Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forklarer vertfall, sånn at folk ikke går og tenker cheat :)

Første sesongen; Hentet Lumb og Lawrence, og Delfouneso på lån. Delf har en fantastisk sesong og jeg rykker direkte opp i første sesong takket være hans 30 mål den sesongen.

 

Sesong 2; Jenas, Naughton, Khumalo, Paul Robinson, Richardson, Bodmer, Tettey, Long, Gibson og Rivaldo kommer inn for en samlet sum på £22.5 Mill. Samtidig gjør jeg salg for £4.1 Mill, og hele transferbudsjettet mit blir heller ikke brukt. Havner på 14. plass, men får EURO Cup etter å ha tapt FA Cup-finalen mot Arsenal.

 

Sesong 3; Boudebouz, Sturridge, Dann, Biabiany, Wendt, Defoe, Goodwillie, Baros og etpar talent kommer inn for en samlet sum på £45 Mill, hvor jeg selger for £11 Mill. Fikk et småfint transferbudsjett etter stålkontroll på lønninger og EURO Cupen. Havner på 5. plass i PL takket være Defoe's 36 mål denne sesongen. Han er uten tvil sesongens beste signering, da han kommer for knapt £1 Mill. I EURO Cupen ryker jeg i 2. utslagsrunde mot Fiorentina.

 

Sesong 4; Belec, Tevez, Johnson, Savic, El Kaoutari, Shelvey kommer inn. Adam Johnson reiser til United i Januarvinduet i bytte med Nani og penger. Kjøper totalt for £26 Mill og selger for £15.5 Mill. Denne sesongen stemmer alt, vinner PL, EURO Cupen og FA Cupen. Småfin sesong.

 

Sesong 5; Eriksen, Enrique, Alonso, Silva, ter Stegen og Subotic kommer inn for £51 Mill, selger samtidig for £17.75 Mill. Har ikke begynt på sesongen enda.

 

Eriksen og Enrique kommer fra reservelaget til Liverpool for £13 Mill til sammen. Silva er på sesonglån, hvor jeg betaler 10% av lønningen hans (70 000 pr uke, City er idioter på spillet). Tevez, Biabiany, Granero, Baros ++ kom gratis :)

Samtidig er jeg en jævla nazi når det kommer til lønnsforhandlinger, og har satt et lønnstak på £300,000 pr uke, de som tjener dette er ter Stegen, Subotic, Tevez, Granero. Hvordan jeg fikk Tevez ned på dette nivået er sinnsyk flaks, etter at han hadde slitt reservelaget i City i 3 sesonger.

 

Det eneste STORkjøpet (prismessig) jeg har er Subotic til £27 Mill. Måtte han en kvalitetsstopper og han var den eneste som var nokså ung og god, så gikk over min økonomiske plan der. Det høyeste etter dette er £13.7 for Boudebouz.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Tror ikke OK jukser. :)

 

Selv om han ikke beskyldte meg, så takker jeg for tilliten. Jeg vant kampen etter mot noen av mine rivaler (mandalskameratene) 6-1. Da var Aksnes tilbake i målet ettersom jeg ikke var fornøyd med at Duve slapp inn to mål mot sånn slapp motstand.

 

Men som jeg sier, avstanden fra himmel til helvete virker svært liten på årets variasjon av spillet, så det blir spennende å se om jeg klarer å trekke Staal opp i første divisjon. Da får jeg forhåpentligvis satt klørne i disse utrolig lovende afrikanerne jeg har i kikkerten.

Lenke til kommentar

Tror ikke OK jukser. :)

Men som jeg sier, avstanden fra himmel til helvete virker svært liten på årets variasjon av spillet, så det blir spennende å se om jeg klarer å trekke Staal opp i første divisjon. Da får jeg forhåpentligvis satt klørne i disse utrolig lovende afrikanerne jeg har i kikkerten.

Samme her, små marginer, og det svinger veldig fort.

Lenke til kommentar
Samme her, små marginer, og det svinger veldig fort.

 

Absolutt. Jeg har ellers vunnet de meste av kampene mine. Men fikk en uavgjort mot en klubb som er på vei til å rykke ned (Fyllingen). Det var nok. For samtidig som jeg hadde fått en god innspurt på formfronten har Løv-Ham blitt uslåelige. Jeg har bedre målforskjell, men det hjelper lite. Hadde jeg vunnet mot Fyllingsdalen og ellers fortsatt med formen min kunne jeg ha rykket opp. Sånn som det ser ut nå blir det en meget sterk 2. plass. Og det er, som vi vet, ikke verdt en lort der nede i divisjonene.

Lenke til kommentar

Snart ferdig med gruppespillet, der eg havnet i gruppe med Bayern Munchen, shaktar og zenit. Har kun hatt en stygt tap mot Zenit, ellers så har eg spilt uavgjort 2-2 og knepen 3-2 tap mot bayern og fikk en fin 2-0 seier over shaktar i første kamp. Så er egentlig ganske fornøgd med kordan laget har prestert.

Lenke til kommentar

Tapte 3-2 i første CL-kamp selv denne sesongen, mot Leverkusen. Testa ut en ny taktikk, samtidig som jeg glemte å bytte ut stopperne etter cupkampen kampen før. Det stod 3-0 etter 15 min og jeg var nær tilt. La om til min faste taktikk og scoret to mål i andre omgang og hadde en syk sjanse på overtid. Litt bittert.

Lenke til kommentar

Det føles av og til som om Football manager operer med et sett med regler for datamaskinen og ett for en selv. Jeg tenker da f.eks. på noe som transfer. Jeg har hentet inn en unggutt fra Aldershot (Henrik Breimyr) på fri. Han gjør det utrolig godt i mitt lag og har mye gode egenskaper og stats, i tillegg til et stort potensiale (ifølge speiderne mine). Han hadde på det tidspunktet en verdi på 300 000 NOK. Ingen ublu sum. Aalesund byr på han, og jeg tenker at jeg må minst ha 900 000 NOK for han, og krever så dette. Det blir for mye for dem. 3*verdi med andre ord.

 

Litt senere prøver jeg å hente en unggutt som ikke har så voldsomt stort potensiale oppe i divisjonene, men siden jeg bakser nede i 2. divisjon er ikke det så farlig. Han har verdi på 25 000 NOK, men klubben vil ha 550 000 for han. 22*verdi. Og det er liksom helt greit. Treneren i denne klubben hadde heller ingenting mot meg.

 

En annen pussig sak med dette spillet er at jeg skulle reforhandle med speiderne mine. De krevde ofte en del, men jeg fikk prutet dem ned til 100 NOK over det jeg kunne gi dem. Samme med en del speidere utenfor. De krever akkurat LITT mer enn det jeg kan gi dem, og så reagerer de med sinne.å

Lenke til kommentar

GAAAAAAAAAAAH!!! Forbanna landslag. Alonso skadet rett før den ekstremt viktige kampen hjemme mot Leverkusen. Just my fucking luck.

 

 

EDIT: GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!! Så blir faen meg Bakenga skadet uken før kampen og, av den jævla jøden som vil vekk fra klubben.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...