Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2'er lagene i 2.div pleier å stille ganske sterkt. Hadde kamp mot Viking 2 nettopp. Nevland, begge Berisha brødrene, Sæternes, Nisja, Andre Danielsen og Landu Landu... Ble et knepent 2-0 tap der jeg kunne ha vunnet hadde jeg vært litt heldigere, men alikevel kjedeligt når de stiller halvt tippeliga lag.

Lenke til kommentar

Etter en save med QPR som ikke gikk fullt så bra, startet jeg for to helger siden en save med Southampton. Skal til å starte på den tredje sesongen nå og det er allerede en av de morsomste savene jeg har hatt på en god stund (teller da med FM 11 også).

 

Første sesong:

Første sesong satte jeg et personlig mål om å havne midt på tabellen, kanskje playoff hvis jeg var heldig. Jeg valgte å låne ganske mange spillere og det viste seg å være lurt! Sesongen gikk over all forventning og jeg endte soleklart først!

 

Tabell

Overganger

 

Andre sesong

Etter den fantastiske førstesesongen skulle jeg nå spille mot de store guttene. Før sesongen ble det brukt store penger og jeg var ganske fornøyd med laget mitt, til tross for at venstrebacken godt kunne vært forsterket. Målet jeg satt til styret var å ikke rykke ned, men selv hadde jeg ambisjoner om å havne midt på tabellen. Som nyopprykkede lag ofte gjør, overpresterte jeg ganske bra i starten av sesongen, men regnet med at laget ville spille dårligere etterhvert. Dette skjedde nok en gang ikke og laget endte til slutt opp på en imponerende sjetteplass!

 

Tabell

Overganger

 

Tredje sesong

Har kun kommet til pre-season, men veldig fornøyd med overgangene så langt! Etter hvordan laget har spilt de siste sesongene, har jeg satt ganske høye ambisjoner for laget mitt. I serien forventer jeg minimum å komme til Europaligaen. FA- og Ligacupen bryr jeg meg helt ærlig ganske lite om for sesongen, men håper å komme til minimum kvartfinale i Europaligaen.

 

Overganger

 

 

Kommer mest sannsynlig til å skrive mer i tråden når jeg har kommet lenger, men dette var nok for denne gang. Det er bare å spørre hvis dere vil ha SS av noen spillere osv

 

Anbefaler alle som vil spille med et ungt, talentfullt lag å spille med Southampton! De har et helt ekstremt juniorakademi (har fått opp ganske mange gode talenter derfra) og fyller stadion hver kamp. Man må ha tålmodighet til å spille gjennom minst en sesong i Championship, men det burde ikke være noe problem for de fleste. Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opplevde den ultimate dramatikk. Var 2 poeng bak før siste serierunde. City fikk uavgjort og jeg vant kampen min. Det endte opp med 93 poeng til både meg og City, og jeg vant hele greia på målforskjell! I siste serierunde! Tviler vel på at så mange har opplevd en like dramatisk serieavslutning... eller?

 

Uansett litt urealistisk at to lag i England ender opp med 93 poeng hver... det er usannsynlig nok at ett lag ender opp med 93 poeng (har vel kun hendt 1-2 ganger i PL-historien at noen har tatt så mange poeng).

Lenke til kommentar

Hadde en liten nedgangsperiode etter den veldig gode starten i BSP. Ble sendt på tribunen etter kommentarer i media og assistenten min klarte 5-1 mot et bunnlag. Ble litt daff da så møtte ett eller annet lag i FA cupen og klarte utrolige 9-0 (var et non league team) så har fått litt selvtilitt nå ^^

 

stalbansvbrackleyinform.th.png

 

Fikk min aller første 10er også, Gustavo (regen, "kjøpt" inn som eneste forsterker når jeg rykket opp) 4 mål og 3 assist :p

Lenke til kommentar

Er Austevoll jeg kjører, startet sesongen greit nok. Men har ikke vunnet en kamp på 4-5 kamper nå, og ligger midt på tabellen.

 

Ja, jeg ble irritert. Uansett hva jeg gjorde fikk jeg ikke laget til å fungere igjen. Noe som vare bloody impressive ettersom de gjorde svært godt jobb i begynnelsen av sesongen. Jeg sa opp, gikk på ferie og fikk jobbtilbud hos Follo. Som jeg heller ikke fikk noe dreis på. De rykket ned. Jeg har enda stillingen, men regner med at jeg ikke får lov til å være manager i 3. divisjon, så jeg sier vel opp den jobben også. Det mest irriterende var at jeg hadde 4 solide forsterkninger på gang som kom etter sesongen... Jeg vet at noen mente at det var lettere i år enn i fjor, men så langt kan jeg ikke si meg enig med.

