Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starta min første save på FM12 med Rosenborg. Er nå i tredje sesong, og jeg må si at jeg er kanonfornøyd med laget mitt per idag.

 

Har kvitta meg med en del daukjøtt som er i Rosenborg i starten, og står kun igjen med Prica og Dorsin av gamlingene. Disse to er også de to eldste i troppen. Ingen andre over 30. Tredje eldst er Jim Larsen som er 27. 70% av spillerne mine er 21 år eller yngre, og snittalderen er 21.

 

Har vunnet Tippeligaen to år på rad og cupen ett år. Kom til utslagsrundene i Europa League første året, og røk ut i gruppespillet i Champions League året etter.

 

Har spilt 8 kamper i Tippeligaen i min tredje sesong, og har til nå 8-0-0 med målforskjell på 32-3. Toppscoreren min heter Miguel Medina, er 19 år og har scoret 14(!) mål på disse 8 kampene.

 

Spiller 4-3-3, med foretrukket startellever:

Bråthen

Eggen Hedenstad - Hovland - Wangberg - Aasbak

Svensson - Berisha - Henriksen

Bakenga - Medina - Børven

 

Enormt med talenter i egne rekker!

Lenke til kommentar

Hva i f, 2 sider på en dag. Vanskelig å holde seg oppdatert ^^. Skal bare kommentere til den verdensklassespiller diskusjonen. Trenger ikke å ha høye base stats for å bli en, har sett helt ubrukelige spillere bli det. Brukte fmrte før for å scoute etter spillere (ikke nå lenger da, tar bort morroa) og da ser jeg spillere med 50 CA og 200 PA, så alt er mulig, de spillerne trenger da sikkert mye mer konsenrtrert trening, eller du må følge opp mye mer ^^

Lenke til kommentar

Bruker faktisk 4-2-3-1 selv, men med 2 på midten, 2 winger og en AM (Gud cahill er bare konge, kommer til å grine når han legger opp) fullbacks er support og stopperne er bare general defend ^^

 

Fikk akkurat 3-1 hjemme mot Liverpool, den trengte jeg etter 2-0 tapet før i sesongen ^^

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Har tatt over Barnet og nesten hele startelleveren er på kontrakter som går ut etter denne sesongen. Lønnsbudsjettet mitt er ca. 640.000 og lønningene ligger foreløpig på 590.000. Tenkte jeg skulle være føre var og fornye de fleste kontraktene, men har tydeligvis fått noen av de mest egoistiske spillerne i England.

 

Så godt som alle spillerne ville ha nesten det dobbelte i lønn i tillegg til en firedobling(!) av mål- og kampbonusen deres!

 

Når de er tippet sist i divisjonen, da fortjener de ikke en dritt!

Her er hva keeperen min forlangte

- Lønn: Økning fra 35.000 til 68.000

- Kampbonus: Økning fra 800 til 3500

- Lønnsøkning ved opprykk: 25%

 

:wallbash:

 

Kan legge til at en reservelagspiller vil ha en økning fra 13.000 til 29.000. Er det bare jeg som sliter med at spillerne vil ha latterlige høye lønninger? :p

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Etter å ha forlatt et Rosenborg i utmerket posisjon til å kunne utvikle seg til å bli noe enormt, har Nils Arne Eggen kjørt klubben på ræva etter min mening. Jeg sa konsekvent nei til alle klubber som kom med forespørsler på spillerne mine, og det fungerte utmerket ettersom klubben gjorde det såpass bra. Ingen var misfornøyde når jeg avslo budene. Etter at jeg forlot Rosenborg til fordel for et nyopprykka West Ham har han solgt ikke mindre enn 8 spillere(7 av dem fra lagoppstillingen jeg postet tidligere idag), og tjent 275 mill NOK.

 

Han røk ut i cupen mot Sarpsborg og spilte 0-0 mot Sandnes Ulf hjemme i ligaen. :mad:

Smått irriterende når laget jeg etterlot meg hadde enormt potensial.

 

Velvel, nye oppgaver venter i et nyopprykka West Ham. Fikk et veldig bra overgangsbudsjett på £16M, etter at jeg satte forventningene til å unngå nedrykk. Klubben hadde en god stamme av spillere selv om mange av dem begynner å bli gamle. Solgt unna spillere i posisjoner jeg ikke bruker(vinger), og handlet inn litt ungt og friskt til andre posisjoner, i tillegg til noe rutine før første sesongen i Premier League på noen år. Kanskje litt vel offensivt å kjøre med 4-3-3 i et nyopprykka lag, men rykker heller ned med stil enn å ha scoret 20 mål.

 

Kjøpte:

 

Leigh Griffiths - £2.2M

Miguel Veloso - £3M

Connor Wickham - £3.7M

Daniele Capelli - £1.5M

Änis Ben-Hatira - £475k lån

Jay Spearing - £1.3M

Alberto Aquilani - £2.4M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...