Hans-Ragnar Olsen Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hei. Jeg har Elemts9, og vil gjerne sette inn en ny himmel i et bilde hvor himmelen er grå. Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh Hortensia. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Merk himmelen, lag maske, lim inn ny himmel, juster farger, lysstyrke og skarphet til å stemme over ens med det eksisterende bildet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hei. Jeg har Elemts9, og vil gjerne sette inn en ny himmel i et bilde hvor himmelen er grå. Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh Hortensia. Var det vanskelig å forstå videoen min Den ble litt liten, men jeg skal legge ut en ny versjon som er litt større Du skriver at du har elements9, men stemmer det ikke at du også har Photoshop CS5? Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Merk himmelen, lag maske, lim inn ny himmel, juster farger, lysstyrke og skarphet til å stemme over ens med det eksisterende bildet. Hei. Takker så mye for tipset ditt. Jeg vil gjerne prøve,men er noe usikker på dette med masker. Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Hei. Jeg har Elemts9, og vil gjerne sette inn en ny himmel i et bilde hvor himmelen er grå. Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh Hortensia. Var det vanskelig å forstå videoen min Den ble litt liten, men jeg skal legge ut en ny versjon som er litt større Du skriver at du har elements9, men stemmer det ikke at du også har Photoshop CS5? Hei. Takker for fin kommentar. Jeg har sett på videoen din flere ganger,og synes den er veldig bra. Men jeg klarer ikke å få dette til selv, fordi at legger jeg inn mitt hagebilde, og så legger inn bildet med himmel så får jeg ikke til å ha begge bildene side om side. Det er ting her som jeg ikke får med meg. Som du spør om, så er svaret følgende: Jeg har Elements9 og CS5, men synes foreløpig at CS5 er vanskeligere å mestre. Men som du viser i videoen,så bruker du Blend If(noe som jeg likte veldig godt)Men denne funksjonen har ikke Elements9. Jeg strever med å få satt inn ny himmel i bildene mine. Det må vel være en måte å gjøre dette på i Elements9 også. Det du viste meg i videoen var helt fantastisk, men jeg klarer ikke dette selv enda. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Hei. Takker for fin kommentar. Jeg har sett på videoen din flere ganger,og synes den er veldig bra. Men jeg klarer ikke å få dette til selv, fordi at legger jeg inn mitt hagebilde, og så legger inn bildet med himmel så får jeg ikke til å ha begge bildene side om side. Det er ting her som jeg ikke får med meg. Som du spør om, så er svaret følgende: Jeg har Elements9 og CS5, men synes foreløpig at CS5 er vanskeligere å mestre. Men som du viser i videoen,så bruker du Blend If(noe som jeg likte veldig godt)Men denne funksjonen har ikke Elements9. Jeg strever med å få satt inn ny himmel i bildene mine. Det må vel være en måte å gjøre dette på i Elements9 også. Det du viste meg i videoen var helt fantastisk, men jeg klarer ikke dette selv enda. Hei Dette med Blend if finnes nok ikke i ellements nei. Men jeg har et forslag til deg, hvis du vil. Det finnes et program som heter Team Viewer. Dette programmet kan du laste ned helt gratis. Jeg har allerede dette programmet på min PC. Hvis du og jeg er logget på nettet samtidig, og du aktiverer din Team Viewer, så kan jeg sende deg min ID og passord, og så kommer du inn på min PC. Så kan vi prate sammen og jeg kan vise deg hvordan du bruker Blend If og andre nødvendige verktøy i Photoshop mens du ser på min skjerm Hvis du vil kan også jeg komme inn på din PC og ta over musepekeren din og vise på din skjerm hvordan det gjøres,men det er det du som avgjør. Dette høres kanskje litt skummelt ut. Men det er ikke slik at du kan komme inn på min PC uten at jeg vet om det. Det passordet jeg gir deg er nemlig nytt hver gang. Jeg kan heller ikke komme inn på din PC uten at du gir meg det nye passordet som dukker opp hver gang du skruer på Team Viweren din Jeg har hjulpet en del folk når de har hatt problemer med PCen sin på denne måten. Men hvis du synes dette høres skummelt ut, så forstår jeg det mvh Wasco Endret 16. august 2011 av wasco 1 Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Hei. Takker for fin kommentar. Jeg har sett på videoen din flere ganger,og synes den er veldig bra. Men jeg klarer ikke å få dette til selv, fordi at legger jeg inn mitt hagebilde, og så legger inn bildet med himmel så får jeg ikke til å ha begge bildene side om side. Det er ting her som jeg ikke får med meg. Som du spør om, så er svaret følgende: Jeg har Elements9 og CS5, men synes foreløpig at CS5 er vanskeligere å mestre. Men som du viser i videoen,så bruker du Blend If(noe som jeg likte veldig godt)Men denne funksjonen har ikke Elements9. Jeg strever med å få satt inn ny himmel i bildene mine. Det må vel være en måte å gjøre dette på i Elements9 også. Det du viste meg i videoen var helt fantastisk, men jeg klarer ikke dette selv enda. Hei Dette med Blend if finnes nok ikke i ellements nei. Men jeg har et forslag til deg, hvis du vil. Det finnes et program som heter Team Viewer. Dette programmet kan du laste ned helt gratis. Jeg har allerede dette programmet på min PC. Hvis du og jeg er logget på nettet samtidig, og du aktiverer din Team Viewer, så kan jeg sende deg min ID og passord, og så kommer du inn på min PC. Så kan vi prate sammen og jeg kan vise deg hvordan du bruker Blend If og andre nødvendige verktøy i Photoshop mens du ser på min skjerm Hvis du vil kan også jeg komme inn på din PC og ta over musepekeren din og vise på din skjerm hvordan det gjøres,men det er det du som avgjør. Dette høres kanskje litt skummelt ut. Men det er ikke slik at du kan komme inn på min PC uten at jeg vet om det. Det passordet jeg gir deg er nemlig nytt hver gang. Jeg kan heller ikke komme inn på din PC uten at du gir meg det nye passordet som dukker opp hver gang du skruer på Team Viweren din Jeg har hjulpet en del folk når de har hatt problemer med PCen sin på denne måten. Men hvis du synes dette høres skummelt ut, så forstår jeg det mvh Wasco Hei. Dette du sier her med å hjelpe meg via din pc høres greit ut, for det er vel sånn at ikke hvem som helst kan gjøre dette? Jeg er interessert i dette hvis du mener at dette er trygt. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hei. Dette du sier her med å hjelpe meg via din pc høres greit ut, for det er vel sånn at ikke hvem som helst kan gjøre dette? Jeg er interessert i dette hvis du mener at dette er trygt. Ja dette er trygdt og det er selvsagt du som bestemmer hvem som skal inn på din PC. Det fungerer slik at du laster ned det samme ptogrammet som jeg har. Jeg har et fast ID nummer. Dette legger du inn på din Team Wiver. Så avtaler vi en tid da vi begge er logget på, og begge har våre Team Wivere pålogget. Så kan jeg sende deg en sms med mitt passord og så skriver du dette inn i din Team Wiver, og så er du inne på min PC skjerm. Men neste gang vi skal kobbles sammen, har jeg et nytt passord. Det forandrer seg hver gang vi skal logge på. Derfor kan ikke du komme inn på min PC, uten at jeg gir deg det nyeste passordet jeg har fått. Jeg husker det ikke helt sikkert nå, men jeg tror vi også kan snakke sammen gjennom dette programmet. Men det finner vi ut når vi begynner. Hvist ikke kan vi prate via Messenger eller Skype. Nå reiser jeg bort i morgen og blir borte til over helgen. Men i mellomtiden kan jo du laste ned programmet og lese litt om hva dette går ut på. Her er linken til der du kan laste ned http://www.teamviewer.com/no/index.aspx Lenke til kommentar
leifholm Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 hvis du har photoshop kan du gå ind i select- color range og klikke i den lyse himmel, hvis der bliver markeret andre steder i billedet end den lyse himmel kan du med lassoværktøjet markere de områder ved at holde alt tasten nede og trække lassoen om de områder der ikke skal markeres, nu kan du trykke på delete knappen og slette den markerede himmel men allerførst skal du dobbeltklikke på laget i lagpaletten for at omdøbe laget fra baggrund til lag 1 nu kan du slette himlen og sætte den nye ind, hvis du kun vil justere farven på himlen skal du ikke slette men finde den farve du vil have at himlen skal have i farvepaletten herefter trykker du på alt og backspaceknapperne på tastaturet, nu er den nye farve sat ind, hvis du vil ha en fuldstændig forklaring skal jeg gerne lave en til dig Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 hvis du har photoshop kan du gå ind i select- color range og klikke i den lyse himmel, hvis der bliver markeret andre steder i billedet end den lyse himmel kan du med lassoværktøjet markere de områder ved at holde alt tasten nede og trække lassoen om de områder der ikke skal markeres, nu kan du trykke på delete knappen og slette den markerede himmel men allerførst skal du dobbeltklikke på laget i lagpaletten for at omdøbe laget fra baggrund til lag 1 nu kan du slette himlen og sætte den nye ind, hvis du kun vil justere farven på himlen skal du ikke slette men finde den farve du vil have at himlen skal have i farvepaletten herefter trykker du på alt og backspaceknapperne på tastaturet, nu er den nye farve sat ind, hvis du vil ha en fuldstændig forklaring skal jeg gerne lave en til dig Hei. Takker så mye for dette tipset. Dette vil jegg gjerne se litt nærmere på og prøve. Lenke til kommentar
leifholm Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 hvis du har photoshop kan du gå ind i select- color range og klikke i den lyse himmel, hvis der bliver markeret andre steder i billedet end den lyse himmel kan du med lassoværktøjet markere de områder ved at holde alt tasten nede og trække lassoen om de områder der ikke skal markeres, nu kan du trykke på delete knappen og slette den markerede himmel men allerførst skal du dobbeltklikke på laget i lagpaletten for at omdøbe laget fra baggrund til lag 1 nu kan du slette himlen og sætte den nye ind, hvis du kun vil justere farven på himlen skal du ikke slette men finde den farve du vil have at himlen skal have i farvepaletten herefter trykker du på alt og backspaceknapperne på tastaturet, nu er den nye farve sat ind, hvis du vil ha en fuldstændig forklaring skal jeg gerne lave en til dig Hei. Takker så mye for dette tipset. Dette vil jegg gjerne se litt nærmere på og prøve. du kan også bruge gradient tool til at farve himlen med her vælger du også to farver i farvepaletten, det giver en helt naturlig himmel Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 hvis du har photoshop kan du gå ind i select- color range og klikke i den lyse himmel, hvis der bliver markeret andre steder i billedet end den lyse himmel kan du med lassoværktøjet markere de områder ved at holde alt tasten nede og trække lassoen om de områder der ikke skal markeres, nu kan du trykke på delete knappen og slette den markerede himmel men allerførst skal du dobbeltklikke på laget i lagpaletten for at omdøbe laget fra baggrund til lag 1 nu kan du slette himlen og sætte den nye ind, hvis du kun vil justere farven på himlen skal du ikke slette men finde den farve du vil have at himlen skal have i farvepaletten herefter trykker du på alt og backspaceknapperne på tastaturet, nu er den nye farve sat ind, hvis du vil ha en fuldstændig forklaring skal jeg gerne lave en til dig Hei. Tusen takk for et veldig bra tips. Må si at jeg ikke helt klarer å henge med her. Jeg er ikke kjempeflink på pc, så hvis du vil lage en fullstendig forklaring så blir jeg glad for det. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Hvis du først har Photoshop er det ingen grunn til å prøve å løse oppgaver med andre programmer fordi du tror Potoshop er så vanskelig. Beste måten å lære seg Photoshop er å søke etter Tutorial videos. F.eks. Google; change sky in CS5 eller Replace the Sky in CS5, vil gi deg en mengde YouTube video tutorials. Med videoer som læremester er det ganske lett å lære Photoshop. Veldig mange funksjoner i Photoshop brukes til å løse forskjellige oppgaver. Her er tre videoer som på litt forskjellig måte legger inn en ny himmel. http://www.youtube.com/watch?v=A0W2pi6-gQQ Denne måten å fikse himmelen på er også ganske nyttig. http://www.youtube.com/watch?v=yi0A8eaBct0 Content Aware funksjonen er veldig nyttig å kunne. http://www.youtube.com/watch?v=8u7EipSW0RY&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=m5jByXRlMJQ&feature=relmfu Endret 23. august 2011 av arthon Lenke til kommentar
leifholm Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 ved ikke om Hortensia kan bruge de flotte videoer, men personlig er jeg ikke meget for lærevideoer, for det første er de på engelsk og instruktionen går ret stærkt så jeg kan ikke nå at følge med, måske har Hortensia det på samme måde ?? hvis, så skal jeg gerne sætte en instruktion ind hvordan jeg gør det, men det kan ikke blive før i morgen Lenke til kommentar
SULTHAN66 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 1. Åpne bildet som trenger en ny himmel 2. Marker rundt himmelen med enten Magic wand verktøyet eller quick selection verktøyet. 3. Åpne bildet som du skal ta himmelen ifra og marker denne himmelen. Trykk så Ctrl C for å kopiere denne markeringen. 4. Gå tilbake til bildet som trenger ny himmel og lag et nytt lag ved å klikke på create a new layer ikonet i paletten. Gå så til edit menyen i elements og velg paste into selection. Den nye himmelen vil nå være limt inn i det merkede området i det nye laget du har laget. Trykk så Ctrl D for å velge bort markeringen. 5. Skulle himmelen mot all formoding være for lys for resten av bildet, er det bare å senke gjennomsiktigheten på laget. Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Hvis du først har Photoshop er det ingen grunn til å prøve å løse oppgaver med andre programmer fordi du tror Potoshop er så vanskelig. Beste måten å lære seg Photoshop er å søke etter Tutorial videos. F.eks. Google; change sky in CS5 eller Replace the Sky in CS5, vil gi deg en mengde YouTube video tutorials. Med videoer som læremester er det ganske lett å lære Photoshop. Veldig mange funksjoner i Photoshop brukes til å løse forskjellige oppgaver. Her er tre videoer som på litt forskjellig måte legger inn en ny himmel. http://www.youtube.com/watch?v=A0W2pi6-gQQ Denne måten å fikse himmelen på er også ganske nyttig. http://www.youtube.com/watch?v=yi0A8eaBct0 Content Aware funksjonen er veldig nyttig å kunne. http://www.youtube.com/watch?v=8u7EipSW0RY&feature=related Hei. Nå må jeg takke for veldig flotte eksempler på hvordan jeg kan sette inn ny himmel. Har ikke sett på videoene enda,men de skal jeg se på etter hvert. Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 ved ikke om Hortensia kan bruge de flotte videoer, men personlig er jeg ikke meget for lærevideoer, for det første er de på engelsk og instruktionen går ret stærkt så jeg kan ikke nå at følge med, måske har Hortensia det på samme måde ?? hvis, så skal jeg gerne sætte en instruktion ind hvordan jeg gør det, men det kan ikke blive før i morgen Hei. Ja dette er flotte videoer, men som du nevner så prates det engelsk, så det blir vanskelig for meg å skjønne ja. Dette skulle vært på skandinavisk,så hadde det vært lettere. Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 1. Åpne bildet som trenger en ny himmel 2. Marker rundt himmelen med enten Magic wand verktøyet eller quick selection verktøyet. 3. Åpne bildet som du skal ta himmelen ifra og marker denne himmelen. Trykk så Ctrl C for å kopiere denne markeringen. 4. Gå tilbake til bildet som trenger ny himmel og lag et nytt lag ved å klikke på create a new layer ikonet i paletten. Gå så til edit menyen i elements og velg paste into selection. Den nye himmelen vil nå være limt inn i det merkede området i det nye laget du har laget. Trykk så Ctrl D for å velge bort markeringen. 5. Skulle himmelen mot all formoding være for lys for resten av bildet, er det bare å senke gjennomsiktigheten på laget. Hei. dette eksempelet her skal jeg prøve. Veldig greit forklart. Tusen takk. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Link til videoen? Her har du linken;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå