Deaktivert Konto Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Hva synes dere? http://youtu.be/RrhWyfW0mxk Endret 15. august 2011 av DarkLightA Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 En ny film som kommer på kino. Litt utenom det vanlige, kan man si. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Så syk ut, samtidig morsom. Ikke en film jeg kommer til å se med familien(! ), eller på kino, men den må sees. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Er det bare jeg som irriterer meg over tittelen? "Få meg på, for faen" gir jo ingen mening på norsk. Vanligvis ser vi slike teite oversettelser i fra engelsk (Turn me on), men her blir tittelen først meningsfull når dem blir oversatt _til_ engelsk. Tar vi utgangspunkt i at den norske tittelen er rett, burde den engelske tittelen vært "Get me on, goddammit". Evt. burde den norske tittelen vært "Tenn meg, for faen" eller "Gjør meg kåt, for faen" Språktrollet i meg bobler! (Sikkert en god film ) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Filmen basert på norsk bok med samme navn. Men ikke noe å se for min del, sett nok av ungdomsdramaer med samme tema. Muligens når nrk el tv2 er nødt til å vise den grunnet reglene om norsk produksjon. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 LOL @ barna på trampolina... PikkAnna pikkAnna! Lenke til kommentar
ennj Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Filmen basert på norsk bok med samme navn. En film er en film er en film. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Har faktisk litt lyst til å se denne. Jeg forventer meg nok ikke allverdens, men litt "hehehe" må det da bli. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Forventer lett en av årets beste norske filmer. Får bare inderlig håpe at den ikke feiger ut og blir nok en Bare Bea-film, totalt blottet for hva som kan minne om kvinnelige "perversitet". Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ungene høres værre ut enn 80-talls Norsk Film. Makan til flatt skuespill. Med Tone Damli-dialekt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Det virker da helt greit, i mine ører. At man endelig har innsett at Norge har andre dialekter enn "norsk film-østlandsk" er enda godt. Ingenting som er verre enn dialog blottet for dialekt og språklig tilstedeværelse, som ofte var tilfelle i film "før", hvor alt var sentrert rundt den "pregløse" Oslodialekta/en. Dialekt i film, kan for min del oversyre et dårlig manus. Endret 16. august 2011 av tjalla Lenke til kommentar
Engasjert97 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Haha, tenk så syykt klein for henne å spille den rollen;) Det som er prikken over i`en i denne filmen er at de har dialekt;) Hadde handlingen foregått i Oslo og de hadde snakket bokmål hadde filmen gått i dass syns nå jeg;) Hva mener dere..? :!: Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Har sett denne filmen og likte den. denne filmen er vel kanskje ment mot tenåringspublikum men kan sees av alle da en del historier man kan kjenne seg igjen i angående å vokse opp i ett lite miljø, fæle seg utstøtt, vennskap og gryende seksualitet. Skal ikke si så mye mere men er å anbefale. Endret 18. august 2011 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå