Gå til innhold

[Løst] Hvilken SSD til Asus N55? (Laptop)

Faller

Anbefalte innlegg

Heisann folkens :)

Jeg har bestemt meg for å kjøpe ny laptop (Asus N55SF), men ønsker å bytte ut harddisken til SSD.

Hvilken SSD burde jeg gå for? Jeg har alltid sett for meg at Intel er noe av det bedre totalt sett? (Hvis man ser på feil/hastighet osv)

Jeg tenkte på om jeg skulle anskaffe meg en Intel 510 250 GB disk. Vil dette være et godt valg eller ville dere valgt noe annet?

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes 510en er dyr, og du skal vel ha et veldig spesielt brukermønster (les: mye sekvensiell kopiering internt) før du virkelig får nytte av den. Som en typisk OS disk ville jeg heller gått for Crucial m4, som i Anandtechs storage bench ligger rett under 510 i ytelse. Hvis du ikke får utnyttet SATA 6 Gb/s grensesnittet (fant ikke noe info i et kjapt søk på nettet), så har du jo intel 320 og Samsung 470 som gode alternativer. Intel har et godt rykte på seg, og gir 5 år garanti på 320-serien. Nå har det riktignok dukket opp et firmware problem med 320-serien, men så lenge du holder deg vekk ifra Sandforce 2281 baserte enheter, er det veldig liten sannsynlighet for at du vil ha problemer selv med 320 eller de andre nevnt ovenfor :)

Lenke til kommentar

Ah, takk for svar :) Hva ville du anbefalt da? Skal brukes til skolearbeid og noe gaming. På skolen brukes den til .Net-programmering, virtualisering og generelt skriving av notater og oppgaver. Av spill blir det BF3 og CoD MW3 nå de kommer.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Ah, takk for svar :) Jeg bestilte like greit en Intel 320 160GB, samt at jeg syntes 120 GB var litt lite. Tenkte også at det er kjekt med 5 år garanti. Blir spennende å entre SSD-verden for første gang :D

Takk for gode svar òg.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...