Flimzes Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hva kostet videokameraet da? Lenke til kommentar
Pentaxian Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hvordan gikk det? Fikk du bestilt? Har du fått den? Hva måtte du betale? Jeg sendte en mail til dem siden jeg vurderer samme objektiv; we can declare lower value (around US$20-US$100, or the value you wished) , mark GIFT and "Used // Refurbished" item for avoiding taxation and customs hold. Please just put all your request in the note box during the payment! Please kindly noted that we will use DHL Express for FREE, if your address is not in the extended area (i.e. countryside, isolated island, defined by DHL Express Center) The delivery should around 2 – 6 working days. Otherwise, we will use Registered Air Mail from Hong Kong Post Office. The delivery should around 5 – 20 working days. Nå ser jeg at dollarkursen har hoppet fra 5,4 til 5,7 Vel jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe nytt objektiv nå. Så jeg har ikke noe erfaring med butikken. Men jeg har bestilt et video kamera fra en helt annen butikk for en stund siden å de sendte med DHL (såvidt jeg husker). Å etter jeg trodde jeg hadde betalt for alt så fikk jeg en regning på nesten 1000.- fra DHL. Jeg er ikke sikker på om det var noe jeg overså eller noe, men jeg ble ihvertfall overasket over regningen. Å igjen, jeg TROR det var DHL, men er ikke sikker. Da har sannsynligvis DHL gjort jobben med fortollingen, og fakturaen på 1.000,- dekker dette arbeidet samt moms. Eller har du blitt fakturert for frakten? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Men jeg har bestilt et video kamera fra en helt annen butikk for en stund siden å de sendte med DHL (såvidt jeg husker). Å etter jeg trodde jeg hadde betalt for alt så fikk jeg en regning på nesten 1000.- fra DHL. Jeg er ikke sikker på om det var noe jeg overså eller noe, men jeg ble ihvertfall overasket over regningen. Å igjen, jeg TROR det var DHL, men er ikke sikker. Ups og fedex er de mest brukte overseas befraktere her på berget, fedex forlanger normalt forskuttbetaling av mva og behandlinggebyret, mens ups oftest sender regning i etterkant. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Hva kostet videokameraet da? Tror det var noe over 3000.- Men det er lenge siden. Hvordan gikk det? Fikk du bestilt? Har du fått den? Hva måtte du betale? Jeg sendte en mail til dem siden jeg vurderer samme objektiv; we can declare lower value (around US$20-US$100, or the value you wished) , mark GIFT and "Used // Refurbished" item for avoiding taxation and customs hold. Please just put all your request in the note box during the payment! Please kindly noted that we will use DHL Express for FREE, if your address is not in the extended area (i.e. countryside, isolated island, defined by DHL Express Center) The delivery should around 2 – 6 working days. Otherwise, we will use Registered Air Mail from Hong Kong Post Office. The delivery should around 5 – 20 working days. Nå ser jeg at dollarkursen har hoppet fra 5,4 til 5,7 Vel jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe nytt objektiv nå. Så jeg har ikke noe erfaring med butikken. Men jeg har bestilt et video kamera fra en helt annen butikk for en stund siden å de sendte med DHL (såvidt jeg husker). Å etter jeg trodde jeg hadde betalt for alt så fikk jeg en regning på nesten 1000.- fra DHL. Jeg er ikke sikker på om det var noe jeg overså eller noe, men jeg ble ihvertfall overasket over regningen. Å igjen, jeg TROR det var DHL, men er ikke sikker. Da har sannsynligvis DHL gjort jobben med fortollingen, og fakturaen på 1.000,- dekker dette arbeidet samt moms. Eller har du blitt fakturert for frakten? Dette er noe som skjedde for lenge siden. Jeg nevnte det bare her for å dele den lille erfaringen med DHL jeg har. Glemte kanskje å gjøre det klart. (btw jeg husker ikke hva som sto på fakturaen) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (3000+frakt) * 1.25 er ikke langt unna tusenlappen, legg på pengene DHL skal ha for å momse inn varen så høres det riktig ut. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 I guess. Men det hadde vert greit om jeg fikk vite det på forhånd, istedenfor at det kommer en regning out of fucking nowhere =P Anyway, har ikke noe å si nå lengre. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 I guess. Men det hadde vert greit om jeg fikk vite det på forhånd, istedenfor at det kommer en regning out of fucking nowhere =P Anyway, har ikke noe å si nå lengre. Den må vel strengt tatt komme i følge norsk lov, så at den kom som et sjokk er vel ikke akkuratt noe du kan ta med DHL. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Jeg bestilte en stor joystick fra amazon med UPS, hadde allerede betalt 1500 for stikka, og 1 mnd etter jeg mottok den fikk jeg regning på 700,- fra UPS..så teit at det ikke står noe om satsene deres når man velger å bruke dem. Endret 15. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
egilh Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Man kan fort være uheldig å få en faktura i posten senere. Jeg har opplevd dette med flere, UPS, Fedex og sist Tollpost. Problemet med den fra Tollpost var at det jeg mottok var en gave fra en leverandør - siden det ikke stod verdi på avsendelsen valgte Tollpost å bare sette ett beløp, samt fakturere for jobben. Nå tok jobben den regninga, men man skal nok passe litt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå