelsen av juli da de har lite å gjøre :)

Hehe åja :) Ja kan nok være det er derfor det tar litt lenger tid, får bare vente og se når det dukker opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...