Nudel Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Om du har spilt wow (eller hvilket som helt annet spill) i 5 år mer eller mindre kontinuerlig, vil jeg mene det er sunt å i det minste ta en pause, uansett. Bestem deg f.eks. for å slutte å spille i et år, og se hvor mye karakterene dine forbedres når du fokuserer på skole. Husk også at det hjelper fint lite å slutte med wow om du begynner å spille et annet lignende mmo som tar like mye tid. Så sett deg et mål med max antall timer du vil spille i uka, og hold det. Det er tross alt viktigere å få gode karakterer siden de er grunnlaget for hvilken linje du kan komme inn på når du skal søke på vgs. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Om du har spilt wow (eller hvilket som helt annet spill) i 5 år mer eller mindre kontinuerlig, vil jeg mene det er sunt å i det minste ta en pause, uansett. Noe må man jo drive med. Om man spiller ymse andre spill eller leker med frimerkesamlingen sin, går på fylla eller andre aktiviteter så er det i mine øyne irrelevant hvor LENGE man driver med det. Det som betyr noe noe er om aktiviteten går ut over andre ting som er viktigere. (jobb, skole, unger, kjerring osv. Ulempen med wow er for meg at det er så vanskelig å "ta pause" i spillinga. Et raid tar ikke pause fordi du trenger litt frisk luft. Men det gjelder jo ikke bare wow, alle multiplayer spill har vel i en eller annen variant det elementet. Å drive 5 år med wow ga meg utrolig mange fine opplevelser og mange nye bekjentskaper som jeg pleier uavhengig om jeg har gitt meg. Men en god pekepinn på at det er på tide å være mer alsidig i sine aktiviteter og avhengigheter er når skillene mellom spill og virkelighet hviskes ut for en. Hvis det blir viktigere å delta på et raid eller være ingame og drive med sitt en å gjøre lekser og få et fundament i livet, så bør man gi seg. Selv spilte jeg i 5 år av flere grunner, ingen som hadde med skole å gjøre (er 40 år) For meg var det virkelighetsflukt, avslappende, sosialt og utfordrende. Men når jeg så at ungene også begynte å spille, og nærmest kopierte mine vaner, da snudde jeg opp ned. Kutta ut all spilling og begynte å trene, gå på ski, gå i skog og mark, bli kjent med kjerringa, kjøpte hund og katt og innså at huset trengte oppmerksomhet. :-) 3 Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg ha også spilt WoW i ca 5 år, men etter cata kom så fikk jeg levla opp mine to character til max level, etter det ble jeg rett og slett lei wow. Har ikke rørt spillet siden Februar, men nå skal det jo sies at jeg aldri var noe raid type, tok noen pugs i ny og ne ellers så holdt jeg meg til PVP. Om du føler at det kommer til å ødelegge studie så er det nok en idèe å trappe ned, eventuelt finne andre spill som ikke krever så mye tid. Etter jeg sluttet har jeg spilt en del HoN og LoL. Lenke til kommentar
HCJ Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Problemet er at jeg ikke vet sjæl om det kommer til å distrahere pugginga mi Er jo bare i 10 klasse, så karakterer er vel ikke så utrooolig viktige. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) WoW er ikke det samme som det var, spar pengene og bruk de på moped-lappen istedet.:> Skole kommer før alt, selv om du kanskje er for ung til å innse enda. Har selv spilt WoW i 6 år og jo fortere du kommer deg vekk jo bedre. Endret 19. august 2011 av Puro Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Det er du selv som veit best hvor lett du distraheres av spillet. Hvis du trur det kommer til å bli et problem, så slutt. Selv finner jeg det veldig merkelig at lekser i tiende-klasse skal ta så mye tid at du ikke har tid til å spille i tillegg. Jeg kjenner mange som studerer fulltid på universitetet, samtidig som de er med i en raiding guild. Endret 21. august 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
Everket Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg tror å slutte vil være det beste på alle mulige måter. Gi det en måned eller to, å se hva hvordan du føler og tenker da. Det kan jo godt være du klarer å balansere wow og skolen, da er det jo ingen problem. Men med å ta en pause uansett, kommer spillet til å være morsommere viss du bestemmer deg for å spille igjen etter pausen. Og kanskje ser du at du rett og slett ikke vil spille igjen, og en av hovedgrunnene til at du spiller nå er gammel vane. Lenke til kommentar
ATLW Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 En ting du kan gjøre er å spørre en venn/familie, er om di kan sette nytt passord på foreldrekontrollen, slik at du kun får di timene med WoW i uken =) Selv tenkte jeg det når jeg var på mitt værste innenfor WoW, men, så fikk jeg meg en liten valp og jeg har siden tatt det ganske med ro. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 HCJ, Du bør definitivt slutte. Det du har lyst til å gjøre blir veldig enkelt, men du kan bare gjøre en ting av gangen. Hvis du har lyst å spille wow vil du bli kjempegod på det dette halvåret, men det går på bekostning av ting du kunne gjort istedenfor å spille. Du burde ha mye mer lyst til å gjøre det bra på skolen enn å gjøre det bra på wow. Fortsetter du å spille wow tror jeg du senere vil angre på at du ble god på wow istedenfor fagene du tar, jeg har sett veldig mange studenter spille wow og de har veldig høy strykprosent, til og med de med evner langt over snittet. Du kan etter noen uker vurdere om du vil spille wow, set viktige er at du prioriterer skolen over wow. Du kan se på wow som en belønning du kan unne deg hvis du er flink nok. Hvis det er vanskelig å slutte og det er fordi du ikke er flink på noe annet enn dataspill anbefaler jeg at du blir flink til et eller annet og finner en ny hobby, f.eks. noe som drar damer hvis du er singel Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Wow er som hotel cæsar, tar ikke lange tiden å hente seg inn igjen om man tar pause noen måneder..! :-) 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Når jeg gikk i 10ende spillte jeg som aldri før og fikk ca 4 i snitt (noe jeg syns er ok) gjorde heller ingen stor innsats på skolen. Øvde ikke engang til prøver. Syns du WoW er gøy burde du bare fortsette, du kan kanskje trappe litt ned på det. SweLLZ Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Slutt med djevelskapet. 2 Lenke til kommentar
frds Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Slutta for en god stund siden, klarer meg bra 1 Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Spilte WoW i nesten tre år, før jeg innså at spillet var usannsynlig tidskrevende. Men, ja, det tok da faktisk nesten tre år før jeg innså det, tida gikk jo uhorvelig fort der jeg satt, hehe. I dag ser jeg på det som et elendig CartoonNetwork-spill med total mangel på sjarm og historie, så det går da fint an å slutte :-) Endret 29. august 2011 av XanderZ 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg stiller meg en smule undrende til at dere klarer å skylde på spillet da det åpenbart er dere selv som mangler selvdisiplin. Det er også noe som heter at summen av laster er konstant, så spiller dere ikke Wow så spiller dere høyst sannsynlig noen annet, ergo så nytter det ikke å skylde på at noen har klart å lage et spill som trollbinder. 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg stiller meg en smule undrende til at dere klarer å skylde på spillet da det åpenbart er dere selv som mangler selvdisiplin. Det er også noe som heter at summen av laster er konstant, så spiller dere ikke Wow så spiller dere høyst sannsynlig noen annet, ergo så nytter det ikke å skylde på at noen har klart å lage et spill som trollbinder. Det er helt feil og du kan umulig basere det på noe annet enn din egen personlige mening, vil gjette på at du spiller spillet og kommer i forsvarsposisjon for spillet hvis noen sier noe om det du ikke syntes er positivt nok. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Nei det er ikke feil, det finnes ingen studier som sier at spill gjør deg avhengig og er ansvarlig. Søk og du vil finne svaret. Det du sier faller på sin egen urimelighet Pycnopodia, for akkurat det samme som du sier kan sies om deg. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Enig med Vidarkri på den, har du selvdisiplin kan du fint kombinere WoW og skole. Gjør det selv, har vært litt av og på når det kommer til spillinga(dvs, tatt pauser når jeg ikke syns det var morsomt lenger) og karakterene(på skolen) er gode nok. Til info så raider jeg tre ganger i uka + arena når jeg gidder og andre fritidsaktiviteter. WoW blir til hva du gjør det til, ha selvdisiplin så går det helt fint å ha et liv ved siden av Og for å ta dette med pris; Si du spiller 2 ganger i uka, 1-2 timer per gang. Ved minst antall timer blir det 8ish timer i måneden, ved maks blir det 16ish timer(brukte bare 4 uker for å gjøre det enkelt). At man da betaler 100 kroner iløpet av en måned for den underholdninga er ikke sånn kjempe mye, det koster deg litt mer enn en kinobillett, en-to halvlitere ute.. Sparer du månedsavgiften kan du kjøpe deg et nytt spill i halvåret. Hvor mange spill kan gi deg 48-96 timer med underholdning? Endret 29. august 2011 av Sleggefettt Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg stiller meg en smule undrende til at dere klarer å skylde på spillet da det åpenbart er dere selv som mangler selvdisiplin. Det er også noe som heter at summen av laster er konstant, så spiller dere ikke Wow så spiller dere høyst sannsynlig noen annet, ergo så nytter det ikke å skylde på at noen har klart å lage et spill som trollbinder. Det er helt feil og du kan umulig basere det på noe annet enn din egen personlige mening, vil gjette på at du spiller spillet og kommer i forsvarsposisjon for spillet hvis noen sier noe om det du ikke syntes er positivt nok. HA HA HA.... Noen kom tydeligvis i forsvarsposisjon men det var ikke meg. :!: Joda jeg har spillt Wow, men jeg har også spillt stort sett alt av MMORPG's det ute. Wow er kult det men det er det mye som er. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Det er forskjell på å synes "wow er kult" til å bruke så mye fritid på spillet at man failer på skolen eller mister all kontant med real-life venner. Tankegangen din er allerede "farlig", du sier du tenker du trenger ikke gode karakterer fordi du bare går i 10. Helt til du ikke kommer inn på studieretningen du vil, men et 2. eller 3. valg på andre siden av landet. Du vil altså spille WoW fremfor å fremme personlige mål, det er skadelig. Endret 30. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå