Gå til innhold

Google kjøper Motorola

Anbefalte innlegg

27 bilder? Har du en kilde på det, eller er det fremdeles samme twitter-meldingen som Runar nevner her?

Hvis jeg hadde hatt et snev av tro på at du kom til å tro på eventuell link jeg postet her, så skulle jeg vurdert å gjøre det. Men anser det som bortkastet tid. Du får følge med på Amobil. Saken kommer nok der til slutt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg hadde hatt et snev av tro på at du kom til å tro på eventuell link jeg postet her, så skulle jeg vurdert å gjøre det. Men anser det som bortkastet tid. Du får følge med på Amobil. Saken kommer nok der til slutt...

Så med andre ord har du ingen linker å poste, utenom de jeg allerede har nevnt i den andre tråden (twitter-meldingen, ymse Android-forum og en eller annen nederlandsk avis)?

Selv om vi er uenige kan vi godt gjøre et forsøk på å kjøre en seriøs og ordentlig debatt. Slike innlegg bidrar ikke akkurat i riktig retning.

• Liker 4
Lenke til kommentar

[Hvis jeg hadde hatt et snev av tro på at du kom til å tro på eventuell link jeg postet her, så skulle jeg vurdert å gjøre det. Men anser det som bortkastet tid. Du får følge med på Amobil. Saken kommer nok der til slutt...

Bortkastet tid å poste en link, når du har tid til å skrive et innlegg om at det ville være bortkastet tid å poste den...? ;)

Send meg linken på PM du. Så skal jeg poste den for deg. (Og ja, jeg lover å lese den. På tro og ære.)

Geir :)

Lenke til kommentar

Noe som blir klin umulig når ingen av disse Apple karene vil innse noe som helst og bare nekter for alt uansett hva som blir sagt om Apple.

Leser du i det hele tatt hva som blir skrevet? Det kan du umulig gjøre.

Begge sider er like ille. Men nå, og som jeg reagerte på, er det en av «dere» som ikke vil poste kilder.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noe som blir klin umulig når ingen av disse Apple karene vil innse noe som helst og bare nekter for alt uansett hva som blir sagt om Apple.

Leser du i det hele tatt hva som blir skrevet? Det kan du umulig gjøre.

Begge sider er like ille. Men nå, og som jeg reagerte på, er det en av «dere» som ikke vil poste kilder.

Ganske morsomt at alle som er på Apple siden vil ha kilder på alt mellom himmel og jord om alt som blir sagt. Men når det er snakk om at dere på Apple siden sier noe om andre merker og slikt, så er det ikke så veldig mange gode kilder som kommer frem nesten når man spør om det.

Dette med at 27 bilder var redigert / manipulert av Samsung sin Galaxy Tab / Galaxy S II / de andre produktene som var i denne saken, så var det en rapport i fra en reporter som faktisk var i salen under rettsaken som skreiv på Twitter at 27 bilder var redigert / manipulert / forfalsket.

Dette er nok kilder på at dette er slik det var. Og med at alle vet at flere bilder var forandret på fra før av, så kom det jo ikke som noe bombe at enda flere bilder var forandret på.

Grunnen til at dette ikke er kommet ut i mediene enda, er fordi dette var under ett lukket rettsmøte.

Men dette vil sikkert komme som nyheter i neste uke en gang uansett.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ganske morsomt at alle som er på Apple siden vil ha kilder på alt mellom himmel og jord om alt som blir sagt. Men når det er snakk om at dere på Apple siden sier noe om andre merker og slikt, så er det ikke så veldig mange gode kilder som kommer frem nesten når man spør om det.

Kan du vise meg sist noen fra «Apple siden» kom med påstander og nektet å poste kildene sine? :)

Dette med at 27 bilder var redigert / manipulert av Samsung sin Galaxy Tab / Galaxy S II / de andre produktene som var i denne saken, så var det en rapport i fra en reporter som faktisk var i salen under rettsaken som skreiv på Twitter at 27 bilder var redigert / manipulert / forfalsket.

Ligger ikke selve saksdokumentene, hvor det første, og eneste bekreftede, manipulerte bildet lå, ute på nettet? Hvorfor har da ingen uavhengige personer/nettaviser funnet de 27 andre manipulerte bildene?

