Gå til innhold

VIKTIG: Trenger hjelp med scanning


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp med å scanne inn viktig informasjon på PCn for å sende det raskest mulig.

 

Men så klarer jeg selvfølgelig ikke å finne scanneknappen på skriveren. Jeg har gjort det før med vitnemålet mitt, men nå har scanneknappen forsvunnet bare for å være drittsekk.

 

Jeg har en Epson Stylus XS415. Hvor i granskævven er knappen? Det går meg på nervene. Den må sender I DAG.

 

Tusen takk for hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XS415 er koblet til PCen gjennom USB-kabel.

 

Med USB kan vi glemme nettverksproblemer.

 

 

 

 

Du svarte ikke på om du skal ha scannet eller bare bruke en kopifunksjon, men antar da scan.

 

 

Med XS415 fulgte det med en eller et par CDer med programvare, har du installert disse?

 

 

I så fall har du et program som heter Epson Scan på PCen. Ikke sikkert den ligger på øverste menynivå, men hvis ikke heter øverste nivå vanligvis noe med Epson....

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

@seriksen

 

Jeg har ikke Epson scan, og CDene er long gone ..

 

Er jeg absolutt avhengig av CDene? Er det mulig å skaffe programvaren på nett? Jeg kan bruke skriveren til å printe ut dokumenter, men jeg finner ikke ut hvordan man scanner inn på PCen.

Lenke til kommentar

@seriksen

 

Jeg har ikke Epson scan, og CDene er long gone ..

 

Er jeg absolutt avhengig av CDene? Er det mulig å skaffe programvaren på nett? Jeg kan bruke skriveren til å printe ut dokumenter, men jeg finner ikke ut hvordan man scanner inn på PCen.

 

Du kan laste ned programvaren fra Epson, så du linket til noe lengere oppe på siden, men vet ikke om det er korrekt link.

 

Pass på at du laster ned riktig versjon, det er egen versjoner for 32 bits og 64 bits Vista. Ikke sikker på hvordan du enklest finner versjon i Vista, men kanskje noen andre kan svare på det.

 

Du kan også laste ned testversjon av Vuescan som støtter ufattelig mange scannere, men ikke sikker på om din modell er støttet.

 

Windows pleier å supportere mange skrivere direkte, men vet ikke om du da får scanner-støtte samtidig, mulig det er problemet.

 

 

Epsons supportsider er desverre litt uoversiktelige. Alt er som regel der, men det er ofte vanskelig å vite eksakt hva som må lastes ned. Her er en link til Epsons sider, du kan jo eventuelt prøve bare Epson scan først.

 

http://esupport.epson-europe.com/ProductHome.aspx?lng=nn-NO&data=emW65r3CP2GDp2AvKdT6tGt9B4tjhyE0ecSq0kSWSlwU003D&tc=6

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å ta rådet til awesenes. PCn ville på død og liv ikke akseptere programvaren fra epson sine nettsider, så da måtte jeg ta i bruk nødløsningen.

 

Man kan tydelig se teksten i bildene, selv om lyset og vinkelen ikke ble helt som jeg ville.

 

Takk for hjelpen, det ble såpass sent at jeg ble nødt til å sende den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...