Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan skifte blinklyspære bak på avensis 06 (stv)

Anbefalte innlegg

Blinklyset bak gikk idag og trodde det var enkelt å skifte, men det virket ikke slik. Noen som vet hvordan dette gjøres (sånn at jeg slipper å demontere og knote og ødelegge unødig)

Prøvde 'luka' bak der, men kom ikke skikkelig til og skrudde opp en skrue til deksel (m/krok) og trodde deksel løsnet foruten festingen med listen, men den gang ei - satt bom fast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blinklyset bak gikk idag og trodde det var enkelt å skifte, men det virket ikke slik. Noen som vet hvordan dette gjøres (sånn at jeg slipper å demontere og knote og ødelegge unødig)

Prøvde 'luka' bak der, men kom ikke skikkelig til og skrudde opp en skrue til deksel (m/krok) og trodde deksel løsnet foruten festingen med listen, men den gang ei - satt bom fast.

Lenge siden jeg har skiftet pære på Avensis nå. Men mener du må løsne hele det rommet bak den luken du kikket. Se etter noen store plast knotter med ett spor i. De kan du løsne med en mynt. Som regel er det nok å skru dem 45 grader med en mynt. Så løsner de. På noen biler må de skrus ut som en skrue. Når du har fjernet rommet bak luken så komer du til. Da er det bare å klipse av pæreholderen fra lykta. Om du har instruksjonsboka til bilen. Så skal det stå der hvordan du gjør det. Lykke til.

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...