Gå til innhold

BK: The moon and I!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skyter deg litt i foten.. eller i begge føttene vil jeg si.

Du kan næmlig ikke bruke ordet "håndtholdt" og "nattfoto" i samme setning, det funker sjelden :) Og det som setter spikeren i kisten er lang brennvidde med lang lukkertid + lav iso og samtidig konstatere at du egentlig ikke burde tatt bildet i det hele tatt ved gitte kriterier.

For å ikke drukne bildet helt i negativ kritikk så trekker stemning som beskrevet opp og det faktum å tørre poste et bildet man egentlig i etterpåklokskapens ånd ikke skulle tatt.

Lenke til kommentar

Jeg liker pastellfargene her og nymånen som prikken over i'en. Så heldig du er som har en slik utsikt fra verandaen, sukk! Synes du kom heldig ut av det og du har tydeligvis heller ikke vært fristet til å dra i spakene for å forsterke fargene.

Lenke til kommentar

Du skyter deg litt i foten.. eller i begge føttene vil jeg si.

Du kan næmlig ikke bruke ordet "håndtholdt" og "nattfoto" i samme setning, det funker sjelden :) Og det som setter spikeren i kisten er lang brennvidde med lang lukkertid + lav iso og samtidig konstatere at du egentlig ikke burde tatt bildet i det hele tatt ved gitte kriterier.

For å ikke drukne bildet helt i negativ kritikk så trekker stemning som beskrevet opp og det faktum å tørre poste et bildet man egentlig i etterpåklokskapens ånd ikke skulle tatt.

TAkker Inc!

Der fikk jeg som bestilt gitt! :whistle:

Selv synes jeg dette forsøket, på "noe jeg ikke kan", falt noenlunde heldig ut jeg da...

Som jeg var inne på så var vel ikke forutsetningene for å "lykkes" særlig bra. Det var jeg altså klar over.

Jeg liker å gå mot "læreboka" og prøver ut alt mulig. Tror nok at mange er for opptatt av "de etablerte sannheter".., og det kan jeg forsåvidt prøve å tilstrebe jeg også, men altså ikke alltid... .

Forstår godt at mange kanskje mener at slike bilder bør en ikke ta, men jeg gjør det altså uansett. Og faktisk så liker jeg mange av resultatene også.., iallefall mht. mine subjektive preferanser.

Det er noe som heter å formidle "stemninger og følelser" også, og det uten noen som helst slags tekniske føringer for å få et resultat.

Synes det er flott med slike kommentarer som du gir her. Liker at folk sier sin hjertens mening. Så takk skal du ha, selv om vi altså ikke er "helt" enige.... :innocent:

Med de forutsetningene du beskriver synes jeg dette ble helt strålende, faktisk en prestasjon :)

Takker N.Copola! :cool:

Lenke til kommentar

Jeg liker pastellfargene her og nymånen som prikken over i'en. Så heldig du er som har en slik utsikt fra verandaen, sukk! Synes du kom heldig ut av det og du har tydeligvis heller ikke vært fristet til å dra i spakene for å forsterke fargene.

TAkker Evakb!

Liker utsikten her vi ja, det skal være sikkert! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg syns du har truffet meget bra her. Det er ikke lange tiden du har på deg for å få med månen og landskapet i en eksponering. Dette er jo nesten som jeg skulle gjort det sjøl. Nå er det riktignok ikke nymåne men fullmåne du har tatt bilde av. Det eneste jeg vil påpeke, er at det er syns du ikke løftet kameraet ørlitt slik at du fikk månen lenger inn i ruta. Skogen i nedkant kunne du fint klart deg uten.

Lenke til kommentar

Jeg syns du har truffet meget bra her. Det er ikke lange tiden du har på deg for å få med månen og landskapet i en eksponering. Dette er jo nesten som jeg skulle gjort det sjøl. Nå er det riktignok ikke nymåne men fullmåne du har tatt bilde av. Det eneste jeg vil påpeke, er at det er syns du ikke løftet kameraet ørlitt slik at du fikk månen lenger inn i ruta. Skogen i nedkant kunne du fint klart deg uten.

TAkker Erik!

Fullmåne var det ja... :thumbup:

Skulle nok hatt dette i høydeformat kanskje .... :cool:

De fine blåtoner som du får på kveldstid, har du bevart godt i dette bildet. Fint med skyene mellom fjellene, og månen ble ikke utbrent den heller. Bra dette :)

TAkker Melvin!

Falt litt for de skyene denne kvelden jeg.. :cool:

Lenke til kommentar

Med de forutsetningene du beskriver synes jeg dette ble helt strålende, faktisk en prestasjon :)

Det var min tanke også.

Men bildet kunne vært skarpere. Med en D90, så hadde det bare vært å skru ISO opp til 800 og 4 ganger raskere lukkertid, uten at det hadde blitt for mye støy.

Lenke til kommentar

Det var min tanke også.

Men bildet kunne vært skarpere. Med en D90, så hadde det bare vært å skru ISO opp til 800 og 4 ganger raskere lukkertid, uten at det hadde blitt for mye støy.

Er nok enig i de forslagene ja... får ta et nattfotoprosjekt ved neste fullmåne . Stativ er jo også noe som står på "ønskelista"... :thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...