Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Er i sesong 3 med Man Utd og Phil Jones er så latterlig god. Spiller som en gud. Evra har ryki rett ut av laget, han spiller møkk hver kamp, noe som er realistisk. Feilplassert hele tiden. Heldigvis er Rafael mer enn kompetent til å overta :) Beste spilleren totalt over 3 sesonger: Ashley Young. Flest assist hver jævla sesong med et snitt på rett under 8.00 totalt. Han er et monster på venstrevingen. Er et savn hver gang han er skadet.

 

Edit: For de som spiller Man Utd: Hvilken taktikk/lagoppstilling kjører dere? Jeg kjører 4-2-4 med 2 offensive vinger, og en box to box midtbane og en fremskutt playmayker, 1 dyptligende spiss og 1 framskutt spiss. På stopperne har jeg Vidic som går fram og bryter og Jones som faller av, og han er samtidig ballspillende forsvarer.

 

De Gea

Smalling Jones Vidic Rafael

 

Fletcher Modric

 

Nani Young

Berbatov Rooney

 

 

Funker veldig greit, 2 PL på rad, 2 FA cup på rad og 1 CL og 1 CL finale.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Berbatov spiller kjempebra, og jeg bruker Hernandez en god del også. At du ikke bruker Jones er mer rart dog. Et av de største talentene i heile spillet etter min mening og jeg har brukt han fast i midtforsvaret siden midt i sesong 2, også rulerer han opp i ankerrollen når jeg spiller 4-5-1 på bortebane i CL mot vanskelig motstand.

 

Edit: Av nysjerrighet, hvor mye måtte du ut med for Modric. Jeg betalte 480 mill(kr) mellom sesong 1 og 2. Var litt overkill, men jeg hadde midlene og følte ikke jeg trengte forsterkninger andre steder :) Har kjøpt Javi martinez i sesong 3, for å forsterke midtbanen, fordi jeg solgte Anderson til Milan for 125 mill.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Berbatov spiller kjempebra, og jeg bruker Hernandez en god del også. At du ikke bruker Jones er mer rart dog. Et av de største talentene i heile spillet etter min mening og jeg har brukt han fast i midtforsvaret siden midt i sesong 2, også rulerer han opp i ankerrollen når jeg spiller 4-5-1 på bortebane i CL mot vanskelig motstand.

 

Edit: Av nysjerrighet, hvor mye måtte du ut med for Modric. Jeg betalte 480 mill(kr) mellom sesong 1 og 2. Var litt overkill, men jeg hadde midlene og følte ikke jeg trengte forsterkninger andre steder :) Har kjøpt Javi martinez i sesong 3, for å forsterke midtbanen, fordi jeg solgte Anderson til Milan for 125 mill.

Jeg bruker jo Jones også, men når Smalling har storspilt, så vil jeg la han fortsette med det! Vurderer å selge Vidic for å få inn cash, og kjøre Smalling-Jones i forsvaret.

 

Modric måtte jeg ut med cirka like mye for, men det var en kostnad styret tok på seg. De Rossi kom forsåvidt på free transfer.

Lenke til kommentar

Da var Svensson ferdig i RBK. Et bud på 32 millioner er for godt til å takke nei. Nå begynner jakten på hente inn en god sentra midtbane spiller.

32M? Det er da ingenting for en som Svensson.

 

Teamtalks?

Mhm. Ingen spillere reagere uansett kva eg seier

Før kamp reagerer folk sjelden, i pausen reagerer noen, mens etter kampen reagerer de fleste.

Lenke til kommentar

Spørs på tonefallet. Jeg har funnet at Aggresiv og forventer seier, så reagerer spillerne positivt, med motivasjon. Såklart kan du ikke være aggresiv hver gang. Men tror det er normalt at det er lite reaksjon før, litt mer i pausen(hvis du ikke kjefter da, da får man som regel en reaksjon) også ganske god reaksjon til slutt.

Lenke til kommentar

I pausen reagerer som oftest kun 1-2 spillere positivt hos meg, med mindre vi ligger under og jeg går aggressivt ut og sier at jeg forventer en bedre andre omgang eller at jeg ikke er fornøyd med spillet til noen av spillerne. Da reagerer nesten alltid alle med motivasjon. Ellers pleier jeg å gå gjennom hver spiller å ta "Jeg har troen på deg" eller jeg er fornøyd med det du viser etc. Og pleier å starte andre omgangen med ihvertfall 6 positive spillere.

Lenke til kommentar

Da var Svensson ferdig i RBK. Et bud på 32 millioner er for godt til å takke nei. Nå begynner jakten på hente inn en god sentra midtbane spiller.

32M? Det er da ingenting for en som Svensson.

 

Kommer an på vil jeg si. Svensson har ikke vært så uffatelig god som jeg hadde håpet han skulle bli, det har ikke Henriksen heller dessverre. Det har endt med at det har blitt rulering på midtbanen altfor mye, men Svensson har allikevel vært fast inventar. Dog så merkes ikke savnet så mye som jeg fryktet og jeg fortsetter på vinner sporet der jeg slapp.

 

Jeg kunne sikkert ha solgt Svensson for en god slum mer penger, men sm sagt så er ikke Svensson så god på min save som din tydeligvis.

Lenke til kommentar

I pausen reagerer som oftest kun 1-2 spillere positivt hos meg, med mindre vi ligger under og jeg går aggressivt ut og sier at jeg forventer en bedre andre omgang eller at jeg ikke er fornøyd med spillet til noen av spillerne. Da reagerer nesten alltid alle med motivasjon. Ellers pleier jeg å gå gjennom hver spiller å ta "Jeg har troen på deg" eller jeg er fornøyd med det du viser etc. Og pleier å starte andre omgangen med ihvertfall 6 positive spillere.

Du trenger ikke en positiv reaksjon for at spillerne skal yte i andre omgang.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer ett av totalt to tap denne sesongen i CL-finalen. Real Madrid ble nummeret for heldige. Vidic får et mål annulert på grunn av dytting i hodeduell på stillingen 1-1. Minutter senere sender ingen ringere enn Cristiano Ronaldo Real Madrid til himmels med en "poacher's goal". Kamper ender 1-2, men det kunne fort vært annerledes...

 

Vant alle andre turneringer jeg deltok i med overbevisende margin, så kan ikke si meg misfornøyd. Nå venter et aktivt sommervindu for å skaffe drømmesigneringen. Har brukt hele sesongen på skamløs smisking og horeri i retning Dortmund, og har oppnådd å bli en av Mario Götzes "Favoured personel". Dortmund hadde også en skikkelig kalkunsesong og endte utenfor kvalikplass til Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...