Gå til innhold

Hugol's treningslogg.


Hugol

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg tenkte det var på tide å starte en logg. Gøy å få innspill fra folk og kunne ha noe å se tilbake på om en stund, samt enklere å holde følge med progresjon.

 

Jeg er en gutt på 16 år, veier ca. 75 kg og er 184 meter høy. Jeg startet med styrketrening i Januar med tanke på nyttårsforsettet mitt. Jeg ville få av meg så mye unødvendig fett som mulig og få en fin veltrent kropp lagd til å tåle utfordringer, når jeg senere ønsker å ta et par år i forsvaret.

 

For øyeblikket har jeg startet på et nytt RYP (Release Your Potential) program som jeg har hatt erfaring med fra tidligere. Stort sett veldig fornøyd med programmet, men har en tendens til å miste motivasjon underveis, så det er godt å kunne ha et slikt forum for å hente motivasjon og tips.

 

Ellers håper jeg dere følger med. Har aldri hatt noe lignende, så gi meg gjerne feedback på om det er noe som kan gjøres annerledes eller noe annet jeg glemmer å ta med.

 

Bilde, første uke.

 

 

post-197831-0-33393900-1313688508_thumb.jpg

 

 

Peace out!

Endret av Hugol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var jeg ferdig med dagens økt. Litt misfornøyd ettersom senteret var fylt av mennesker i dag. Er en mulighet og kjøre i mellom hverandre, men av en eller annen grunn synes jeg det er kleint. Ble litt for lite intensivitet, men i alt føles det bra og komme i gang igjen.

 

Laster opp bilde i morgen. Takk for feedback og annet.

 

Dagens program så slik ut:

 

 

 

 

Oppvarming 5 minutter på mølla.

 

Knebøy

 

10 x 25 kg

10 x 30 kg

12 x 45,5 kg

12 x 45,5 kg

12 x 45,5 kg

 

Skråbenk manualer

 

10 x 10 kg

10 x 12 kg

12 x 13 kg

12 x 14 kg

12 x 14 kg

 

Roing bredt

 

10 x 15 kg

10 x 17,5 kg

12 x 27,5 kg

12 x 27,5 kg

12 x 27,5 kg

 

Arnold press

 

10 x 5 kg

10 x 8 kg

12 x 8 kg

12 x 9 kg

12 x 9 kg

 

Bicep curl

 

10 x 5 kg

10 x 8 kg

12 x 8 kg

12 x 9 kg

12 x 9 kg

 

Tricep curl

 

12 x 21,5

12 x 21,5

12 x 21,5

 

Mage - Situps

 

15 reps. - 18 reps. - 10 reps. - 10 reps. - Maks reps.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei på deg :)

 

Hyggelig å se at noen tar turen innom. Roingen gjør jeg i apparat. Synes det er både enklere og mer fleksibelt.

 

Kostholdet mitt varierer veldig fra dag til dag. I dag spiste jeg en omelett til frokost av 3 egg, 3 skiver salami. Tar meg et glass melk og en frukt som mellommåltid før jeg går på lunsj som i dag ble en kyllingsalat med noe grønt. Så var det trening etterfulgt av middag med hjemmelaget fiskepuddingen og 70 g. havregrøt med melk til kvelds. 2 Shaker om dagen, en på morgningen og en etter trening.

 

Er egentlig litt usikker på kostholdet mitt. Siden Januar har jeg kuttet ut all form for snop, brus og annen snack. Er ganske stolt over det, men likevel føler jeg meg aldri trygg på at jeg spiser 100 % rett når det kommer til kaloriene og vekten.

Lenke til kommentar

Jeg gjør også roing i apparat, men vurderer å begynne med frivekter. Men apparat er uten tvil enklere, så det frister mest å bare holde meg til det :p.

 

Kostholdet ditt ser helt greit ut. Det viktigste er å styre unna usunn mat og dersom du har kuttet ut all form for snop og brus, skal du være godt fornøyd :).

Lenke til kommentar

Da var dagens økt unnagjort. Spinning i ca. 50 minutter. Har blitt så utrolig lei av å løpe at jeg har gått over til å prøve spinning. Veldig dyktige instruktører, og på senteret er det faktisk flere menn en kvinner som er med i timene. Utrolig gøy!

 

Spiste en omelett til frokost med en shake ved siden. Et eple og 3 dl melk til mellommåltid etterfulgt av to brødskiver av rug med makrell i tomat på, til lunsj. Fiskesuppe til middag og Havregrøt til kvelds. En flott dag alt i alt :)

 

Skal få opp bilde ikveld, sliter litt med overføringen.

Lenke til kommentar

Dagens økt var ferdig! En fin økt, hvor jeg endelig følte at knebøy-teknikken uten smithstang var 100% på plass. herlig følelse. Var ikke et menneske heller i studioet så kunne ikke sagt meg mer fornøyd med dagens økt. I tillegg til dette veide jeg i dag 74,4 altså en antydning på oppgang i vekt (Håper det er muskler ikke fet :p )

 

Dagens program så slik ut:

 

 

 

 

Oppvarming 5 minutter på mølla.

 

Knebøy

 

 

12 x 47,5 kg

12 x 47,5 kg

12 x 47,5 kg

 

Skråbenk manualer

 

12 x 14 kg

12 x 14 kg

12 x 14 kg

 

Roing bredt

 

12 x 30 kg

12 x 30 kg

12 x 27,5 kg

 

Arnold press

 

12 x 9 kg

12 x 9 kg

12 x 10kg

 

Bicep curl

 

12 x 9 kg

12 x 9 kg

12 x 9 kg

 

Tricep curl

 

12 x 22,5

12 x 22,5

12 x 22,5

 

Mage - Situps

 

15 reps. - 18 reps. - 15 reps. - 15 reps. - Maks reps.

 

 

Glemte oppvarming før øktene i dag...

 

 

 

Dagens kosthold har også vært tipp topp! 3 egg med en rugbrødskive til frokost etterfulgt av 100 gram yoghurt med eplebiter. En shake med banan etter trening og den beste tunfisksalaten jeg har lagd til middag. Havregrøt står på plata nå!

 

Var så stolt av salaten at jeg legger ved et bilde :whistle:

 

post-197831-0-94753500-1313688246_thumb.jpg

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar

Ukas siste kondisjonsøkt var gjort i går. Løp 4x4 intervaller på tredemølle med 11,4 på fart og 2,5 i motstand. Fin økt, men kunne godt presset meg litt til for å bli utslitt. neste økt legger jeg på 0,2 i fart for å få litt ekstra effekt.

 

Spiste eggerøre av 3 egg med 100 g. røkt laks til frokost. Ingen mellommåltid i dag før lunsj hvor jeg spiste to brødskiver med makrell i tomat etterfulgt av et glass melk til mellommåltid. Til middag ble det mer fisk (torsk) og Banan til kvelds. Inkludert Shake + Banan etter trening.

 

Snart er første uke over og føler jeg har fått en god start!

 

Peace.

Lenke til kommentar

Da var jeg i gang med uke nummer to av RYP programmet. Har fått mengder av motivasjon, noe jeg merket veldig godt på økten idag. En vedlig fin økt med høy intensitet og god form.

 

Dagens program så slik ut:

 

 

 

 

Oppvarming 5 minutter på mølla.

 

Knebøy

 

5 x 25 kg

5 x 30 kg

5 x 40 kg

8 x 49,25 kg

8 x 49,25 kg

8 x 49,25 kg

8 x 49,25 kg

 

Skråbenk manualer

 

8 x 16 kg

8 x 16 kg

8 x 16 kg

8 x 16 kg

 

Roing bredt

 

8 x 32,5 kg

8 x 32,5 kg

8 x 32,5 kg

8 x 32,5 kg

 

Arnold press

 

8 x 10 kg

8 x 10 kg

8 x 10 kg

8 x 10 kg

 

Bicep curl

 

8 x 10 kg

8 x 10 kg

8 x 10 kg

 

Tricep curl

 

8 x 20 kg

8 x 20 kg

8 x 20 kg

 

Ble ingen mage, i dag..

 

 

 

Spiste 75 g. havregryn til frokost. Et eple til mellommåltid på skolen samt 100 g laks fordelt på to brødskiver med ruccula og creme fraische. En neve nøttemix med frukt som mellommåltid. To stk. kyllingfilet til middag med grønsaker og 3 egg til kvelds, samt en banan og shake etter trening,

 

Håper noen følger med :) Kommentarer?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Etter en godt stund med lite aktivitet, spesielt i min egen logg er det bare å sette i gang. Før juleferien slet jeg mye med sykdom, tentamner og generelt alt som kan stå i veien for trening. Jeg har ikke gjort noe annet i ferien enn å spise dritt mat og slappet av. Angrer egentlig på det, men får å få meg selv på riktig kjøl igjen er jeg nødt til å sette opp mine nyttårsforsetter. Derfor tenker jeg at loggen min er et perfekt sted å bruke. Denne gangen skal det funke!

 

1. Holde meg under 90 kg til sommeren.

2. Få vekk alt fettet rundt midjen som har irritert meg helt siden jeg begynte å trene.

3. Ikke gi opp. Regner det skal jeg faen meg løpe i regnet. Har jeg vondt i hodet skal jeg skrike på tredemøllen. Ingen dårlige unskyldninger skal godtas.

4. Skal oppdatere loggen enda mer med bilder og progresjon.

 

Den første uken begynner jeg med lett cardio samtidig som jeg utnytter den til å både velge og sette opp et passende program. Har også fått meg noen nye ski, så nå venter jeg bare på at det skal falle snø, før jeg får kommet meg ut i marka.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da måtte det skje. Dagen i dag skulle være den første av det nye regimet. Startet dagen med en 4x4 intervall tur tidligt på morgenen. Så kom gymtimen med hinderløypen. Brakk et ben nede ved foten når jeg klarte å tråkke over i høy fart. Klarer ikke bevege meg uten krykker og de skal være mine beste venner i 6-8 uker fremover..

 

:no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg litt tid til å poste gårsdagens treningslogg. Må si meg svært misfornøyd med økten. På nesten alle øvelsene presterte jeg 75-80% av den oppsatte vekten som jeg hadde målt opp, noen få uker før. Jeg spurte om dette i Treningstråden, men det var ltie med feedback. Jeg antar dette er på grunn av krykkene og hvor slitsomt det er å bære 80 kg rundt en hel dag.

 

Uansett, kostholdet har vært bra stort sett og må si meg fornøyd over å komme meg til senteret uavhengig av hvor dårlig økten var.

 

Skråbenk: 12 x 8 kg - 2 Sett

Sittende roing: 12 x 27,5 kg - 2 Sett - Dette var svært skuffende mtp. at det var målt 37,5 som jeg mestret fint uten problemer.

Arnoldpress: 12 x 8 kg - 2 Sett

Bicepcurl: 12 x 6 kg - 2 Sett

Mage: 12 x 37,5 kg - 2 Sett

+ Planke på to sett x 1 minutt.

 

Dagens middag :new_woot: Følg med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...