Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som forresten merker at det er mange røde? Tror motstanderlagene hadde rødt kort i seks av sju kamper en periode.

 

Har ikke helt lagt merke til det, men en annen disiplinting som har kommet i år er litt artig. Under slitetiden min i begynnelsen av Staal klarte 7 av mine spillere å samle gule kort. Da fikk vi bot. Fra forbundet. Jeg har også sett at de nå begynner å regne skatt på overgangssummer. Har ikke lagt merke til det tidligere.

Lenke til kommentar

Det har ikke jeg opplevd selv. Har ikke lagt merke til skatt på overgangssummene.

 

Nei, som nevnt solgte jeg Mendy (idiotisk av meg) og kom til semifinalen i cupen. Jeg fikk 800 000 NOK for Mendy og 2 200 000 i premiepenger for cupen. På end of month sto det "største utgifter: skatt 1 000 000"

 

På veien mot semifinalen i Cupen slo jeg suverent ut to tippeligalag. Men solgte Mendy, og da var det ingen som fungerte når jeg møtte Hønefoss i cupen. Tapte 5-3 der.

 

Uansett, en annen ting ettersom jeg allerede er i gang med å skrive. Det er pussig dette med ferdigheter på spilleren (tenker på disse folkene med 6 i langskudd som dundrer inn m¨ål etter mål på 30 meters hold). Jeg har en forholdsvis ukjent islending (Asgeir Olafsson, hentet fra Ull/Kisa) omskolert til venstre forsvarer. Grunnen til at jeg begynte å bruke han der var at jeg kun hadde enda dårligere alternativ. Samt at jeg hadde mye bedre alternativ både på midtbanen og sentralt i forsvaret enn han.

 

Så, han luffer nå rundt på venstre back og gjør seg overhodet ikke vekk (sikkert fordi at han har 11 i hurtighet, 9 i konsentrasjon, posisjonering, ro og taklinger). Men en ok forsvarer er jo ikke noe å skryte av. Det som gjør denne fyren spesiell er at han av en eller annen grunn står for cornerne (trass i at han har 8 i Cornere). Han har ok pasningsferdigheter (10) og 9 i kreativitet. Men han har 8 assists, de fleste fra cornere. Det er liksom en av grunnen til at Elian Parrino (som jeg har nevnt tidligere) i denne sesongen har 5 mål (3 i ligaen) og Derek Descamps har 10 mål (7 i ligaen) (på 18 kamper). Det er gjerne like bra at de gjør noe godt, for spissene mine vet ikke hvor målet står i det hele tatt (2 mål på 15 kamper, typ).

 

Mendy hadde 11 mål på 13 kamper, og etter han har jeg spisser med nesten like gode stats men ingen av dem fungerer.

Lenke til kommentar

Er Barnet, mitt sympatilag, og gjør det godt. Spiller for tiden i Npower league 1 og kjemper om opprykk til championship. For foran denne sesongen kjøpt Adel Taraabt av en eller annen absurd grunn. Han kranglet med QPR ledelsen og jeg kom selvagt på banen.

 

Etter å ha skuffet en stund på midtbanen omskolerte jeg ham til høyrekant der han herjer. Bøtter inn med mål!

Lenke til kommentar

Er alltid en form å score mange cornere på.

 

Det har du sikkert rett i. Jeg har som sagt ikke tuklet med innstillingene. Men jeg kan fortelle at mine stoppere etterhvert har sluttet å score på cornere nå. Ellers var det artig å se at jeg blir informert av mine ansatte at jeg har 4 poeng igjen før opprykket er spikret. Hva gjør mine spillere i neste kamp? Jo, taper 3-1 mot en av de absolutte bunnlagene i ligaen (Skarbøvik). Skulle ikke forundre meg om jeg taper alt som er å tape og ikke rykker opp i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...