Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha, latterlig. Trodde de skulle fikse dette systemet med at agenter bare shutta deg ned og du ikke fikk tilbydt kontrakt? Cavani vil tydeligvis ikke snakke med meg engang, selv om jeg vant ligaen ifjor og er rangert som den fjerde største klubben i verden(kun bak Real, Barca og United) men til Tottenham som ikke er i top 15 engang og ikke har Europa og friste med, dit vil han tydeligvis!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Har ikke lest igjennom tråden, men jeg får ikke sett info om spillerene mine når jeg trykker "egenskaper" lenger... Ikke foretrukket fot, antatt verdi, skader eller noen ting... Flere som har dette problemet? Er det en bug?

Lenke til kommentar

Første sesong fullført med Liverpool, må si jeg er veldig fornøyd med en 2. plass :D . Finansene mine kunne derimot vært bedre, spent på overgangsbudsjettet. Har veldig lyst på Cavani eller Tevez.

 

Jobbsikkerhet min er faktisk "Insecure", må si Liverpool eierne virkelig stiller krav til manageren.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Er det fremdeles sånn at oppretting av egne lag, ligaer, ligasystemer osv med editoren er rene døden for spill ytelsen?

Vet at med Championship Manager 4 og tilbake på den tiden så var jo mer du opprettet og lekte deg i editoren, jo større innvirkning hadde det på ytelsen til spillet.

 

 

For jeg merker meg at når jeg nå kjører Norge med stor database så har jeg helt ypperlig ytelse på både min MacBook Pro 17" 2011 modell og min MacBook Air 13" 2011 modell, mens med Football Manager 2011 på samme maskinene når jeg kjørte redigert database som gav meg muligheten for å spille helt ned til 5. Divisjon i Norge med stor database hadde helt horribel og rett og slett elendig ytelse hvor simulering av en uke tok alt fra 5min til 10min som gjorde et en sesong fort tok fort et par dager selv om jeg forsøkte å spille temmelig nonstop, mens med Football Manager 2012 nå så er jo ytelsen helt upåklagelig og jeg kunne fint spilt igjennom en hel sesong på en dag om jeg bare satt av nok tid, det var nærmest umulig for meg med redigert database med Football Manager 2011.

 

 

Er det OS X ytelsen som har blitt vannvittig forbedret, eller er det fremdeles sånn at mye tukling med databasen = håpløs ytelse? Lurer på om jeg skal kjøre samme opplegget og fikse norsk liga spillbar ned til 5. Divisjon og spille med lokallaget Gjelleråsen i år også, men det forutsetter at ytelsen ikke går i dass..

Lenke til kommentar

Da er laget klart for andre sesong:

GK: Buffon, Storari, Branescu

FB/WB: Lichtsteiner, Gonul, Ziegler, De Ceglie,

CB: Chiellini, Papadopoulos, Barzagli, Bonucci, (Sørensen er sendt på lån for fast spilletid)

CM/AM/DM: Vidal, Pirlo, Marchisio, Paziensa, Ganso, Willian, Elia

W: Elia, Giaccherini, Willian, Pepe, De Ceglie, Rossi, Vucinic

ST: Rossi, Vucinic, Matri, Del Piero, (Prøver å bli kvitt Quaqliarella nå)

 

Henta også en regen som jeg tror kan få litt spilletid iløpet av sesongen:

post-123090-0-20532300-1319651601_thumb.jpg

4,5 stjerne i pot. nivå :)

 

Edit: failet med bilde :p

Endret av Big Tone
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hva folk her inne gjør med laget sitt når de starter en karriere. Jeg snakker ikke om spillerkjøp osv, men hvilke rene takiske ting dere gjør. Hva gjør dere med åssen lage skal spille? Når det gjelder trening, lager dere egne treningsprogram eller brukere dere de som er der? Hvilken treningsintensitet i sesong og utenfor sesong?

Lenke til kommentar

Kordan kan man sitte opp treningen for at dem skal trene på ballpossession? Har prøvd mye forskjellig, men sjekker på ballinnhavet etter kvar omgang og der er det uansett jevnt. Uansett om det er mye svakere lag eller betre.

Spiller du veldig direkt? Det betyr isåfall færre trekk i laget,o g dermed mindre posession.

 

Litt usikker, har såtte Kontringser på aldri. Tviler litt på om det har så mye å si

Jepp, men spiller du korte, blandede eller dirkete pasninger? Har en god del å si, sammen med pasningsevnene etc til spillerne dine.

 

Der har eg blandede. Har ikkje sett over passningskvaliteten til spillerene, men det skal eg gjøre. Vist eg finner spillere med dårlig passningskvalitet så blir det salg av dem eg vett ikje funker og resten får passningstrening vist det er mulig :)

Lenke til kommentar

Har startet sesongen elendig, ballpossession tar veldig lang tid. Ingen spiller har god moral lengre. Men er fast bestemt på å ha det slikt, om eg så får sparken.

 

Men taote nettopp 5 - 0 mot tromsø, så da ville eg ha lagmøte. Men spillet påstår at de ikkje er noe vits i å ha lagmøte. Kva for noe bullshit er vel ikje det når det går så jævlig dårlig for tiden. Latterlig

Lenke til kommentar

Hva gjør dere med åssen lage skal spille?

Kommer ann på spillerne, men har noen formasjoner jeg liker å spille. Bruker også å spille med mye press utenom på stopperne, og korte pasninger. Kreativiteten kommer ann på spillerne, men liker å spille med minst en, gjerne to ballspillende stoppere.

 

Når det gjelder trening, lager dere egne treningsprogram eller brukere dere de som er der?

Lager selv, er utrolig enkelt. Bare les på nettet hvilke stat de forskjellige trenings kategoriene trener. Bruker også å hente inn gode trenere slik at jeg har minst 4 stjerner på hver trenings kategori (kommer selvfølgelig litt ann på klubben).

 

Hvilken treningsintensitet i sesong og utenfor sesong?

Bruker ikke å øke intensiteten i sesongforberedelsene, men bruker å spille mange treningskamper. Ikke vet jeg hva som er best.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt to faste og en taktikk som jeg endrer på så langt, har fungert brukbart. I tillegg setter jeg meg alltid ned i Word den dagen det blir gitt nye "forventninger" og lager en liste over spillerne i klubben, noe alá Team Report, bare at jeg bruker den trenern som har best Judge Ability og Judge Potential. Noe slikt (eksempel keepere):

 

GK:	BOSNIA	Sjanic, Sasa		£ 200/w - 1986 (30) - 31.10.2019 (33) - 3.0/3.0	Key Player	GK
ISLAND	Jónsson, Gudlaugur	£ 015/w - 1997 (19) - 31.10.2019 (22) - 1.0/4.0	Backup	        GK
ISLAND	Magnússon, Jan Olav	£ 015/w - 1997 (19) - 31.10.2018 (21) - 1.5/4.0	Hot Prospect	GK

 

Da får jeg en grei indikasjon på hvilke spillere som er på vei opp, hvilke jeg kan forvente å ha en stund (nasjonale spillere blir som regel lenger i hjemligaen!) og hvilke spillere som på sikt må fornyes kontrakt på. I tillegg hjelper dette meg med å tracke progress på spillerne. Etter dette kjører jeg heis mellom reservelaget og A-laget på de spillerne jeg føler hører hjemme på de to nivåene. Og så setter jeg hele reservelaget "available for loan".

 

I tillegg har jeg fast innstilling på "hard" treningsintensitet. Jeg har i tillegg sålangt alltid hatt focus på "Defending Set Pieces". Sålangt er det kanskje 1-2 spillere som kommer opp hver sesong som klager, men de driter jeg i. Alt dette kommer dog mest av gammel vane, det meste av dette får jeg liste over in-game også.

 

I tillegg ser jeg over trenerpanelet. Jeg forsøker å holde dette så tro som mulig til den nasjonen jeg trener i. F.eks. på saven min med HK (fra Island) nå så har jeg bare meg og en scout som er norske, resten er islandske. Det gjør at adapterer mye raskere får jeg følelse av. Jeg kaster de som har under f.ex. 3 stjerner i sin beste treningsøvelse, og henter nye.

Lenke til kommentar

Er det faen meg mulig?! Spiller mot United hjemme i gruppespillet etter å ha tapt høyst ufortjent borte(1-0), de har tre skudd på mål, 4 mål. Buffon med selvmål med nærmeste spiller ca 10 meter unna når han glipper et innlegg fra Valenica, Hernandez dribler(!) 3 av mine forsvarspillere og deflecter et skudd inn, så scorer Cleverlyx2 på "returer" fra langskudd som treffer en av mine forsvarspillere og ballen faller perfekt for han inne i 5 meteren begge gangene. De Gea står som man of the match med sine 17(!!!!) redninger der det inkluderer to straffer som Vidal brenner fordi han er en chilensk horebukk og Rossi + Vucinic misser alene med keeper 6 ganger totalt.

 

fyyyyy faen...

Lenke til kommentar

Hmmm... kjøpte og spilte FM2012 første gang i går.

 

Spiller som manager i LSK (jada, jada). Litt uvant grensesnitt men kom relativt raskt inn i det.

 

Problemet er at jeg sliter litt med å se realismen her. Tidligere versjoner har jeg alltid slitt litt i oppkjøringen før sesongen - men her er de 3 første treningskampene:

 

LSK - LSK 2: 6-0 (greit nok)

LSK - FC Inter Turku: 9-0 (litt i overkant kanskje?)

LSK - Nardo: 8-0 (også relativt overdrevent).

 

Målforskjell på 3 kamper: 23-0

Skuddstatistikk på 3 kamper: 93-5

 

Greit at hjertet mitt ligger i LSK, men dette tar jo kaka.

Har jeg funnet frem til den optimale spilletaktikken, eller har jeg noen tunge dager i vente når serien starter?

 

Må jo påpeke at disse lagene er det FM som har funnet for meg - jeg har ikke arrangert noen egne treningskamper ennå.

 

Frode Kippe har scoret 8 mål, Sundgot har scoret 10 mål - på tre kamper...

 

Ser jo definitivt ut som LSK hadde godt av å få meg i sjefsstolen fremfor Henning Berg.

 

Andre som "sliter" med like usannsynlige resultater? Målforskjell er en ting, men skuddstatistikken tar jo helt av.

 

EDIT: Kan jo legge til at LSK ledet 4-0 etter 8:23 minutter mot Nardo.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...