Hanssiii Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Jeg skal ha meg en ny pc i stua og koble den opp mot tven der Hva skal den brukes til? - Se film fra nett - Se sport fra nett - Se filmer + bilder lagret EHDD koblet på hjemmenettverket Som server: - De eksterne HDD vil bli koblet opp her og delt slik at jeg kan se de uansett hvor jeg befinner meg - Min første server, så skal brukes masse til testing og utprøving -------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg har sett på Mac mini atm, med lion server. Noen andre tips, forslag, etc? Endret 15. august 2011 av Hanssiii Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Prisramme? Er det viktig at den ser bra ut eller skal den stå gjemt? Lenke til kommentar
Hanssiii Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Nei, tenkte meg innenfor 10.000,- Utseende er ikke så viktig. Endret 16. august 2011 av Hanssiii Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=963228&su=B0F18732-92E3-4111-90AA-E516F4133248 Her mangler du et par ting jeg ikke fant på komplett: 2-4x 80mm vifter, slik som SilenX iXtrema Pro 80mm. CPU-kjøler i lavprofil, f.eks. Scythe Big Shuriken SCBSK-1000. SSD/HDD, du kan jo bare velge hva du vil. Bluray/DVD-spiller, men utifra din første post så trenger du ikke dette? Fjernkontroll/tastatur/mus. Denne er laget for å kjøre XBMC, og kan spille 3D 1080p-filmer, og streame alt av surround lyd. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg kjører en Mac Mini som er koblet til TV og lydanlegg.. Denne kjører XBMC og streamer alt medieinnholdet mitt fra Synology NAS'en min. Fungerer utmerket og Mac Mini'en ser unektelig pen og stilren ut under Tv'en. Så Mac Mini anbefales på det sterkeste. Du klarer deg lenge med grunnmodellen Lenke til kommentar
Hanssiii Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Tusen takk for tipset Det er absolutt en mulighet til en god pris det du plukket ut til meg der @ Untouchab1e Men Intel HD Graphics 3000-grafikk er vel vesentlig dårligere enn AMD Radeon HD 6630M? Men hvis det ikke er nødvendig med noe bedre gidder jeg ikke betale 2k mer ;p Lurer også litt på en iMac, som jeg kobler opp med en laaang HDMI kabel gjennom allerede lagt kabelrør i veggen. For mange valgmuligheter...... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Tusen takk for tipset Det er absolutt en mulighet til en god pris det du plukket ut til meg der @ Untouchab1e Men Intel HD Graphics 3000-grafikk er vel vesentlig dårligere enn AMD Radeon HD 6630M? Men hvis det ikke er nødvendig med noe bedre gidder jeg ikke betale 2k mer ;p Lurer også litt på en iMac, som jeg kobler opp med en laaang HDMI kabel gjennom allerede lagt kabelrør i veggen. For mange valgmuligheter...... Intel HD 3000 yter da MER enn godt nok for en stue-pc. 1080P streaming vil gå som en lek, så ved mindre du skal plukke opp de nyeste spill er det absolutt ikke noe å bekymre seg over. Spiller forøvrig EVE Online helt knirkefritt på min Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hva med denne som HTPC? (Finnes også i hvitt, DVD- eller BluRay-spiller.) Og denne som server? Pris: 7985,- (DVD) / 8785,- (BluRay) - levert uten OS. Lenke til kommentar
Hanssiii Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Hva med denne som HTPC? (Finnes også i hvitt, DVD- eller BluRay-spiller.) Og denne som server? Pris: 7985,- (DVD) / 8785,- (BluRay) - levert uten OS. Ikke dumt Takk Lenke til kommentar
Hanssiii Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Intel HD 3000 yter da MER enn godt nok for en stue-pc. 1080P streaming vil gå som en lek, så ved mindre du skal plukke opp de nyeste spill er det absolutt ikke noe å bekymre seg over. Spiller forøvrig EVE Online helt knirkefritt på min Virker lovende Skal ikke brukes til spill overhodet, det har jeg en annen maskin til. Og 4000,- er ikke så feil altså Eller kanskje jeg skal gå for server versjonen da? Med 2.0GHz quad-core Intel Core i7 og 2* 500GB 7200rpm. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Igjen, du kan gjerne gå for Server-versjonen men hva er vitsen? Du trenger ikke stor disk, da du tilsynelatende har alt på eksterne disker uansett.. Om du har en Quad-core i7 eller dual-core i5 har ingenting å si for ditt bruk. Spar pengene og kos deg Og ikke glem XBMC Endret 17. august 2011 av Untouchab1e Lenke til kommentar
Hanssiii Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 hehe, ok, jeg skal gi meg:p Eller vent, hva med 7200 rpm kontra 5400rpm? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Igjen, ikke så stor forskjell med din bruk.. men for all del, 7200RPM er jo å foretrekke.. Men disken som fulgte med min Mac Mini fungerer perfekt! Lenke til kommentar
Hanssiii Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Blir 1800kr dyrer, så det gidder jeg heller ikke. Takk for gode råd Da blir det en mac mini på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå