Gå til innhold

Google kjøper Motorola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bevisst prøve å bruke skitne knep for å skvise en konkurrent ut av markedet, så er det etter min mening både kynisk og ondskapsfullt.

Spørsmålet er vel kanskje hvor meningsfullt det er å tillegge aksjeselskaper individuelle og menneskelige egenskaper.

Geir :)

Tja, det er vel alltid mennesker som styrer et selskap, uansett om det er et aksjeselskap eller ikke. Så når beslutningene taes, så representerer alle i styret Apple, og da er det vel egentlig helt på sin plass å tilegne selskapet menneskelige egenskaper. Det har blitt gjort gjennom alle år, og de fleste selskaper ønsker seg goodwill fra folk. Apple er unntaket som bekrefter regelen. Apple tror de er så unike at de kan oppføre seg som djevelen selv. Men etter den søte kløe, kommer ofte den sure svie... Vi får håpe at Apple forandrer fokus, nå når selve sjefs idioten er gått av...

Tenk om Apple kunne bruke energien sin på nyskapning i stedet for å saksøke alt og alle. Hadde ikke det vært en våt drøm, både for deg og meg? Så kunne samsung, htc, sony ericsson, nokia, lg, og motorola konsentrert seg om å skape, i stedet for å forsvare seg mot tullesøksmål...

Lenke til kommentar

Å bevisst prøve å bruke skitne knep for å skvise en konkurrent ut av markedet, så er det etter min mening både kynisk og ondskapsfullt. Du har kanskje andre verdier, men det betyr ikke at alle har de samme verdier som deg.

Å benytte seg av sine lovlige rettigheter gjennom det juridiske systemet er ikke skitne knep, det er helt legitimt. Derimot er Samsung som kjent dømt for å bruke kriminelle metoder, og det er når man bevisst beveger seg over på feil side av loven at ord som "kynisk og ondskapsfullt" kan begynne å gi litt mening. Håper også at du ikke bruker Intel-prosessorer, da jeg ikke kan se annet enn at Intels lange historie med "skitne knep" må komme klart i strid med dine "verdier".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tenk om Apple kunne bruke energien sin på nyskapning i stedet for å saksøke alt og alle. Hadde ikke det vært en våt drøm, både for deg og meg? Så kunne samsung, htc, sony ericsson, nokia, lg, og motorola konsentrert seg om å skape, i stedet for å forsvare seg mot tullesøksmål...

Nå tror jeg ikke at det er advokatene Apple leier inn som står for produktutvikling og nyskaping...det er altså ikke enten eller, selv om Apple har saksøkt et par selskap for å kopiere Apple nyskapende produkt. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Newton: Forsvarer du Aplle i sine søksmål mot HTC og Samsung? Svar ja eller nei.

Og dine påstander om at Samsung er kriminelle, ja de får du stå for selv. Jeg velger å tro at Samsung har sine svin på skogen, akkurat som Apple har og de fleste andre. Forskjellen er at Apple saksøker for å skvise konkurrenter ut av markedet med bruk av tullepatenter. Men jeg forventer ikke at du skal klare å se forskjellen...

Det er ingen lov mot å snike i en kø, men etter mine og de fleste andres verdier, så er det uakseptabel oppførsel å gjøre slikt. Men du mener tydeligvis det er helt greit, siden "systemet" ikke har lover mot slikt, og du mener da at alle har rett til å benytte seg av sniking...

Det finnes ingen lov mot baksnakking og ondskapsfull sladder, men de fleste av oss synes dette strider mot våre verdier. Du mener vel at det er helt på sin plass å baktsnakke noen, eller å bedrive ondskapsfull sladring, ettersom "systemet" tillater slik oppførsel?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tror jeg ikke at det er advokatene Apple leier inn som står for produktutvikling og nyskaping...det er altså ikke enten eller, selv om Apple har saksøkt et par selskap for å kopiere Apple nyskapende produkt. ;)

Problemet er at Apple driver med falsk bevisførsel, og klarer ikke bevise at noen som helst har kopiert dem, uten manipulerte bilder :p

Og, når styret samles, så er fokus borte fra innovasjon, og heller rettet mot tullesøksmål. Men nå er Steve Jobs tredd ned fra sin trone, og jeg tror oppriktig på at Apple vil fremstå som et nytt selskap. Kanskje ikke før mannen er 6 fot under torven, men det er lys i tunnelen...

Lenke til kommentar

Newton: Forsvarer du Aplle i sine søksmål mot HTC og Samsung? Svar ja eller nei.

