Gå til innhold

Fikk lyst til å spille et Resident evil lignende spill, noen forslag?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk plutselig lyst til å spille Resident evil - Code veronica igjen, men PS2en min fungerer ikke lengre. Prøvde å sette opp en emulator på pcen, men spillet krasjet etter ca 10min.

Finnes det noen lignende spill som Code Veronica til pc?

Jeg har ikke lyst til å spille RE4 eller 5, og RE 1-3 har litt for dårlig grafikk til at jeg gidder å spille de igjen.

Har tenkt litt på Silent hill, men jeg er usikker på hvilken nr i serien som er bra. Har ikke lyst til å spille de elste pga grafikken, men alt som har samme grafikk som PS2 er godt nok.

Skulle dere ha noen andre forslag er jeg åpen for det, men jeg er interessert i skrekk blandet med gåteløsning, og ikke så mye fokus på action som de siste RE spillene er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Jeg er så sugen på et survival horror spill at jeg bestemte meg etter å ha lest kommentaren din. Tok et raskt søk og fant ut at Silent hill 3 fungerer på win7, så nå har jeg vært på Ebay og kjøpt spillet til ca 250 inkl frakt.

Håper det ikke blir dumt å kjøpe nr 3 uten å ha spilt 1 og 2.

Lenke til kommentar

8 ganger?!

Tar det som et tegn på at spillet er bra:)

Jeg spilte selv igjennom Resident evil i rekkefølgen 2,Veronica,1,3 og det gikk bra bortsett fra at det var en liten nedtur med tanke på grafikk å gå fra veronica(PS2) til RE1(PS1). Satser på at det går bra å hoppe litt i rekkefølgen i Silent hill også:)

Edit:

@Ginecólogo Necrolamedor

Ikke si det nå som jeg akkurat har kjøpt SH3:)

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Ja, ja...da får jeg tenke som så at liker jeg nr.3 så har jeg noe enda bedre å se fram til i SH2:)

Vet du om SH2 går ann å spille i win7?

Irriterer meg litt at de ikke kunne gi ut SH: shattered memories til PC. Slik jeg forstår det så er det spillet så si en remake av nr.1

Lenke til kommentar

Tror vikingkylling er den eneste jeg vet om som ikke har SH2 som sitt favorittspill i serien, faktisk.

Ta det med ro, SH1 og 2 er på delt andreplass. ;) Grunnen til hvorfor jeg foretrekker SH3 er fordi jeg likte hovedpersonen mye bedre, det er mer action og historien fenget meg mye bedre. Og når jeg sier "mer action" mener jeg selvsagt ikke at det er et actionspill. De to første er svært bra, men det er veldig lite action og kan bli kjedelig i lengden. SH3 øker tempoet litt, men uten at det går på bekostning av alt det andre. Det gjør det tli favoritten min. Men har selvsagt gått gjennom SH1 og 2 også to, tre ganger. ;)

Og btw scenen der Heather skyter det første monstret er selv den dag i dag noe av det beste jeg har sett. Grafisk er det kanskje ikke så bra, men hele stemingen rundt det, følelsene hennes og alt det der er perfekt. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...