Dette er nok kilder på at dette er slik det var. Og med at alle vet at flere bilder var forandret på fra før av, så kom det jo ikke som noe bombe at enda flere bilder var forandret på.

Jeg forstår ikke hva du mener. Siden når har alle visst at flere bilder var forandret på?

Grunnen til at dette ikke er kommet ut i mediene enda, er fordi dette var under ett lukket rettsmøte.

Sure it will.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du vise meg sist noen fra «Apple siden» kom med påstander og nektet å poste kildene sine? :)

Ligger ikke selve saksdokumentene, hvor det første, og eneste bekreftede, manipulerte bildet lå, ute på nettet? Hvorfor har da ingen uavhengige personer/nettaviser funnet de 27 andre manipulerte bildene?

Jeg forstår ikke hva du mener. Siden når har alle visst at flere bilder var forandret på?

Sure it will.

1. Apple siden suttrer over at disse 27 bildene ikke er sant. Men hvor er bevisene på at dette ikke er sant?

Vi som er på Android siden har i det minste en liten rapport i fra en fyr som var under rettsmøtet og sa hva som kom frem om disse bildene.

Så her har vi noe som viser hva som ble sagt mot dere som ikke har noen beviser og slike ting som sier at dette ikke er sant.

Så igjen, hvor er deres kilder på at dette ikke er sant?

2. Igjen, dette er så nytt at det ikke har rukket å komme ut i mediene enda. Så la oss heller vente til neste uke når alt av beviser og dokumenter kommer frem i stedet.

3. Jeg sier at alle burde vite dette siden det har gått som nyheter over hele verden på at det er funnet et forfalsket bilde av Galaxy Tab i dokumentet som ble levert inn av Apple til retten. Og det samme anngående Samsung Galaxy S telefonen.

Så dem som ikke har fått dette med seg den siste uken har tydligvis levd i steinalderen.

4. Med tanke på at Apple tapte 9 av 10 punkter i det siste rettsmøtet, så kan jeg egentlig si at det er ganske sikkert at disse 27 bildene vil bli skrevet om når det kommer flere nyheter om at Apple tapte det meste av rettsaken.

Ja dere kan ikke si at Apple vannt rettsaken når 9 av 10 punkter i fra Apple ble kastet på flekken selv om dem vant fram på en knøtt liten ting.

Lenke til kommentar

1. Apple siden suttrer over at disse 27 bildene ikke er sant. Men hvor er bevisene på at dette ikke er sant?

Vi som er på Android siden har i det minste en liten rapport i fra en fyr som var under rettsmøtet og sa hva som kom frem om disse bildene.

Så her har vi noe som viser hva som ble sagt mot dere som ikke har noen beviser og slike ting som sier at dette ikke er sant.

Så igjen, hvor er deres kilder på at dette ikke er sant?

Det er «dere» som kommer med påstandene som skal bevise at det er sant, ikke motsatt. Dog, dere henviser til en nederlandsk journalist og noe han postet via Twitter. Beklager hvis jeg ikke setter min lit til dette.

Jeg sier ikke at journalisten lyver, eller at Apple ikke har manipulert mer enn ett bilde. Jeg sier bare at jeg helst vil ha en ordentlig kilde, ikke en Twitter-melding.

2. Igjen, dette er så nytt at det ikke har rukket å komme ut i mediene enda. Så la oss heller vente til neste uke når alt av beviser og dokumenter kommer frem i stedet.

Åja, så er dere villige til å vente på beviser og dokumenter før dere trekker konklusjonen?

3. Jeg sier at alle burde vite dette siden det har gått som nyheter over hele verden på at det er funnet et forfalsket bilde av Galaxy Tab i dokumentet som ble levert inn av Apple til retten. Og det samme anngående Samsung Galaxy S telefonen.

Ett bilde, ikke flere bilder.

Ja dere kan ikke si at Apple vannt rettsaken når 9 av 10 punkter i fra Apple ble kastet på flekken selv om dem vant fram på en knøtt liten ting.

Jeg har aldri sagt at Apple vant hele rettsaken, men at de vant på et punkt og at Samsung faktisk sier seg villige til å endre på noe, er jo en seier i seg selv, uavhengig av hvor liten og ubetydelig tingen de endrer på er.