Og dine påstander om at Samsung er kriminelle, ja de får du stå for selv. Jeg velger å tro at Samsung har sine svin på skogen, akkurat som Apple har og de fleste andre. Forskjellen er at Apple saksøker for å skvise konkurrenter ut av markedet med bruk av tullepatenter. Men jeg forventer ikke at du skal klare å se forskjellen...

Det er ingen lov mot å snike i en kø, men etter mine og de fleste andres verdier, så er det uakseptabel oppførsel å gjøre slikt. Men du mener tydeligvis det er helt greit, siden "systemet" ikke har lover mot slikt, og du mener da at alle har rett til å benytte seg av sniking...

Det finnes ingen lov mot baksnakking og ondskapsfull sladder, men de fleste av oss synes dette strider mot våre verdier. Du mener vel at det er helt på sin plass å baktsnakke noen, eller å bedrive ondskapsfull sladring, ettersom "systemet" tillater slik oppførsel?

Jeg forsvarer Apples rett til å gå til søksmål mot HTC og Samsung. Jeg forsvarer også Nokia og Motorolas rett til å gå til søksmål mot Apple, og Samsungs rett til å gå til motsøksmål mot Apple. Jeg forvarer alles rett til å bruke det juridiske systemet for å avgjøre konflikter, når samtaler og forhandlinger ikke fører fram. I så og si alle slike patentsøksmål vil den saksøkende parten be om at produkt blir utestengt fra markedet, Apple er ikke i noen særstilling der.

Jeg ser ikke hva køsniking har med saken å gjøre, og har aldri uttalt meg om køsniking, men for the record: jeg liker ikke køsniking, og bedriver ikke køsniking. Det er faktisk lover mot køsniking, f.eks gjennom ulovlig bruk av kollektivfelt, som jeg ser flere tilfeller av omtrent hver dag. Jeg forsvarer heller ikke baksnakking, ondsinnet sladder eller usaklige personangrep - noe du av alle bør merke deg. Det er også lover mot slikt, som lett kan ramme de mer alvorlige tilfellene.

Når det gjelder Samsungs kriminelle adferd, så er det ikke noen påstand jeg trenger å stå for - det er et faktum, som bl.a det amerikanske justisdepartementet står inne for ved mer enn ett tilfelle.

Så, om man på død og liv skal vurdere selskap på grunnlag av verdier, så er kan man jo ta med i betraktningen at ett selskap følger lovboken og hevder sine legale rettigheter, mens et annet selskap mer enn én gang har benyttet seg av kriminell adferd - og så får man eventuelt dra sine egne konklusjoner og holde alle opp mot den samme verdistandarden, ikke bare de som det er opportunt å "hate" fordi man likevel ikke bruker produktene deres...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at Apple driver med falsk bevisførsel, og klarer ikke bevise at noen som helst har kopiert dem, uten manipulerte bilder :p

Og, når styret samles, så er fokus borte fra innovasjon, og heller rettet mot tullesøksmål. Men nå er Steve Jobs tredd ned fra sin trone, og jeg tror oppriktig på at Apple vil fremstå som et nytt selskap. Kanskje ikke før mannen er 6 fot under torven, men det er lys i tunnelen...

Skal vi se, foreløpig status er at Samsung har fått salgsblokade mot produktene sine i Tyskland, Nederland og Australia - og du hevder at Apple ikke klarer å bevise noe som helst?

Du vet faktisk ikke en dritt om hva som diskuteres når Apples styre er samlet, men det er uansett ikke styret i en bedrift som utvikler produktene eller står for den faktiske innovasjonen. Lyset du ser i tunnelen er nok et hurtigtog på sitt vante spor som er på vei mot deg...du vil bare ikke skjønne det før det er for sent... ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du forsvarer altså at Apple saksøker et populært produkt, og får det fjernet fra markedet pga at man blar i bilder med en finger på en trykkfølsom skjerm. Du mener altså slikt er helt legitimt å saksøke andre for? Og du forsvarer altså at Apple saksøker et annet populært produkt, som mange ønsker å kjøpe, pga at det ligner for mye på et Apple produkt. Og dette har de "bevist" med manipulerte bilder. Du mener altså at slik skulle alle oppføre seg, for det er jo deres jurdiske rett å gjøre slikt? Tror kanskje geipen hadde fått en annen lyd hadde Samsung saksøkt Apple på samme grunnlag, for så å få utestengt Apple fra Europa som resultat.

