Pearl15 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Ta det med ro; du skal være garantert rettferdig vurdering om du søker før 15. januar. Å søke tidlig kan ha sine fordeler, men du skal ikke slite for mye om du søker nå. Svartidene varierer mellom universiteter, så du får svar når du får svar egentlig. Hvor har du tenkt å søke? (På hvilke skoler, altså...) Takk for svar! Åh, nå føler jeg meg litt bedre! Ser bare at alle søker så utrolig tidlig så ble litt bekymret når jeg sitter her i januar og ikke har fått sendt avgårde søknaden enda.. Jeg har søkt til: Brighton, Essex, Portsmouth og Southampton. Vil egentlig ha et siste universitet slik at jeg har større sjans å komme inn, er det noen som kjenner til et Universitet som er sånn ca midt på og som aksepterer min type karakterer? Edit: Skrivefeil.. Endret 6. januar 2012 av vgs1992 Lenke til kommentar
guess.who Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Skal følge med her! Sendte den ferdige søknaden min for eit par dagar sidan. Har søkt på City, Middlesex, Essex og Queen Mary. Har søkt på psykologi Lenke til kommentar
Pearl15 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Skal følge med her! Sendte den ferdige søknaden min for eit par dagar sidan. Har søkt på City, Middlesex, Essex og Queen Mary. Har søkt på psykologi Spennende! Jeg syns at det høres ut som det er nesten for sent å søke i disse tider, jeg skal søke idag og siden du søkte for et par dager siden så lurer jeg på om du også er litt bekymra for det? Kan hende du har toppkarakterer og kommer inn uansett da, hehe Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Det går nok fint, skal du se. Folk som søker sent på høsten pleier ikke å få tilbudene sine før det nærmer seg jul uansett. Lenke til kommentar
guess.who Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Nei, er ikkje bekymra i det heile tatt. Søknadsfristen for UK studentar er jo 15.jan (om eg ikkje tar feil) så om du søke innan den fristen bør du jo bli vurdert på lik linje med dei. Men som internasjonal student kan du søke heilt fram til sommaren Endret 6. januar 2012 av kaarina Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 De har ofte egne kvoter for utenlandsstudenter så ingen fare, pluss så er jo norske studenter ettertraktet da vi betaler int fees samtidig som de vet at vi er trygge betalere pga lånekassen. 1 Lenke til kommentar
stifa Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det virker som de billige flybillettene til London til studiestart forsvinner allerede nå. :S Kanskje jeg ikke bør vente så lenge før jeg bestemmer meg da... eller? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Det virker som de billige flybillettene til London til studiestart forsvinner allerede nå. :S Kanskje jeg ikke bør vente så lenge før jeg bestemmer meg da... eller? Tull og tøys. Kampanjer kommer og går hele tiden. Bestiller du i sommerferien er det mer enn nok. 1 Lenke til kommentar
stifa Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det virker som de billige flybillettene til London til studiestart forsvinner allerede nå. :S Kanskje jeg ikke bør vente så lenge før jeg bestemmer meg da... eller? Tull og tøys. Kampanjer kommer og går hele tiden. Bestiller du i sommerferien er det mer enn nok. Phew.. Men by the way, hvorfor er det bare forklaringer på 1. og 2. års-emnene på bath.ac.uk om CSE (og de andre programmene som jeg gløtta innom ved den samme avdelinga)? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Tror det kan være fordi innen du kommer til år 3 eller 4 så vil ting sannsynligvis ha blitt endret uansett. Stort sett så har alle det samme de 2 første årene. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Tror det kan være fordi innen du kommer til år 3 eller 4 så vil ting sannsynligvis ha blitt endret uansett. Stort sett så har alle det samme de 2 første årene. Aha Jeg vurderer egentlig å «firme» Bath; men jeg føler det blir for drastisk å gjøre det nå i januar, og mye kan skje mellom nå og 7. juni, som er frista... Tror du jeg kan ta master i datateknikk ved NTNU over en bachelor ved Bath? Jeg vurderer det fordi at det vil gi meg sivilingeniørtittelen i tillegg til å muligens komme i kontakt med potensielle arbeidsgivere før jeg blir helt ferdig... Endret 9. januar 2012 av stifa Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Tror det kan være fordi innen du kommer til år 3 eller 4 så vil ting sannsynligvis ha blitt endret uansett. Stort sett så har alle det samme de 2 første årene. Aha Jeg vurderer egentlig å «firme» Bath; men jeg føler det blir for drastisk å gjøre det nå i januar, og mye kan skje mellom nå og 7. juni, som er frista... Tror du jeg kan ta master i datateknikk ved NTNU over en bachelor ved Bath? Jeg vurderer det fordi at det vil gi meg sivilingeniørtittelen i tillegg til å muligens komme i kontakt med potensielle arbeidsgivere før jeg blir helt ferdig... Datateknikk på NTNU og CSE er to rimelig forskjellige studier - i hvert fall i måten de læres på. 'Her' er det alltid forskjellige labøvelser hvert eneste semester, mens jeg innbiller meg at datateknikk er tungt basert på teori(?). Eksempelvis er man her "ferdig" med matte etter år 1, etter det er det bare elektrofag. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Ta det med ro; du skal være garantert rettferdig vurdering om du søker før 15. januar. Å søke tidlig kan ha sine fordeler, men du skal ikke slite for mye om du søker nå. Svartidene varierer mellom universiteter, så du får svar når du får svar egentlig. Hvor har du tenkt å søke? (På hvilke skoler, altså...) Takk for svar! Åh, nå føler jeg meg litt bedre! Ser bare at alle søker så utrolig tidlig så ble litt bekymret når jeg sitter her i januar og ikke har fått sendt avgårde søknaden enda.. Jeg har søkt til: Brighton, Essex, Portsmouth og Southampton. Vil egentlig ha et siste universitet slik at jeg har større sjans å komme inn, er det noen som kjenner til et Universitet som er sånn ca midt på og som aksepterer min type karakterer? Edit: Skrivefeil.. Det er masse mid-range å ta av. Sjekk ut div lister til Guardian etc. Men f.eks på Uni of Coventry burde du ha en fair sjanse. Lenke til kommentar
Pearl15 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ta det med ro; du skal være garantert rettferdig vurdering om du søker før 15. januar. Å søke tidlig kan ha sine fordeler, men du skal ikke slite for mye om du søker nå. Svartidene varierer mellom universiteter, så du får svar når du får svar egentlig. Hvor har du tenkt å søke? (På hvilke skoler, altså...) Takk for svar! Åh, nå føler jeg meg litt bedre! Ser bare at alle søker så utrolig tidlig så ble litt bekymret når jeg sitter her i januar og ikke har fått sendt avgårde søknaden enda.. Jeg har søkt til: Brighton, Essex, Portsmouth og Southampton. Vil egentlig ha et siste universitet slik at jeg har større sjans å komme inn, er det noen som kjenner til et Universitet som er sånn ca midt på og som aksepterer min type karakterer? Edit: Skrivefeil.. Det er masse mid-range å ta av. Sjekk ut div lister til Guardian etc. Men f.eks på Uni of Coventry burde du ha en fair sjanse. Takk for forslag, men har allerede søkt! Valgte å søke til University of Brighton, University of Essex, University of Westminister, University of Chester og University of Southampton Har søkt Biomedical Sciences, noen som studerer dette eller kjenner noen som gjør det på de listede universitetene og som kunne komt med litt erfaringer? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Har hørt få gode ord om University of Westminster. Sjekk ut thestudentroom.co.uk for tips ang. valg av universiteter. Eksempler er nok at bokollektivene er preget av mye oppussing fordi de tjener mere penger på besøkende om sommeren enn av studentene. De prøver også å selge det at de ligger i hjertet av London, noe som er feil for de aller fleste av programmene deres. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 ANSA har en samling i Southampton neste helg som pleier å være god stemning. Meld dere på! Lenke til kommentar
UEA Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Neida, det maa du ikke. Selvom det bare er ettaarig i England (et kalenderaar vel og merke) saa teller det like mye som en mastergrad fra Norge. Naa har jeg ikke kommet saa langt som til aa ta en mastergrad selv enda, men ville tippe at det og vil si at den er hakket mer intensiv i England. Jeg har, derimot, lest at en mastergrad i England kun gir 75 studiepoeng av totalt de 120 som kreves for å få en mastergrad her til lands. ...og jeg tør ikke en gang gjette hvilket universitet du studerer ved. Og du kan stille på norsk tastaturinnstilling ved å klikke på "EN" nede ved verktøylinja nederst til høyre, for så å tukle litt med innstillingene der. Jeg vet ikke hvor du har lest det hen, men paa Universitet jeg gaar paa, University of East Anglia (derav navnet UEA her, det er en del av jobben min paa international office), saa er en Mastergrad paa 180 studiepoeng hvertfall :-) Tror det gjelder de fleste universitet, men det kan man jo eventuelt sjekke individuelt!(f.eks. http://business.uea.ac.uk/msc-business-management#profile). Og i og med at jeg sitter paa et kontor som tilhoerer mange andre ogsaa saa toer jeg ikke begynne aa tukle med innstillingene, men takk for tipset! ;-) Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Credits i England har dobbel verdi som studiepoeng i Norge (og ellers i Europa for det meste). Du må derfor dele de 180 credits på to, den ettårige masteren som du linket til er derfor på 90 studiepoeng. Men som andre har linket til tidligere så har både UK og Norge skrevet under på Bologna prosessen. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hei, tenkte jeg skulle fyre løs her. Ønsker å søke opptak til et univeristet i england, etter at jeg er ferdig med min bachelor i ØkAd. Altså ikke som utvekslingsstudent, men direkte inn på univeristetet. Bare to spm.. På sidene dere står det at det kreves en "An upper second-class honours degree in..." - hva betyr en upper second-class degree? Også står det at studiet varer bare 1 år. Er det slik i england at master varer bare 1 år? Og er master og postgraduate det samme? Takker så mye Lenke til kommentar
stifa Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Master varer i 12 måneder i England. Upper Second Class er det nest beste «karakteren» man kan få, så jeg vil anta det er ekvivalent til en B, men du bør kontakte lærestedet. Alle masterpgrogrammene er postgraduate så lenge de starter etter bachelorgraden. Endret 1. februar 2012 av stifa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå