Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, han er bare 16, men for en forsvarer mangler han flere viktige stats for å bli meget god. Han har alt for lav (selv for alderen) strength, composure, anticipation, concentration, decisions og delvis work rate og positioning. Mange av dem vil ikke god nok opp for at han skal bli en verdensklassespiller.

 

Enkelte ting kan sikkert trenes opp med målbevisst trening? Jeg mener, som jeg har sag før, på fm2011 havner Rohollah fra RBK ofte på fri transfer. Han har 1 i styrke eller noe. Med styrketrening klarer han å komme over 10. Men det er vel kanskje problematisk med at det er så mange stats som han kameraten der trenger å bygges opp på?

Lenke til kommentar

Ja, han er bare 16, men for en forsvarer mangler han flere viktige stats for å bli meget god. Han har alt for lav (selv for alderen) strength, composure, anticipation, concentration, decisions og delvis work rate og positioning. Mange av dem vil ikke god nok opp for at han skal bli en verdensklassespiller.

Samtlige av de mentale problemene løses med tutoring fra gode spillere, styrken går lett opp flere hakk i året med treningsfokus på en så ung spiller.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere opplevd at spillere må ha rimelig høy determination for at ekstratrening og tutoring og sånt skal ha noe å si. Dette har også noe å si for om spillerens maks PA kan bli oppfylt.

 

Mener jeg leste en blogg for lenge siden der noen tok for seg en -9-spiller (på 09 eller 10 tror jeg), og endret ham på editor og kjørte 3 saver, en hvor han hadde 5 i determination, en med 10 og en med 20. Viser seg at på den med 5 i det, så ble han langt fra god nok, på den med 10 ble han rundt middels, men langt fra world class, og på den med 20 ble han bortimot så god som han kunne bli.

 

Jeg ser hvertfall mye på determination når jeg signer talenter.

Lenke til kommentar

Determination skal ikke ha noe å si på utvikling av spilleren. Det er bekfreftet gjennom et rimelig omfattende forsøk jeg ikke fant igjen ved googling nå. (Ergo har vi begge like gode kilder her.) Professionalism, som vi ikke får se direkte er den viktigste egenskapen, men denne kan også til en viss grad økes med tutoring.

 

Tror jeg skal sette i gang et lite forsøk på det selv når FMRTE og FM Scout kommer ut.

Lenke til kommentar

Får ikke lastet et lagret spill jeg da....

 

Knappen "hent spill" er grået ut og kan ikke trykkes på og velger jeg "..åpne spill" (fra FM menyen) og forsøker å legge inn et lagret spill derfra så låser hele spillet seg...

 

Merkelig feil... Må starte et nytt spill hele tiden... Og det er knekkende likegyldig hvem av de lagrede spillene jeg prøver å laste, spillet fryser hver eneste gang...

 

 

Så jeg har ikke spilt mye FM12 for å si det sånn, da jeg ser på det som bortkastet å starte på nytt hver eneste gang...

 

Flere som har lastet ned fra steam som har denne feilen?

Lenke til kommentar

Hvor fort spillere utvikler seg har også noe å si. Har gjennom åra sett spillere som aldri når PA fordi de utvikler seg sakte. Eksempel: FMScout sa han hadde 178 PA, men når jeg trykket på hvordan han ville se ut var det bare fylt ut til 152 PA. Bedre ble han aldri.

Og dette styres hovedsaklig av profesjonalitet.

Lenke til kommentar

Jeg har sett over en god del spillere med høy pa på en save jeg er ferdig med nå, og spillere med høy (17-20) på professionalism har høy progress rate. Har ikke tid til å se etter andre faktorer nå, men professionalism er særdeles viktig for utviklingen av talent.

 

Red.: Alder spiller selvsagt også en stor rolle.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Yep, under information på hver spiller står det personalitet. Model professional, perfectionist og professional og til en viss grad fairly professional duger. :) Kan også velge å se stallen under ett ved å velge assistant report og sortere etter personalitet.

 

Skal ikke nekte for at spillere med andre personligheter kan bli verdensstjerner, men det de ovennevnte hjelper veldig godt på veien.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...