Du omtaler alle søksmål som om de skulle være i samme gate, noe du vet at de ikke er. Da Nokia gikk til søksmål, så var det på HW patenter, og ikke med manipulerte bilder av et produkt som de påstod lignet på deres "patenterte" design. Ikke var det måten man beveget en finger på heller.

Jobber du for Apple? Det er den eneste logiske forklaringen jeg finne på slik trangsynt forsvar av en utidig oppførsel fra et stort konsern. Det er den eneste forklaringen på at du tilsynelatende ser ut til å fryde deg over at Samsung er utestengt fra diverse marked.

Når et styre i et stort konsern samles, er det sikkert nærliggende å tro de diskuterer saker som konsernet er involverte i?

Hurtigtoget er nok på full fart ja, men toget heter Android og kommer til å treffe dere i Apple med et smell. Dere har sett det, og prøver nå med desperate midler å få toget til å spore av. Men hylene deres blir til hvisking i larmen fra jublende Android passasjerer...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er den eneste forklaringen på at du tilsynelatende ser ut til å fryde deg over at Samsung er utestengt fra diverse marked.

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg fryder meg ikke over at Samsung blir utestengt fra diverse markeder. Konkurranse er utelukkende positivt, selv på bekostning av «mitt» selskap. Når det er sagt så skulle det bare mangle at produkter blir stoppet hvis de bryter med patenter og lignende. Det samme gjelder Apple. Men, nå er vel ingen av (de største) rettsakene avgjort enda, er de vel?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du faktisk leser din egen lenke, står det ikke at patenter er anti-competitive, men at Google mistenker at Apple og Microsoft har til hensikt å bruke dem på en "anti-competitive" måte.

Nei, det står ikke at Google mistenker noe som helst, de anklager Microsoft for å drive med A-C oppførsel, og det eneste Microsoft har gjort er å kjøpe patenter sammen med en haug andre selskaper.

Noe som igjen betyr at Google mener det er A-C oppførsel å kjøpe patenter.

Nei, HTC innrømmer ikke at de bryter patenter ved å betale Microsoft. De unngår bare at det blir en rettssak av det. Dessuten er Microsoft en av HTCs viktigste partnere.

Beklager, men den logikken holder ikke mål. Når HTC lisensierer patenter for bruk i sine Android-produkter, så er det ett bevis på at HTC bryter disse patentene i sine Android-produkter. Du påstår også gjentatte ganger at Microsoft er en av HTCs viktigste partnere, skulle gjerne likt å hvite logikken din bak den uttalelsen.

Men hvorfor er det ikke greit å bruke patenter i forhandlinger med andre aktører? Mener du det bare er greit å bruke patenter til å saksøke andre?

Hvorfor fortsetter du å påstå at jeg har sagt dette?

Ballmer er kjent for idiotiske uttalelser. For eksempel at iPhone ville floppe, og at den aldri var noen trussel mot WM. Hvordan du kan få deg til å bruke Microsoft og Ballmer som sannhetsvitne er meg en gåte.

Ok, så pga at Ballmer kom med en spådom som ikke gikk i oppfyllelse så kan man ikke tro han når han sier at HTC lisensierer patenter fra Microsoft fra Android? Isåfall lurer jeg på hvem du mener er ett troverdig sannhetsvitne. For jeg skulle likt å se en person som aldri har hatt en spådom som har slått feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt så gidder jeg ikke se innslaget du postet. Skulle det vise seg at det er et snev av sannhet i hva du påstår, vil jeg tro det blir førsteoppslag på diverse nettsider om kort tid...

Inntil da forholder jeg meg til 17000 patenter, og jeg føler meg rimelig sikker på at iallefall en av de kan brukes til å kneble Apple for godt ;) Og det skal bli en gledens dag...

Lenke til kommentar

Du gidder med andre ord å bruke tid på å skrive to innlegg på å si at du ikke gidder å se en video? Virker som ett fortvilet forsøk på å unngå alt som ikke stemmer overens med ditt syn på saker og ting. Ønsker deg lykke til videre i livet med den holdningen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Får se om du gidder å lese ett sitat da:

What they’ve bought is crap. Motorola [had already] sold off its good assets. Back in the early years, Motorola sold off some MPEG patents to GE … After that, they took a bunch of the Freescale patents and sold those off. [Motorola's current patent estate, which Google is trying to buy,] actually has a huge dependency on Freescale, and Freescale actually has an Apple link."

"Is Google more likely to get sued?"

"No question, the target they have painted on themself is immense"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...