Dryasanne Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Har hatt I phone 3ngs og har nå I phone 4 Er gått lei! a) Hvorfor er det ikke utskiftbart batteri på Iphone - er stadig på utenlands reise og lei av å medbringe eksterne ladepakker etc b) Har aldri hatt nok penger til 32 gb utgavene, ska ha inn mye musikk og bilder for å ha med på turene, hvorfor er det ikke mulig med utskiftbare sdhc kort. Derfor kjøpte jeg en HTC desire hd akkurat i dag, må ha noe som fungerer! Har et par funderinger for dere som er eksperter: a) Flash, er lut lei av at det meste ikke viser av nett på Iphone, bla min hjemmeside, jeg er vel riktig idet at Desire viser alle nettsider, særlig de med Adobe flash? b) 2.3 pepperkake Er den kommet for desire hd. Hva betyr den for mobilen i praksis? Dette med "swap" til Ram av apps (som må være) i ROM, hva betyr det? c) Spotify Har en enorm samling på maccen som slett ikke får plass på Iphone, hvordan fungerer en slik stor samling OFFLINE musikk på Desire HD -- jeg regner med at det begrenses kun av tilgjengelig minnekort størrelse? Hvorfor? Kjipt å sitte på en flyplass elller i park i Paris uten noe som helst nett, da er det kjekt å plugge inn ørepluggene i en mobil og lytte på musikken min, på Iphone må jeg ha et begrenset utvalg pga den lille minnet d) Bilder Jeg ønsker å ha mye bilder tilgjengelig på mobil, dette trenger jeg på kunstreisene mine, håpløst å få med nok på Iphone 4. Er det greit å ha de på et eget minnekort, eller må jeg forsøke å klemme inn Spotify musikken o bildene på samme 32 gb sdhc minnekort. Jeg har mange spørsmål, men om dere kunne hjulpet meg med dette var jeg stor takk skyldig! Takk og takk! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) 1, a-b: Fordi det er Apple. Apple vil ikke at folk skal kunne skifte ut batteriet. Det samme gjelder minne-brikken. De vil ikke at folk skal ha mulighet til å tukle med telefonen sin like mye som du kan på en Android telefon hvor du kan ta ut batteriet og minne-brikken. 2, a: Ja, men jeg tror du må laste ned Adobe Flash (fra markedet) for å vise flash-innhold på nettsider. Hvis jeg husker rett vises ikke flash-innhold uten å ha lastet ned Adobe Flash. 2, b: Gingerbread er en versjon av Android. Dette er det samme som iOS versjonene Apple har. 4.1, 4.2 og videre. Med versjonen så er det gjerne en del forbedringer og nyheter som hjelper på telefonen's ytelse og design. "Swap til RAM av apps" skjønner jeg ikke helt hva du mener med, så det får noen andre svare på. 2, c: Jeg tror at offline spillelistene dine lagres på det interne minnekortet. For å få lagret på eksterne SDHC kortet så kan du se HER (Please keep in mind that your current cache and offline tracks will be erased when doing this) Hvis du lurer på hvor mange sanger du kan ha i offline spillelistene dine, kan du se HER. 2, d: Hvis du lagrer på SDHC kortet alle spillelistene dine i offline, så tror jeg ikke de tar så stor plass egentlig. Jeg vil tro at 32GB holder lenge selv om du har Spotify spillelister på kortet. Dette kan du se når du har overført til sdhc kortet, se hvor stor plass alle spillelistene tok. Andre får rette meg om jeg tar feil Endret 15. august 2011 av Lami Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 "Swap til RAM av apps" skjønner jeg ikke helt hva du mener med, så det får noen andre svare på. ---------------------- På Iphonen min et det 16 gb minne. Ferdig med det. Her kjøres bilder, musikk og apps. På android /htc er det 0,5 gb internminne, der du kjører /lagrer os og apps. Som på en PC så har htc en 1 gb intern ram som du kan lagre filer (musikk/bilder ) på, men slett ikke kjøre apps fra. Jeg har nå kjøpt en 32 gb microsdhc kort for å få mer plass til filer -- men jeg kan ikke kjøre apps derifra (heller) Dette er jo velkjent for en PC eier, men for oss som har brukt Apple i mange år, er det irriterende. Det er snakk om noe rooting greier, noe ala Jailbreak på Iphone, for å få utnyttet noe av lagrings minne til de større apps, men desire liker ikke denne metoden. Jeg trenger selv en alvorlig oppfrisking av denne materien, det er for lenge siden jeg drev med windows og PC, som vel tilvarer htc /android i disse dager ;_) Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 For å kjøre apps fra SDkortet må du installere til SDkortet også. Er det det du vil? Og hva mener du med at Desire ikke liker denne metoden? Har du prøvde å roote? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå