Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Lurte på hvorfor det var så lite aktivitet i FM tråden, så kom jeg på. Spiller jo FM12 nå! woop woop! Nesten ferdig med sesong 1 med brann. Og til dagens sjokk: Fikk Vaclav Kadlec for 9 millioner over 48 måneder. Skakkjørte økonomien min litt, men tror det kommer til å være en fantastisk invistering både sportslig og økonomisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det har jo funka på både 10 og 11 å hente Kadlec til småklubber for småpæng, så joda, det tror jeg kommer til å betale seg tilbake.

 

Jeg ergrer meg fortsatt over at det har vært så sykt travelt på jobb at det faktisk ser ut som at jeg ikke får spilt FM12 før Dark likevel. Kraftig skudd for baugen der.

 

Så istedet henger jeg her og sprer min kunnskap om serien og gir tips til både nye og gamle spillere! :)

Lenke til kommentar

Fy faen! Jeg står foran verdens værste champions league finale. Jeg (Man Utd) skal spille mot Real Madrid.

Skader:

Evra (Venstre back)

Fabio (Venstre back)

Rio Ferdinand (Midtstopper)

Fletcher (Sentral Midtbane)

Giggs (Midtbane)

Hernandez (Spiss)

Suspendert:

Rooney

Utilgjengelige:

Cavani (Spilt i CL for Napoli)

Fellaini (Spilt i CL for Everton)

Berbatov er solgt

Laguttaket blir som følger:

clfinalelaguttak1.jpg

 

EDIT: JEG VANT FOR F***!!

manutd43realmadrid.jpg

 

Dette er første gang jeg spiller FM noensinne, og er selvfølgelig sykt stolt ettersom jeg har vunnet alle turneringer jeg har vært med i :D Jeg ble nesten slått ut av Chelsea i FA Cupen, og vant PL med en ganske så liten margin (84 Poeng, City på andre med 81), men fornøyd er jeg uansett :w00t:

 

fstresesongmanunited.jpg

Endret av Bergseten
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Huff og huff for en vurdering folka bak spillet har gjort av Spurstroppen. Assou-Ekotto og Kyle Walker har henholdsvis 2,5 og 2 stjerner, og de er jo begge blant premier leagues beste backer.

 

Og media prediction med Tottenham på 6., bak Liverpool og Arsenal...WTF? Tottenham har da bedre stall enn begge de søplelaga i det virkelige liv.

 

Kaboul har også bare 2,5 stjerner, og han kommer snart til å bli regna som en av verdens beste stoppere. Han hadde allerede blitt det om han hadde spilt i United eller City. Scott Parker, årets spiller i premier league i fjor, og har stort sett vært veldig god for Spurs i år, har bare tre stjerner.

 

Samtidig har Pavlyuchenko, som har vært stort sett katastrofalt dårlig når han har fått sjansen, 3 stjerner, og Pienaar som også var elendig etter overgangen fra Everton (hvor han forøvrig heller ikke var særlig god før han kom) har 3,5 stjerner.

 

Det er tungt å begynne å spille på en "simulator" som FM, når de bommer så stygt på et så stort lag. Da blir det ikke mye virkelighetsnært, gitt.

Hehehehehehe, sveiseblind much?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lurte på hvorfor det var så lite aktivitet i FM tråden, så kom jeg på. Spiller jo FM12 nå! woop woop! Nesten ferdig med sesong 1 med brann. Og til dagens sjokk: Fikk Vaclav Kadlec for 9 millioner over 48 måneder. Skakkjørte økonomien min litt, men tror det kommer til å være en fantastisk invistering både sportslig og økonomisk!

 

Kven av de ungen talentene har du hentet opp? Noen som har slått skikkelig til?

Lenke til kommentar

Lurte på hvorfor det var så lite aktivitet i FM tråden, så kom jeg på. Spiller jo FM12 nå! woop woop! Nesten ferdig med sesong 1 med brann. Og til dagens sjokk: Fikk Vaclav Kadlec for 9 millioner over 48 måneder. Skakkjørte økonomien min litt, men tror det kommer til å være en fantastisk invistering både sportslig og økonomisk!

 

Kven av de ungen talentene har du hentet opp? Noen som har slått skikkelig til?

Øvretveit er 2 keeper, men har fått veldig få sjangser enda. Kristoffer Larsen har fått en god del kamper, og kommer innpå nesten hver kamp. Haugsdal, Grønner og Næs er lånt ut til Løv-ham. Kittiphong har fått noen kamper, men alle er enda ung. Larsen er nærmest førstelaget på dette tidspunkt. Haugen spiller også fast!

 

Btw. THE FUCK is this? (bilde)

 

Og 3 0-0 kamper på rad nå. Serie lederen rykker ifra og de bak tar innpå. aj aj aj. Sinnsykt med skader nå. Austin, Bentley og Ojo for å nevne de viktigeste.

post-167348-0-01034700-1319754900_thumb.png

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

Øvretveit er 2 keeper, men har fått veldig få sjangser enda. Kristoffer Larsen har fått en god del kamper, og kommer innpå nesten hver kamp. Haugsdal, Grønner og Næs er lånt ut til Løv-ham. Kittiphong har fått noen kamper, men alle er enda ung. Larsen er nærmest førstelaget på dette tidspunkt. Haugen spiller også fast!

 

Kva slags taktikk bruker du? Samme som skarsfjord?:p

 

Sliter med å få full klaff på Haugen, spiller dårlig og vil alltid vekk etter kvar.

Eg har satset på Grønner i forsvar med korcsmar og han spiller sjeldent en dårlig kamp, Finne og Larsen er litt mer ujvent.

Lenke til kommentar

Øvretveit er 2 keeper, men har fått veldig få sjangser enda. Kristoffer Larsen har fått en god del kamper, og kommer innpå nesten hver kamp. Haugsdal, Grønner og Næs er lånt ut til Løv-ham. Kittiphong har fått noen kamper, men alle er enda ung. Larsen er nærmest førstelaget på dette tidspunkt. Haugen spiller også fast!

 

Kva slags taktikk bruker du? Samme som skarsfjord?:p

 

Sliter med å få full klaff på Haugen, spiller dårlig og vil alltid vekk etter kvar.

Eg har satset på Grønner i forsvar med korcsmar og han spiller sjeldent en dårlig kamp, Finne og Larsen er litt mer ujvent.

Nei liker ikke den formasjonen på FM, og liker å spille med to spisser. Så spiller en 4-2-2-2 formasjon! Amankwah er helt drøy på FM. Ikke så gode stats, men putter 10+ mål hver sesong og spiller aldri dårlig. Overrated spiller, men gjør meg ingenting :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder trening, lager dere egne treningsprogram eller brukere dere de som er der?

Lager selv, er utrolig enkelt. Bare les på nettet hvilke stat de forskjellige trenings kategoriene trener. Bruker også å hente inn gode trenere slik at jeg har minst 4 stjerner på hver trenings kategori (kommer selvfølgelig litt ann på klubben).

Link?

Lenke til kommentar

Er midtveis i sessongen med At. Madrid nå. Jeg har et problem, økonomien. Klubben taper ca. 3 millioner hver måned og det ser ikke lyst ut for transfermiddler i fremtiden. Jeg regner med at det måendtlige vil gå ned 1/3 om jeg gir nye kontrakter med lavere lønn til noen av spillerene. Er det noe mer man kan gjøre i en slik situasjon?

Lenke til kommentar

Skal kickstarte karrieren min med Barnet i nPower League 2 i dag :D

 

Skal prøve ut en 4-1-2-2-1 og se hvordan det fungerer! Vi er tippet på 24. plass så jeg tror jeg kan trenge en defensiv midtbane og en litt forsvarende sentral midtbane.

 

Hvis det ikke fungerer, kan du teste 4-3-2-0-1 for meg? :wee:

 

Tre defensive midtbanespillere (to "rivjern" og en playmaker) og to defensive wide midfielders.

Lenke til kommentar

Skal kickstarte karrieren min med Barnet i nPower League 2 i dag :D

 

Skal prøve ut en 4-1-2-2-1 og se hvordan det fungerer! Vi er tippet på 24. plass så jeg tror jeg kan trenge en defensiv midtbane og en litt forsvarende sentral midtbane.

 

Hvis det ikke fungerer, kan du teste 4-3-2-0-1 for meg? :wee:

 

Tre defensive midtbanespillere (to "rivjern" og en playmaker) og to defensive wide midfielders.

 

Høres interessant ut... hvordan ville du lagt opp pasningene? Hele laget bakpå med lange raske pasninger i angrep?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...