joeyc Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hei. Har akkurat flyttet inn i studentkollevtiv, og vi har akkurat fått oss trådløst nettverk fra GET. Da de jeg bor sammen med ikke er spesielt glad i at nettverkskabelen min ligger og slenger fra mitt rom og inn på rommet der routeren står, blir jeg nødt til å skaffe meg et trådløst nettverkskort. Jeg har stasjonær PC. Er det noen som har noen USB-kort å anbefale? Måtte sette inn nytt PCI nettverkskort for en liten stund siden pga lyn, så har egentlig ikke plass til enda et PCI-kort :-( Forrige gang måtte jeg fjerne det ene grafikkortet for å få plass. Så, kom gjerne med forslag på bra trådløse nettverkskort. Routeren står i et rom ca 5-7 meter fra mitt, men det gamle D-link kortet jeg bruker få gir dårlig signal. Med kabel testa jeg linja til ca 20 mbit ned / 2-3 mbit opp på speedtest. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Invester i kabelclips hvis du får lov å spikre i veggene. Da slipper kabel å slenge på gulvet. Hvis ikke: jeg bruker selv en D-Link DWA-140, en USB dongle med bordstativ slik at du kan peke den rett mot aksesspunktet. Den fungerer bra. Jeg har dog bare bare 9mbit ned og 1 opp på linja. Denne gir nesten full uttelling i Windows (den hopper mellom 4 og 5 streker) selv om router står i etasjen over og er plassert ca. 10 meter unna (signalet går igjennom to trevegger og et gulv i luftlinje). Windows rapporter 54 mbps siden det er en G-router. Endret 15. august 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå