Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedometer, ulikt resultat med og uten Java. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen mellom teknofil sitt speedometer med og uten java? Her er en link til testen.

Jeg fikk 4200-5500 kbps hvis jeg testet uten java, og veldig varrierende med java.

Med java fikk jeg alt fra gjennomsnittlig 3000kbps til en topphastighet på 5000kbps i en test, mens andre ganger var det lavere (f.eks. fra 1300kbps (gjennomsnitt) til 3300kbps (topp)).

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får bare dette når jeg prøver den "mer nøyaktige java-versjonen": The requested URL /applet_start.php was not found on this server.

Apache/2.2.8 (Ubuntu) PHP/5.2.4-2ubuntu5.17 with Suhosin-Patch Server at speedometer.teknofil.no Port 80

Nå virker den. Java-versjonen viser gjennomsnittshastighet over 12 sekunder. Den andre versjonen laster bare ned et bilde, om det er topphastigheten eller gjennomsnitt som måles der vet jeg ikke. Men du laster ned mindre data, og det kan hende at du har høyere hastighet som følge av at det er en kort "burst". Dog vet jeg ikke 100%.

Jeg observer også at speedometeret viser konsekvent feil hastighet. Jeg har 9 mbit til vanlig. Her får jeg maks 7.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen mellom teknofil sitt speedometer med og uten java? Her er en link til testen.

Jeg fikk 4200-5500 kbps hvis jeg testet uten java, og veldig varrierende med java.

Med java fikk jeg alt fra gjennomsnittlig 3000kbps til en topphastighet på 5000kbps i en test, mens andre ganger var det lavere (f.eks. fra 1300kbps (gjennomsnitt) til 3300kbps (topp)).

Så langt jeg kan se her så er det jo ikke snakk om en verson med java og en uten. Det er snakk om en som bruker vanlig java, mens den andre bruker javascript. Disse er ikke den samme tingen forøvrig.

SKal du ha en nøyaktig test annbefaler jeg tptest.se

teknofil sin test kjenner jeg ikke godt nok til for å kunne si så mye om, men jeg kan si med sikkerhet at tptest.se er pålitelig og nøyaktig ved repeterte forsøk (gitt at det ikke er noe rusk med linjen du faktisk bruker til å test med selvfølgelig).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...