тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Demokratene i Norge77 % Pensjonistpartiet 76 % Fremskrittspartiet 76 % Høyre 75 % Kristent Samlingsparti 65 % Kristelig Folkeparti 63 % Senterpartiet 54 % Venstre 50 % Arbeiderpartiet 47 % Miljøpartiet De Grønne 38 % Sosialistisk Venstrepatri 35 % Rødt 32 % Dermed står det mellom FRP og Høyre Ser jo ut som du er mest enig med Demokratene og Pensjonistpartiet? Det er de som har mest av dine meninger? Endret 15. august 2011 av turbonello Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Skummelt høyt på Frp og Krf, men har ikke satt meg inn i hva de mener lokalt for øyeblikket. Dette er vel lokalpolitikken og hva de står for og at du er ganske så enig i disse sakene - er du redd deg selv? (ettersom det er skummelt) Overhodet ikke skummelt i den forstand, men har trasisjonelt havnet en del lavere på disse to partiene. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Demokratene i Norge77 % Pensjonistpartiet 76 % Fremskrittspartiet 76 % Høyre 75 % Kristent Samlingsparti 65 % Kristelig Folkeparti 63 % Senterpartiet 54 % Venstre 50 % Arbeiderpartiet 47 % Miljøpartiet De Grønne 38 % Sosialistisk Venstrepatri 35 % Rødt 32 % Dermed står det mellom FRP og Høyre Ser jo ut som du er mest enig med Demokratene og Pensjonistpartiet? Det er de som har mest av dine meninger? Det er da bare snakk om én prosent tilbake til FRP/Høyre. Tror jeg stemmer FRP Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Jeg som hadde tenkt å stemme på SV, eller Arbeiderpartiet, og så viser det seg at jeg er helt på bærtur... Og at det jeg er nærmest, er Venstre dernest Høyre... Og at de jeg selv hadde tenkt å velge (SV eller AP) kom langt ned på listen... Merkelig du!! Endret 15. august 2011 av turbonello Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Å stemme AP er jo som å... Gjøre noe som er utrolig dumt å gjøre.. Kom med flere resultater da folkens Endret 15. august 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Demokratene i Norge77 % Pensjonistpartiet 76 % Fremskrittspartiet 76 % Høyre 75 % Kristent Samlingsparti 65 % Kristelig Folkeparti 63 % Senterpartiet 54 % Venstre 50 % Arbeiderpartiet 47 % Miljøpartiet De Grønne 38 % Sosialistisk Venstrepatri 35 % Rødt 32 % Dermed står det mellom FRP og Høyre Ser jo ut som du er mest enig med Demokratene og Pensjonistpartiet? Det er de som har mest av dine meninger? Det er da bare snakk om én prosent tilbake til FRP/Høyre. Tror jeg stemmer FRP Ett prosent kan være vesentlig det... Det kan være en viktig sak du går glipp av. Jeg selv har har Venstre og Høyre som jeg er mest enig i. Det som skiller dem er trolig synet på miljø tror jeg. Og da mer presist uenig i dette: "«For å trygge økonomisk vekst trenger vi fortsatt industriutbygging, selv om dette skulle komme i strid med naturverninteressene»" Det er greit med litt frisk luft også.. Sånn at man ikke går rundt i forurensa luft... Noe sånt tror jeg skiller dem.. Endret 15. august 2011 av turbonello Lenke til kommentar
