Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle prøve å finne grunnen til at United gjorde det så svakt på saven min, vel... tror jeg fant den:

 

SJEKK DET TRENERTEAMET! Og hva skjer med lønna til manageren ifht. resten? :!:

 

post-63678-0-12677300-1320803210_thumb.jpg

 

Har kjøpt helt "OK" spillere dog:

 

2011/12: Figueiredo (£1.3M), Fellaini (£21.5M)

2012/13: Perotti (£23M), Asamoah (£21.5M)

2013/14: Boccheti (£21.5M), Zhirkov (£18.25M)

2014/15: Hitz (£1.8M (backup GK)), Kyle Walker (£6.25M)

2015/16: Joe Ledley (£8.25M)

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål her; I EL gruppa mi klarte jeg å slå Juventus 3-1 hjemme på Lerkendal, hvorfor er ikke supporterne fornøyd med dette? De blir altså mer fornøyd med 2-2 borte mot Molde.

 

Supporterne er ikke alltid de mest klartenkte i FM. Spiller med Barnet i nPower League 2 og er tippet desidert sist, altså 24. plass. Spilte i Carling Cup mot den forventede vinneren av nPower League 1 og tapte knepent 2-1, da var tilliten nede på sinnsvake 6%, men når jeg slo den antatte vinneren av nPower League 2 4-1 på bortebane var den kun oppe på 55%.

 

Har en følelse av at dersom du taper skal det ingenting til for at tilliten synker til bunns, men du må nesten vinne med tosifret antall mål for å få samme reaksjon bare med motsatt fortegn.

 

Tenkte jeg skulle prøve å finne grunnen til at United gjorde det så svakt på saven min, vel... tror jeg fant den:

 

SJEKK DET TRENERTEAMET! Og hva skjer med lønna til manageren ifht. resten? :!:

 

(..)

 

 

John Carew, fudge yeah! :w00t:

Lenke til kommentar

Regner med du er fotballsupporter selv?

 

Spør deg selv: Hva gjør mest utslag følelsesmessig;

 

En knepen hjemmeseier, eller en gigantisk borteseier?

 

En knepen hjemmeseier, eller et knepent hjemmetap?

 

En 3-måls-hjemmeseier, eller et knepent bortetap?

 

Jeg vet hvertfall at selv om 3poeng er 3poeng (eller cup er cup), så vil enkelte ting uansett ha større innvirkning enn andre, selv om det ikke er spesielt logisk. Fotballsupportere er ikke logiske, sånn er det bare.

 

Samme ser jeg i år, og i tidligere utgaver av FM. På FM11 vant jeg 8-0 på Camp Nou med Liverpool, og fikk sånn ca 75% positivitet for den kampen. Uka etter slo jeg Chelsea 3-0 hjemme og fikk 100% positivitet.

 

Førkamp-forventninger samt rivalisering med motstanderen har noe å si.

Lenke til kommentar

Jeg var drit Happy når RBK slo Valencia hjemme på lerkendal. Det å slå Juventus, som er tippet som soleklar ener videre i gruppe, og i tillegg klare 2-2 borte vil jeg se på som et STERKT resultat. Pga de 2 gode resultatene er jeg nummer 2 i gruppen og har en kjempemulighet til å komme videre. Ettersom jeg skal møte det laget bak meg på Lerkendal også.

 

Jeg er klar over det, men når du er et "lite" lag som RBK, så det er MYE større å slå de store lagene som Juventus f.eks. og det er noe som kanskje ikke kan gjøres hver gang. Molde kan jeg slå hvert år.

Lenke til kommentar

Velvel, endte den første sesongen på femteplass, etter en utrolig rekke med seks seiere på rad. Har fått meg moderklubb også, faktisk. Blir spennende å se hvordan den nye sesongen utvikler seg, en seier og ett tap sålangt. Tapet kom mot Moss, som seiler opp som den største favoritten til å vinne i år. Har gjort greie forsterkninger i forsvar, men mangler fremdeles en goalgetter. Styret firte litt på ambisjonene i år også, så målsettingen er øvre del av tabellen.

Lenke til kommentar

For en dramatikk. Twente leder 3-1 til det 84 min, så kommer super Markus å scorer 2 mål! Det ender 3-3, som jeg er godt fornøyd med!

 

Har prøv denne taktikken i 4 kamper; http://www.fm-base.co.uk/forum/football-manager-2012-tactics-training/84547-kofloks-goals-galore-2012-a.html

 

Det har endt med 4-1 seier over Strømsgodset hjemme, 3-0 over CFR Cluj borte, 2-0 over Bodø/Glimt i cup finalen og nå 3-3 hjemme mot FC Twente. Det ser ut til at den har fungert veldig bra.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Faen Christopher Samba er rå! Trolig det beste forsvarskjøpet man kan gjøre tidlig i spillet hvis man har litt cash og trenger en umiddelbar forsterkning. Kostet meg 150 millioner, men fikk ja på første forsøk, så det er kanskje mulig å få han litt billigere. Bruker han som begrenset forsvarer med stopper som taktisk plikt. Han vinner så og si alt i lufta i forsvar. Og han bøtter inn mål på cornere og frispark. Jeg setter han til å angripe bakerste stolpe og ber selvfølgelig de som tar corner om å sikte på lengste stolpe.

 

Han får også en del assists, men de ser ikke ut til å dukke opp i statistikken. Virker ikke som man får assists i FM for å heade mot mål når lagkamerater snapper ballen opp? Ser ut som det er han som slår corneren som får assisten? Det har i hvert fall skjedd et par ganger med meg nå.

Lenke til kommentar

Velvel, endte den første sesongen på femteplass, etter en utrolig rekke med seks seiere på rad. Har fått meg moderklubb også, faktisk. Blir spennende å se hvordan den nye sesongen utvikler seg, en seier og ett tap sålangt. Tapet kom mot Moss, som seiler opp som den største favoritten til å vinne i år. Har gjort greie forsterkninger i forsvar, men mangler fremdeles en goalgetter. Styret firte litt på ambisjonene i år også, så målsettingen er øvre del av tabellen.

Hvilket lag er du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...