Gå til innhold

ZOTAC GEFORCE GTX 560 TI fryser

I_P_on_Me

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper noen her kan hjelpe å feilsøke dette kortet, ellers vil det bli returnert (som det nærmest ubrukelige kortet det har vært til nå).

Helt siden jeg fikk installert kortet har det vært trøblete (googlesøk viser at jeg ikke er alene om dette problemet). Men noen dager er verre enn andre merkelig nok. For tiden spiller jeg litt World of tanks og Assassins Creed. I begge disse opplever jeg frys (lyd fungerer). Når jeg Ctrl+Alt+Del meg ut av spillet og trykker på Oppgavebehandling så greier jeg som oftest å komme meg tilbake i spillet og fortsette.

Det er ikke bare i spill den fryser. Fra tid til annen fryser det når jeg surfer nett og. Det begynner å flimre på oppgavelinjen for deretter å låse seg. Når det etter litt kommer tilbake av seg selv kommer følgende i Eventlog: "Skjermdriver nvlddmkm sluttet å svare, og er blitt gjenopprettet.".

Har lastet ned MSI Afterburner og Furmark for å sjekke temperatur o.l. Furmark fryser ikke når jeg tester med den, men temperatur blir ganske høy (over 90). Akkurat nå idler temp på 59 grader, usikker på om dette er høyt. Har prøvd å manuelt overstyre viften til å gå på fullt når jeg spiller men det fryser likevel. Har ikke overklokket.

Har prøvd tre eller fire forskjellige drivere fra nvidia, alle med samme resultat. Nå kjøres versjon 280.26.

Oppsettet mitt er som følger:

ZOTAC GEFORCE GTX 560 TI AMP! 1GB PCI-E DVI/HDMI

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

CORSAIR FORCE 2.5" 115GB SSD MLC 25NM

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) BLUE

ASUS P8Z68-V Z68 S-1155 ATX

SILVER POWER SP-S850 850W (denne er tre-fire år gammel)

Hvis noen har forslag til løsninger så mottas de med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både mammakortet og skjermkortet er nytt. Det eneste som er gammelt i riggen er strømforsyningen, men den er på 850W og det burde vel holde?

Leste en plass at over 90 grader er høyt, men det er mulig det er normalt. Tok av ene døren på kabinettet nå og da idler den på 48-49 grader, så bør kanskje kjøpe mer kabinettkjøling.

Har etter tips prøvd å gå tilbake til driveren som fulgte med i esken (versjon 266.44). Får se om den fungerer bedre.

Lenke til kommentar

PSU bør holde i massevis, selv et et par år på baken.

Idle-temp. høres litt høyt ut ja, så det kan jo være temp.relatert. Feilen du får tyder jo også på dette. Tester jeg har lest viser en idle-temp. på 30-40C. 90C skal være ganske normalt på dette kortet og noe dagens GPUer skal takle. Men igjen, så spørs det hva du mener med "over 90C".

Får håpe det funker med annen driver da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...