Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Torstein Andersen Aase, 91 modell, FOR EN SPILLER!!

Hentet han forrige sesong for å finne en spiss som kunne ta over for Prica. Det ble noen innhopp, og noen mål, men det ble med det. I årets sesong har han scoret 8 mål på de 3 første kampene. 2 mål mot Haugesund, 3 mot VIF og 3 mot Brann. Har troen på at denne unggutten kan virkelig bli en hit på Lerkendal!

Lenke til kommentar

Fabio er utrolig kjeks. Blir småskadet i hver eneste kamp også er han ute i 1-2 uker, rince and repeat. helt forjævlig.

Nettopp. Rafael er også sånn. Kollapser om han spiller mer enn en omgang og bruker to uker på å restituere seg tilbake til 95% eller mer. Når jeg attpåtil fikk 175 mill var det ikke noe å lure på engang. Inn kom Alex Sandro fra Porto, som er yngre, bedre defensivt og offensivt og like rask. Han kostet 140 millioner, men det er verdt det. Evra er også blitt 32 år gammel, så en pålitelig venstreback var nødvendig å hente inn uansett. Nå skal Alex Sandro fases inn i laget og forhåpentligvis være førstevalg før neste sesong.

 

Kjøpte også Juan Mata (220mill) i januarvinduet for å gi meg bedre dekning på venstrekant og Yaroslav Rakitskyi (100 mill) i sommer som midtstopperbackup.

 

Mata kjøpte jeg fordi han ble transferlistet av Chelsea grunnet misnøye. Han er først og fremst tiltenkt en rolle som venstrekant, men kan også spille OMS eller spiss. På venstrekanten hadde jeg både Nani og Young, samt Cleverley i nødstilfeller, men Nani spiller jeg helst på høyrekant og Cleverley spiller oftest sentralt for meg. I tillegg var jeg litt skeptisk til Antonio Valencia, som har desidert lavest uttelling av vingene mine, i tillegg til at han er låst til høyrekanten. Med Mata har jeg to venstrevinger i Young og Mata og to høyrevinger i Valencia og Nani, samt Cleverley som er veldig anvendelig. Alle bortsett fra Valencia kan bekle flere roller i den offensive midtbanen, som gir meg litt spillerom. Mata startet også glimrende med 32 målpoeng på sine 33 første kamper, så det er jo ikke akkurat et bomkjøp, selv om prisen var stiv. Skulle ideelt sett hatt inn Götze istedenfor, men Dortmund krever 1 mrd for han, og det skjer bare ikke.

 

Rakitskyi spiller i Shakhtar og fungerer som midtstopper, men duger bra som venstreback også. Han er bare 24 år gammel, som er greit nå som Ferdinand har takket for seg og Vidic begynner å dra på årene. Rakitskyi er ikke den beste midtstopperen jeg kunne kjøpt, men prisen er ganske rimelig, og han er både rask og kreativ til forsvarer å være. I tillegg har han 19 i free kicks og long shots, som er noe jeg har manglet. Han har scoret tre mål på sine sju første ligakamper og slengt inn noen assists i CL. Veldig ålreit start.

Lenke til kommentar

Før sesong 3 kjøpte jeg inn Criscito(tror det er sånndet skrives) fra Zenit for 180mill. Han er 28 år gammel, men han spiller veldig bra. I tillegg har jeg hentet Javi Martinez fra Atletico Madrid for å ha litt mer dekning på midten. Carrick begynner å bli gammel og anderson forsvant til AC.Milan for 125 pga lite spilletid etter at jeg hentet Modric. Foretrekker å rulere Cleverley inn på midten når modric trenger hvile/i cupkamper.

Tenker også på å styrke stallen hva vinger gjelder. Har bare de man starter med, altså Nani, Young og Valencia, i tillegg til Park(og modric som kan bekle kantrollen i nødstilfeller.) Evra gikk for 17 mill på lån til OM med opsjon på kjøp på 50 mill. Greit for en aldrende back som burde ha 1 på posisjonering. Bortsett fra det har jeg ikke vært spesielt aktiv på overgangsvinduet, hentet et par talenter, Alejandro fra barcelona(18-årig kant/spiss) og en franskmann som heter noe sånn som valecio eller noe i den duren. 15 år og SYKE stats.

Edit: Kanskje det var Valerio?

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Hentet inn Sandro fra Tottenham i før første sesongen for å spille ballvinner på midten. Han og Anderson har spilt fast som henholdsvis ballvinner og dyptliggende playmaker og gjør sakene sine aldeles strålende. Sandro er et fysisk monster, rett og slett. I tillegg til Sandro kjøpte jeg Crisetig, Rafinha Alcantara, Vitinho og Bruno Rodrigues (begge de to siste fra Botafogo), men de er fremdeles ikke klare for førstelaget mer enn to år senere.

 

Crisetig, som nå er 20 år gammel, har tilbrakt en sesong i Molde hvor han var en av de beste i hele ligaen og spiller nå på utlån i min nye feederklubb Burnley hvor han har utviklet seg veldig godt. Burnley ligger an til å rykke opp til PL, så jeg krysser fingrene for det. Han kan fortsatt ikke engelsk, så jeg så det som nødvendig å sende han til en engelsk klubb i år, slik at han får litt av kulturen i blodet før han skal ta over midtbanen min. Han vil med tiden bli bedre enn Anderson i den dype playmakerrollen (han er allerede på samme nivå teknisk, mangler litt på det fysiske), så jeg har ikke kjøpt inn en eneste etablert sentral midtbanespiller annet enn Sandro.

 

Rafinha er jeg usikker på om vil klare å bli så god som han har forutsetninger for å bli. Han er nå i Molde, ett år etter Crisetig, selv om de er like gamle, men dominerer Tippeligaen i samme stil. Jeg regner med at han også går til Burnley i jula.

 

Vitinho og Bruno Rodrigues har jeg ingen forhåpninger til. De sendes ut på lån hvert år, men jeg ser ikke United-potensiale i dem. Vitinho er også i Molde, men har ikke hatt samme innvirkning på klubben som de to andre jeg har sendt dit.

 

Jeg har kjøpt inn mange andre talenter i løpet av de to årene jeg har vært manager. Mange er brasilianere og argentinere, så de kommer ikke før om en stund, men jeg har et mylder av ekstremt lovende spisser, samt et par defensive midtbanespillere som bør nå et høyt nivå. Vet ikke helt hvordan jeg skal få brukt alle spissene mine, men Hernandez og Welbeck er ikke god nok dekning til at det blir total mangel på spilletid for yngstegutta. I tillegg har jo Welbeck og Hernandez prestert å bli skadet samtidig i starten av denne sesongen. Macheda forlot klubben for 70 millioner i sommer fordi jeg ville satse mer på Danny, også klarer han faen meg å skade seg i to uker i kampen etter at Hernandez blir skadet i seks uker. Welbeck spiller en reservelagskamp for å få tilbake match fitness og skader seg så i tre nye uker, før AKKURAT det samme skjer igjen tre uker senere. Vips, åtte uker på sidelinjen akkurat når han kunne spilt seg inn på førstelaget. Uflaks...

 

 

 

post-99668-0-39381200-1321472714_thumb.png

Crisetig i 2013

 

post-99668-0-09394100-1321472734_thumb.png

Rafinha i 2013

 

post-99668-0-23343400-1321472942_thumb.png

Sandro i 2013

 

 

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Fy faen, gjekk på det sureste tapet mot Rbk. Hadde så syke sjanser og ikkje noe resulterte i mål. Å så kommer Rbk på sin første og eneste sjanse å skårer. Etter kampe, alle offansive spillere må trening tungt på avsluttninger.

 

Snakk om tilltale, viste min aggrisivitet til Angriperene mine og dem svarte med 8 mål:D

Endret av Brann89
Lenke til kommentar

Og kom meg vidare ifra CL kvart mot Sevilla etter å ha tapt 2-0 borte.

 

3-0 heime...uten et snev av offensive krefter i laget. There is a god!

 

Edit: I take that back. Min 17 år gamle junior som omtrent var einaste på A-B-og juniorlaget med spissferdigheter, måtte ut ei veke med skade.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...