Quote Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Ser jo ut som om Arbeiderpartiet er det partiet som du har mest til felles med. Det stemmer, men jeg bor i en kommune hvor alle kjenner alle. Jeg er ikke spesielt fan av ordførerkandidaten, i motsetning til samlingslistas ordførerkandidat. Sistnenvtes ordførerkandidat kjenner jeg på privaten, og er enig med han i enkelte saker. Personen har gjerne litt for lett å være patriotisk. Så, det er litt mer komplisert enn det. Men et spørmål syntes jeg var enkelt: "«Vi bør satse på et samfunn der kristne verdier og tradisjoner spiller en større rolle»" Tilhengerne av å styrke kristne verdier mener at den kristne kulturen og samfunnssystemet er under angrep både fra en økende ikke-religiøs befolkning og av at en økende andel av befolkningen har andre religioner.De vil stanse det de opplever som avkristningen og vil gjenreise kristne formålsparagrafer og kristen religionsutøvelse (f.eks. bordbønn, andakt, gudstjenester) i skoler og barnehager. Motstanderne mener at grunnlovens bestemmelser om trosfrihet må tas på alvor, og at alle religioner og livssyn må sidestilles i en verdslig stat. 'Svært uenig' og 'svært viktig' ... Jeg mener at sekulære verdier som menneskerettighetene er mye viktigere enn å gjeninføre eldgamle utdaterte ideer (som jeg ser på som overtro)... Helt enig. 1 Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Redigert: Leste litt nøyere gjennom spørsmålene denne gang, da fikk jeg dette resultatet. Partiene i Gjøvik kommune og hvor enig du er med de enkelte: Venstre 77 % Miljøpartiet De Grøn... 66 % Kristelig Folkeparti 65 % Høyre 65 % Rødt 64 % Arbeiderpartiet 62 % Sosialistisk Venstre... 60 % Senterpartiet 57 % Fremskrittspartiet 51 % Pensjonistpartiet 50 % Endret 15. august 2011 av JoeSchmo 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Ser jo ut som om Arbeiderpartiet er det partiet som du har mest til felles med. Det stemmer, men jeg bor i en kommune hvor alle kjenner alle. Jeg er ikke spesielt fan av ordførerkandidaten, i motsetning til samlingslistas ordførerkandidat. Sistnenvtes ordførerkandidat kjenner jeg på privaten, og er enig med han i enkelte saker. Personen har gjerne litt for lett å være patriotisk. Så, det er litt mer komplisert enn det. Akkurat. Ser problemet. Da får du kaste mynt.. :- p Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Stemmer selvsagt på Norges mest ansvarsfulle parti, nemlig Høyre. Som stemte for DLD? Den kamelen hadde jeg aldri i verden klart å svelge. Ikke uventet var det FRP som kom øverst på NRKs valgomat. Høyre ble nummer to, men de vil altså ikke få min stemme om det omså sto om liv. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Venstre 74 % Senterpartiet 73 % Høyre 73 % Arbeiderpartiet 68 % Rødt 65 % Sosialistisk Venstre... 64 % Kristelig Folkeparti 62 % Miljøpartiet De Grøn... 62 % Fremskrittspartiet 51 % Pensjonistpartiet 51 % Gjøvik her også. Akkurat! Veldig likt resultatet mitt, ser jeg! =) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 (endret) «Det legges altfor liten vekt på miljøvern i dagens Norge» Ønsket om økonomisk vekst, høyere forbruk og mer industri står ofte i kontrast til ønsket om å verne miljøet og bevare naturressurser.Miljøforkjempere mener at vernetanken må få sterkere gjennomslag, også dersom det fører til nedgang i materiell velstand. De kjemper for truede dyre- og plantearter, klimakrav og større verneområder på land og til havs. Andre mener miljøhensyn ikke må hindre all utbygging av for eksempel ønskede veitraséer, næringsutbygging og andre menneskelige inngrep i naturen. Hva mener dere? Endret 15. august 2011 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 «Dagens ordning med boplikt i mange kommuner må avvikles» Boplikt høres ganske tåpelig ut? Kan ikke ha et sommerhus liksom...??? Er det det det er snakk om? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Artig... Nå valgte jeg Bø i telemark og fikk Høyre som det partiet som står meg nærmest... Dette syntes jeg er mektig rart.. Noen forklaring på hvorfor jeg får slike rare resultater alt ettersom hviken by og kommune jeg velger? Resultat: Blant partiene som stiller til valg i Bø kommune ligger dine svar nærmest Høyre Partiene i Bø kommune og hvor enig du er med de enkelte: Høyre 68 % Venstre 61 % Kristelig Folkeparti 56 % Arbeiderpartiet 52 % Sosialistisk Venstre... 48 % Fremskrittspartiet 44 % Senterpartiet 41 % Endret 15. august 2011 av turbonello Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Er ikkje ein del av spørsmålene basert på lokale forhold. Difor kan det vere forskjell frå kommune til kommune kva saker partiene går for. Kommunestyret kan bestemme om det skal være boplikt i hele eller deler av en kommune. Boplikt vil si at bolighus ikke bare kan bli brukt som fritidsbolig. Tilhengere av boplikt mener dette hindrer at hus står tomme. Motstanderne mener at boplikt er et uforholdsmessig inngrep i eierens rettigheter. Venstre 71 % Arbeiderpartiet 65 % Kristelig Folkeparti 63 % Senterpartiet 63 % Høyre 61 % Rødt 58 % Miljøpartiet De Grøn... 57 % Pensjonistpartiet 56 % Sosialistisk Venstre... 54 % Fremskrittspartiet 52 % På forhånd valgte du Arbeiderpartiet. Valgomaten anbefalte deg Venstre. Endret 15. august 2011 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Partiene i Bergen kommune og hvor enig du er med de enkelte: Demokratene i Norge 74 % Fremskrittspartiet 70 % Kystpartiet 67 % Høyre 66 % Kristent Samlingspar... 66 % Pensjonistpartiet 66 % Byluftlisten 64 % Kristelig Folkeparti 64 % Venstre 58 % Senterpartiet 57 % Norges Kommunistiske...50 % Arbeiderpartiet 50 % Rødt 49 % Miljøpartiet De Grøn... 45 % Sosialistisk Venstre... 40 % Jeg kommer nok ikke til å følge denne, jeg vurderer Høyre, men kommer hverken til å stemme Demokratene, FrP eller Kystpartiet. Jeg som er for at homoseksuelle par skal ha samme rettigheter som heteroseksuelle til å adoptere, og klikket 'svært viktig', jeg skjønner ikke helt resultatet her. Riktignok er jeg mot bompenger, men ... ? Endret 15. august 2011 av Clarkson Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Miljøpartiet De Grønne 70 % Venstre 69 % Sosialistisk Venstreparti 69 % Arbeiderpartiet 68 % Rødt 68 % Kristelig Folkeparti 63 % Senterpartiet 62 % Høyre 55 % Demokratene i Norge 42 % Fremskrittspartiet 39 % Svært lite overraskende resultat! Må tilføye at testen er basert på hver enkelt kommune, da det er kommunevalg, slik at et resultat man får i denne testen ikke nødvendigvis gjenspeiler hva man ville stemt i et stortingsvalg. Jeg stemmer imidlertid uansett De Grønne. Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg stemmer ofte forskellig i kommunale valg enn i nasjonale valg. Tok testen en gang til, og nå ble den enda mer forvirrende, jeg tror ikke den er helt i orden. Lenke til kommentar
Burke Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Stemmer selvsagt på Norges mest ansvarsfulle parti, nemlig Høyre. Som stemte for DLD? Den kamelen hadde jeg aldri i verden klart å svelge. Ikke uventet var det FRP som kom øverst på NRKs valgomat. Høyre ble nummer to, men de vil altså ikke få min stemme om det omså sto om liv. Det er kommunevalg din sopp. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Pensjonistpartiet 73 % Fremskrittspartiet 71 % Høyre 65 % Venstre 56 % Kristelig Folkeparti 50 % Senterpartiet 48 % Arbeiderpartiet 47 % Sosialistisk Venstre... 36 % Og det blir selvfølgelig FrP - som tidligere år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå