Gå til innhold

Ønsker hjelp til å finne rett voks og rett klipp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Biosilk Silk Therapy vil hjelpe deg med å myke opp håret, men en olje fungerer også. Bruk en voks med litt fuktighet, f.eks. H.H. Simonsen Mud. Kommer snart en ny utgave av den som er meget god.

Angående klippen er det ikke verre enn å ta med bildet til frisøren. Ellers er stikkordet "oppklippet".

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg også har. Stritt, og i tillegg meget tykt. Du kan vel bruke mange forskjellige vokser, men trikset for min del ligger i Biosilk Silk Therapy. Den hjelper meg på den måten at den myker opp hårstråene slik at de blir mer fleksible, den tilfører fuktighet slik at håret ikke ser tørt og skadet ut, flater det ut litt (mindre volum) og gir en frisk, naturlig glans.

Jeg sverger til H.H. Simonsen-voksene, men kombinerer som regel Mud og Clay. De har litt forskjellige egenskaper, men ved å kombinere de får man en meget potent mølje. Problemet ved å kun bruke Clay er at den er ganske tørr, men derimot er den hardere enn Mud. Mud derimot er mer paste-aktig, med mer fuktighet og glans (Clay er helt matt), men mangler holdfaktoren Clay har.

Kombinér de to, varm det godt opp i håndflaten (friksjon -> varme er alfa omega for vokser, noe mange glemmer) og du har en mix som fungerer meget godt på stritt hår, ihvertfall på mitt hår. Avslutter alltid med hårspray, av og til uten å jobbe det inn i håret, og av og til ved å jobbe det inn i håret, alt etter hva jeg ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar

Det er bare én måte å finne ut hva som fungerer for ditt hår, og det er å prøve seg fram. Jeg har prøvd utallige produkter og kombinasjoner, og det finnes dessverre ikke én universell kombinasjon som fungerer for alle.

 

Har dessverre ingen bilder av håret uten produkter, men har to med produkter:

 

post-45729-0-74700300-1313518915_thumb.jpg

 

post-45729-0-81273700-1313518925_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det har ingenting å si. Men faktum er at om man har stritt hår så har man stritt hår. Det er grenser for hva hårprodukter kan få til. Dessuten har jeg alt for mye hårspray i håret på de bildene (greit at frisyren holder seg når man er på ferie), noe som kan gi effekten av at det ser mer stritt ut. Men jeg har ihvertfall full kontroll på håret, til tross for at det tar litt tid å få det som jeg vil.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...