Lenke til kommentar

[Hvis jeg hadde hatt et snev av tro på at du kom til å tro på eventuell link jeg postet her, så skulle jeg vurdert å gjøre det. Men anser det som bortkastet tid. Du får følge med på Amobil. Saken kommer nok der til slutt...

Bortkastet tid å poste en link, når du har tid til å skrive et innlegg om at det ville være bortkastet tid å poste den...? ;)

Send meg linken på PM du. Så skal jeg poste den for deg. (Og ja, jeg lover å lese den. På tro og ære.)

Linken er postet her tidliger, du får sette brillene på nesen og begynne å lete.

Men når du ser hva en viss forumbruker svarer så er det helt bortkastet. En såkalt nederlandsk journalist er ikke nok troverdig for ham. Sist rådet jeg ham til å vente til saken kommer på amobil, men innser nå at det eneste han finner troverdig er appleinnsider, som er å regne som en bibel for eplefolket. Alt det andre er vistnok blasfemi...

Lenke til kommentar

Linken er postet her tidliger, du får sette brillene på nesen og begynne å lete.

Ellers takk. For meg betyr det ingenting om linken postes eller ikke, men det ville kanskje hjelpe deg og din motpart, så slapp dere å krangle om den biten.

Les resten av innlegget mitt ;)

Lenke til kommentar

Nei, Apple vant saken i Nederland, problemet var derimot at Apple ikke hadde gjort jobben sin og registrert patentene i alle landa slik at det bare er en distributør som effektivt blir stoppet. Pga at Samsung bare kan reorganisere distribusjonen. At Samsung/Android så bestemmer seg for å gjøre endringer som gjør at de ikke lenger bryter patentene er jo heller ikke positivt for Androids forsvar.

Du ba om uttalelser fra Microsoft, jeg gav den en uttalelse fra Microsoft CEO.

I praksis tapte Apple.

1. De fikk ikke medhold i trade dress, det at Samsung sine Android produkter er kopier av iphone/ipad. Stort tap for Apple

2. De tapte flere andre patenter, blant annet låspatentet. Det har vel blitt betraktet som ett viktig patent av Apple. Enda et stort tap for Apple

3. Det patentet Samsung er blitt dømt på, er et som allerede er forandret i aNDROID 3.0 og som Samsung enkelt kan endre i sine nye telefoner. Igjen, i praksis ett tap for Apple.

Målet til Apple var å få stengt Android produkter ute av Europa. Det klarte de ikke. Når de ikke klarer det har de tapt.

Det er morsomt, men ikke overraskende å se at Fosspatens faktisk ikke klarer å se det opplagte. Skulle nesten tro at han kun ser etter det som kan skade android. :)

Ellers må det være bra at Android forandrer ting hvis de blir dømt til det. Hvordan kan det være negativt?

Lenke til kommentar
@Gaute65: Essensen i Googles noe hårsåre anklager mot Apple og Microsoft var at deres konsortium kjøpte patentene fra Nortel for å kunne bruke dem mot Google og Android. Google kunne effektivt stoppet den muligheten gjennom å bli deleier i patentporteføljen, og Android ville være beskyttet. Så jo, antall potensielle patentkrav ville blitt betydelig mindre.

Nei, Google kunne ikke blitt med, fordi det var et svindelforsøk fra bl.a. Microsoft sin side. Hadde Google blitt med, hadde de bare fått trøbbel. Jeg husker ikke detaljene, men dette har blitt forklart i en del artikkel.

Bottom line: Det hadde vært tullete for Google å bli med på dette.

Moral og etikk er viktig, men tror jeg sparer energien til viktigere kamper eventuelt bruker energien min på andre viktige pågående kamper. Dette er advokatmat og en sak for rettsystemet og vurdere. De som ikke liker det kan selvfølgelig la være å kjøpe produkter til selskaper som handler umoralsk. Men jeg tror man rett å slett må slutte å kjøpe noe som helst. Og ATW, ja det er flott at mange tar disse kampene, men jeg er redd for at meste parten av de som utrykker misnøye mot Apple gjør det på grunn av andre grunner. Men for all del, håper jeg tar feil.

Du sparer jo ikke på energien i dette forumet. I tråder man kan lese noe negativt om Apple, er ofte du der ganske snart som forsvarer.

Lenke til kommentar
Google har sagt at det er "anti-competitive" å gå til anskaffelse av patenter? Kilde?

Hvorfor er det ikke greit å bruke patenter i forhandlinger med andre aktører? Mener du det bare er greit å bruke patenter til å saksøke andre?

Og nei, HTC innrømmer ikke at de bryter patenter ved å betale Microsoft. De unngår bare at det blir en rettssak av det. Dessuten er Microsoft en av HTCs viktigste partnere.

http://googleblog.blogspot.com/2011/08/when-patents-attack-android.html

I denne blogposten skriver Google at Microsoft driver med anti-competitive oppførsel, når alt Microsoft har gjort er å kjøpe patenter.

Det andre avsnittet ditt gidder jeg ikke engang svare på. Hva er poenget med å prøve å tilegne meg utsagn som jeg ikke har yttret?

Og jo HTC gjør faktisk det. Om HTC ikke hadde brutt patenter så hadde de ikke betalt, det samme gjelder alle de andre selskapene også. Det er ikke snakk om småselskaper her, men internasjonale selskaper som har mer enn nok penger til en retssak om de hadde ment at de hadde en god sak.

Hvis du faktisk leser din egen lenke, står det ikke at patenter er anti-competitive, men at Google mistenker at Apple og Microsoft har til hensikt å bruke dem på en "anti-competitive" måte.

Nei, HTC innrømmer ikke at de bryter patenter ved å betale Microsoft. De unngår bare at det blir en rettssak av det. Dessuten er Microsoft en av HTCs viktigste partnere.

Men hvorfor er det ikke greit å bruke patenter i forhandlinger med andre aktører? Mener du det bare er greit å bruke patenter til å saksøke andre?

Og om det er uttalelser fra Microsoft du skal ha så har Ballmer sagt at Android ikke er gratis, men at de har en kostnad for patenter. Se her ja, fant utsagnet også:

"Android has a patent fee. It's not like Android's free. You do have to license patents. HTC's signed a license with us and you're going to see license fees clearly for Android as well as for Windows."

http://www.businessinsider.com/steve-ballmer-android-isnt-free-it-has-a-patent-fee-2010-10

Tydeligere enn dette går det vel ikke ann å få det?

Ballmer er kjent for idiotiske uttalelser. For eksempel at iPhone ville floppe, og at den aldri var noen trussel mot WM. Hvordan du kan få deg til å bruke Microsoft og Ballmer som sannhetsvitne er meg en gåte.

Lenke til kommentar

Om man er misfornøyd med systemet eller ikke er da irrelevant. Det betyr ikke at selskaper som benytter seg av systemet skal være unndratt kritikk.

Kritikk er legitimt nok det. Det er ingen lov som forbyr idealisme. Så de som mener Apple burde opptre anderledes, til tross for lovverket, må gjerne mene det.

Men jeg hører til dem som ikke tror det er mulig å stoppe slik adferd på annen måte enn ved å endre lovverket. Derfor tror jeg det er mer matnyttig å tenke prinsipielt enn moralsk i slike saker.

Lenke til kommentar

Om man er misfornøyd med systemet eller ikke er da irrelevant. Det betyr ikke at selskaper som benytter seg av systemet skal være unndratt kritikk.

Kritikk er legitimt nok det. Det er ingen lov som forbyr idealisme. Så de som mener Apple burde opptre anderledes, til tross for lovverket, må gjerne mene det.

Men jeg hører til dem som ikke tror det er mulig å stoppe slik adferd på annen måte enn ved å endre lovverket. Derfor tror jeg det er mer matnyttig å tenke prinsipielt enn moralsk i slike saker.

Det går an å ha flere tanker i hodet på en gang. Det er dessuten svært vanskelig å endre systemet, men desto enklere å opplyse andre om Apples onde gjerninger.

Lenke til kommentar
Hvis man mener at Apple misbruker patentene sine, så er det systemet man er misfornøyd med.

Selvfølgelig ikke, og jeg forstår at Apple mottar kritikk for dette. Men, jeg syns enkelte her overdramatiserer vel mye: Du kaller f.eks. Apple for onde og ondskapsfulle, adjektiver som vanligvis er forbeholdt verre handlinger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...