Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inne i min trettende sesong nå, kjenner jeg begynner å bli litt smålei. 106 timer spilt siden release. :ph34r:

Ojda... HAr ikke klart å holde meg til en save jeg nei...

 

Hvem spiller du meg og gidder du å oppsummere litt ? :)

 

Selv spiller jeg med Dortmund for tiden, i første ses..

 

HANDKNATTLEIKSFÉLAG KÓPAVOGS (Desember 2011 - ?)

 

2012: Icelandic First Division		#1 - 22 | 16-03-03 | 51-29 | +22 | 51p.	Icelandic Cup: 3rd Round	ULC: Group Stage    
2013: Icelandic Premier Division	#3 - 22 | 12-01-09 | 38-29 | +09 | 37p.	Icelandic Cup: Runners Up	ULC: Winner (1st)
2014: Icelandic Premier Division	#1 - 22 | 13-04-05 | 39-18 | +21 | 43p.	Icelandic Cup: Runners Up	ULC: Runners Up   	EL: 2nd Qual.
2015: Icelandic Premier Division	#3 - 22 | 08-11-03 | 29-17 | +12 | 35p.	Icelandic Cup: 4th Round	ULC: Semi-Final  	CL: Group Stage
2016: Icelandic Premier Division	#2 - 22 | 12-07-03 | 33-14 | +19 | 43p.	Icelandic Cup: Winner (1st)	ULC: Semi-Final  	EL: 3rd Qual.
2017: Icelandic Premier Division	#1 - 22 | 15-04-03 | 49-18 | +31 | 49p.	Icelandic Cup: Winner (2nd)	ULC: Winner (2nd)	EL: Play-Off
2018: Icelandic Premier Division	#1 - 22 | 12-06-04 | 34-14 | +20 | 42p.	Icelandic Cup: Winner (3rd)	ULC: Winner (3rd)	EL: Play-Off
2019: Icelandic Premier Division	#1 - 22 | 12-07-03 | 46-21 | +25 | 43p.	Icelandic Cup: Semi-Final	ULC: Winner (4th)	EL: Play-Off
2020: Icelandic Premier Division	#1 - 22 | 16-05-01 | 44-14 | +30 | 53p.	Icelandic Cup: Qtr. Final	ULC: Winner (5th)	EL: Group Stage
2021: Icelandic Premier Division	#1 - 22 | 16-02-04 | 43-20 | +23 | 50p.	Icelandic Cup: Winner (4th)	ULC: Winner (6th)	EL: Play-Off
2022: Icelandic Premier Division	#2 - 22 | 13-05-04 | 37-22 | +15 | 44p.	Icelandic Cup: Winner (5th)	ULC: Runners Up   	CL: Group Stage
2023: Icelandic Premier Division	#1 - 22 | 20-01-01 | 54-11 | +43 | 61p.	Icelandic Cup: Winner (6th)	ULC: Winner (7th)	EL: Play-Off
2024: Icelandic Premier Division	In Progress..

 

Skal ikke gi meg før jeg har 20års-achievementen iallefall.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Mulig å se om spillere er skadeplaget? Kjøpte Ganso, og så fikk jeg spørsmålet fra pressen "er du bekymret for at Ganso kan bli et tabbekjøp da han er plaget med skader" (noe lignende). Tre kamper senere - Skadet i 6-7 dager. Det er jo ikke den værste skaden, men brukte nok penger på han til at spillet burde spammet meg med advarsler om at han er en skadetiltrekkende horebukk....

EDIT: Han var også skadet en stund når jeg først begynte å speide på han.

Endret av Bergseten
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med en ting. Jeg blir spurt om jeg vil sende noen av førstelagsspillerne med på 2.lagskamp. Da står det at nesten alle mine førstelagsspillere er anbefalt å være med, fordi de trenger kamptrening. Skal jeg sende dem med, eller er det en annen måte jeg kan gi dem kamptrening på?

Ingen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Mulig å se om spillere er skadeplaget? Kjøpte Ganso, og så fikk jeg spørsmålet fra pressen "er du bekymret for at Ganso kan bli et tabbekjøp da han er plaget med skader" (noe lignende). Tre kamper senere - Skadet i 6-7 dager. Det er jo ikke den værste skaden, men brukte nok penger på han til at spillet burde spammet meg med advarsler om at han er en skadetiltrekkende horebukk....

EDIT: Han var også skadet en stund når jeg først begynte å speide på han.

 

Du kan se skadehistorikken deres.

Lenke til kommentar

Hmm kunne ikke skrive noe innlegg eller svare på min gamle konto, så laget meg en ny en ;P

 

Startet som alltid med mitt favorittlag Everton, startet veldig seigt med bare uavgjort og tap, men så ble laget kjent med taktikken og jeg fyret opp i ligaen. Tenkte jeg skulle klare det store når jeg hadde en 4-1 ledelse over united på goodison, men rotet det nesten helt bort, lå under 5-4, men fikk et mål i slutten for uavgjort ^^. Ligger på en solid 6 plass i slutten av Januar og Cahill storspiller som vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med en ting. Jeg blir spurt om jeg vil sende noen av førstelagsspillerne med på 2.lagskamp. Da står det at nesten alle mine førstelagsspillere er anbefalt å være med, fordi de trenger kamptrening. Skal jeg sende dem med, eller er det en annen måte jeg kan gi dem kamptrening på?

Ingen som kan hjelpe?

Opprett treningskamp, er ingen problem å ha det midt i sesongen, selv om det er veldig begrenset med hvilke lag som kan stille opp.

Lenke til kommentar

HANDKNATTLEIKSFÉLAG KÓPAVOGS (Desember 2011 - ?)

ULC?

 

Upper League Cup. En turnering de visstnok har på Island (dette visste jeg faktisk ikke før jeg begynte å spille FM 2012). Lagene fra de to øverste divisjonene spiller imot hverandre i tre puljer på åtte lag, og så går vinneren og den beste toeren videre til semi-finale. Dette skjer FØR serien begynner. :)

 

Gir meg £10K pund å vinne eller noe slikt, som per i dag er bare ca. en uke lønn til hele laget. :wee:

Lenke til kommentar

Irriterer meg at man ikke har muligheten til å gå ned i lønnskrav/lønn i spillet. Jeg har en helt uproporsjonell lønn på £2k/uka (i ytterligere tre år!) nå mens høyeste spilleren har £800/uke. Hatt to magre sesonger nå og ble nettopp tilbakestilt til halv-profesjonell klubb.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med en ting. Jeg blir spurt om jeg vil sende noen av førstelagsspillerne med på 2.lagskamp. Da står det at nesten alle mine førstelagsspillere er anbefalt å være med, fordi de trenger kamptrening. Skal jeg sende dem med, eller er det en annen måte jeg kan gi dem kamptrening på?

Ingen som kan hjelpe?

Opprett treningskamp, er ingen problem å ha det midt i sesongen, selv om det er veldig begrenset med hvilke lag som kan stille opp.

Ja, men det er vel noe jeg kan gjøre i pre-season for å hindre det? Sette opp treningsintensiteten? Hvor høy intensitet har dere når det ikke er sesong?

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med en ting. Jeg blir spurt om jeg vil sende noen av førstelagsspillerne med på 2.lagskamp. Da står det at nesten alle mine førstelagsspillere er anbefalt å være med, fordi de trenger kamptrening. Skal jeg sende dem med, eller er det en annen måte jeg kan gi dem kamptrening på?

Ingen som kan hjelpe?

Opprett treningskamp, er ingen problem å ha det midt i sesongen, selv om det er veldig begrenset med hvilke lag som kan stille opp.

Ja, men det er vel noe jeg kan gjøre i pre-season for å hindre det? Sette opp treningsintensiteten? Hvor høy intensitet har dere når det ikke er sesong?

 

Kamptrening er, som en kanskje burde forstå ut i fra sammensetningen av ordene kamp og trening, noe spillerene får når de spiller kamper. Dette vil du normalt sørge for at dine viktigste spillere får i pre season, ved å spille treningskamper, slik at de har god kamptrening når sesongen sparkes i gang. Om spillerene dine spiller kamper regelmessig er ikke dette noe som er noe problem midt i sesongen, med mindre de har lengre skadeavbrekk. De av førstelagsspillerene dine som derimot er sjeldnere i førstelagsoppstillingen eller stort sett sitter på benken vil ofte trenge kamptrening i løpet av sesongen. Dette blir oftest løst ved at du lar disse bli med på andrelagskampene, eller arrangerer treningskamper.

 

Svaret på ditt spørsmål blir altså: Nei, det er ikke noen annen måte å få kamptrening på enn å la spillerene dine spille kamper. Dette bør du sørge for å fikse i god tid før offisielle kamper da det er kjedelig å ha hele stallen på 80% fitness om de alle spilte andrelagskamp dagen før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...