 

Første sesong. Har karret meg opp på 10 plass nå, 8 poeng på 9 kamper, 14-14 for og mot. Bakenga scora nettopp hat-trick på en halvtime mot meg, hater når 2.lagene stiller så jævla sterkt. -.-

 

Ja, det er honen så irriterende. Jeg har ikke fulgt helt med om det i år også forventes at man med letthet skal vinne over 2. lagene.

 

En annen smått irriterende ting for meg nå er at jeg har assistant manager til å kjøre teamtalken. På alle tidligere FM-utgaver kunne man velge å skifte på teamtalken selv om man følte for det. Det går ikke nå.

Lenke til kommentar

Mmm, begynt på ny save, denne gangen med gode gamle Chelmsford. Denne gangen tror jeg det blir en som varer en stund. Spilte med samme lag i FM 2011 til 2034/35 eller noe slikt, der det tok meg 11 sesonger fra BSS til PL. Sålangt har jeg 1.plass i BSS og 10.plass i BSP på de to første sesongene. Men jeg har en følelse av at jeg kommer til å rykke opp igjen i år, pre-season kampene var iallefall upåklagelig:

 

Everton 3-0, Norwich 0-1, Burnley 1-2 (Premier League)

Middlesbrough 1-1, Peterborough 3-0, Birmingham 1-1 (Championship)

Oxford 2-0, Bristol Rovers 0-0, Huddersfield 0-4 (League One)

 

Pablo Couñago klarte forresten 59 mål og 22 assists på 79 kamper de to åra! Gratis når spillet starter.

Lenke til kommentar

Veldig gode resultater på meg nå, møtte oldham i FA cupen (2 div over meg) og klarte 3-0 mot dem, måtte hatt en dårlig dag ^^. Møtte et BSN lag i runden etter så gikk lett videre, penger jeg trenger der =D fikk jo 200k bare for den. Coventry neste kamp, blir nok en del tøffere. Slo også 2 plass laget i BSP så nå har jeg en fin luke =D

 

Hoho rett etter jeg skrev denne posten møtte jeg Barnet i FA trophy. Lå under 0-3 etter pause, men snudde det til 4-3 til slutt, 2 mål på 88 og 90 reddet meg ^^, de hadde ikke 1 sjanse etter pause =D

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Opplevde den ultimate dramatikk. Var 2 poeng bak før siste serierunde. City fikk uavgjort og jeg vant kampen min. Det endte opp med 93 poeng til både meg og City, og jeg vant hele greia på målforskjell! I siste serierunde! Tviler vel på at så mange har opplevd en like dramatisk serieavslutning... eller?

 

Uansett litt urealistisk at to lag i England ender opp med 93 poeng hver... det er usannsynlig nok at ett lag ender opp med 93 poeng (har vel kun hendt 1-2 ganger i PL-historien at noen har tatt så mange poeng).

 

Jeg er i sesong 2070 nå, så jo, jeg har opplevd slik dramatikk ofte...

 

Høydepunktene i 2070 er at Follo er blandt de beste klubbene i Norge. At Lyn også er i toppen og skjemper om CL.

 

Ipswich har vel vunnet CL 5 ganger og EL 9 ganger...

 

Jeg personlig var lei av de nye eierne i klubben min Chelsea, så jeg rykket ned med vilje, men de sparket meg istedet for å dra selv. Iløpet av den tiden (45 sesonger) så har jeg vært innom 5 andre klubber.

 

Jeg leder Hall of Fame og er den som har vært i Managerjobben lengst all-time.

 

Det merkelige er at Man City holder seg like rike hele tiden.

 

De siste 7 sesongene har jeg vært på ferie, og omdømme mitt er blitt dårligere og dårligere... Nå ler plutselig Hull City osv. av interessen min...

 

PS. ALLE ''ordentlige'' spillere er borte i 2060.

 

Josh McEachran som er 20 i 2015 er da 35 i 2025, så er han trener i 35 år til, da er han 70. Det er sesong 2060 ca.

 

Nå koser jeg meg med å gå innom en ny klubb hver sesong (fordi jeg blir sparket).

 

Dette føler jeg at blir litt som Jurrasic Park, der jeg er HEEELT alene blandt mange Regens...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...