Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Man Utd 12 - 0 Southend i runde 3 av FA Cupen. DET var styret greit fornøyd med det. Allikevel var jeg skuffet. 12 mål av 40+ skudd..... Jeg skulle hatt flere mål. Enda jeg har satt alle spillerne til å sjelden skyte langskudd, så blåser de ballen langt over/utenfor mål før de har nådd 16-meteren.

 

Noen andre som har merket seg at offside replayer er helt mongis? Jeg spilte mot City for en stund siden og Rooney scoret et fint mål, men det ble blåst av som offside. På replayen viste det seg at det aldeles ikke var offside. City spilleren stod lengst mot sitt mål, og til og med "offsidestreken" lå på riktig side. Jeg dreit litt i det ettersom at jeg ledet 3-0, men når jeg på pressekonferansen etter kampen sa at det var feildømming og at det ikke var offside, fikk jeg advarsel fordi "replayen helt klart viste at det var offside"...... Dette har skjedd 3 ganger. Er greit at feildømming skal være med i spillet, det gjør det ekstra realistisk, men regner med det er en bug da spillet mente replayen viste en rett dommeravgjørelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på om noen av dere kunne hjulpet meg med noen alvorlige ting som ødelegger mye av spillet mitt. Jeg spiller med At. Madrid og har gjort det bra hittil. Uansett så bortkaster spillerene altfor mange sjangser på langskudd. Jeg mener å huske at man kunne stille inn dette i 10 og 11, men kan ikke finne noen innstillninger for dette. Innspill? :)

 

Ingen? Det bgeynner å gå hardt utover prestasjonene nå..

Høyreklikk på spiller inne på taktikktaben -> Gå til spillerinstrukser -> Vis instrukser.

Lenke til kommentar

Hvor langt har dere kommet på årets utgave alle sammen? Eller andre formeninger generelt rundt spillet?

 

Er selv midt i sesong 3 (2014), og startet med Stalybridge Celtic (Blue Square Bet North). Nå er jeg i min andre sesong i Bet Premier, og har selvsagt ambisjoner om opprykk. Har også skaffet meg noen regens/newgens. Denne karen her er en klassespiller! Utrolig at i det hele tatt ville til meg, nøkkelspiller klart.

 

Er i sesongen 2016 med HK i islandsk toppdivisjon. Sliter med å bestemme meg for hvilken liga jeg vil til da jeg sitter på en laptop som sikkert knekker sammen om jeg kjører mer enn 3 ligaer samtidig. Er på ferie nesten halve året fordi det skjer ingen verdens ting mellom Oktober og Mars så sesongene går fort unna. Spiller mellom 30 og 40 kamper total i året tror jeg (noe mer når jeg kom til Champions League-gruppespillet).

Lenke til kommentar

Selv er jeg i januar med Liverpool. Ligger faktisk veldig godt an med 41 poeng på 20 kamper, og en fin andreplass. Kjøpene jeg gjorde var to unge defensive midtbanespillere i Emre Can og Lorenzo Cristieg, begge med potensiale til å bli gode spillere i premier league. Ellers har jeg hentet inn Niang som er en ung spiss med veldig bra potensial, Oscar Cardozo som har gjort det bra for meg (7,39 i ligaen) og Yttergård Jenssen som backup på playmaker plass. Veldig fornøyd med å ha fått kjøpe spillere til 215 millioner når jeg kun solgte for 112 millioner.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Okei, hva faen? Spillet er betalt for og jeg har den koden som du må trykke inn i Steam for å laste det ned. Siden jeg ikke har brukt Steam på leeeenge så står det at det må oppdateres.

 

Plutselig får jeg beskjed om at Steam ikke kan oppdatere fordi jeg er enten ikke koblet til Internet eller fordi tilkoblingen er konfigurert feil. Hallo! Jeg er koblet til nettet, det må jo bety at den er konfigurert rett, for pokker! Må man ha et eget "magisk" Internet for å bruke Steam, eller?!

 

PS: Hva i helvete er dette?! Jeg må tydeligvis ha EN konto for Steam, EN for Steam's forum og ENDA EN for å kontakte supporten!

 

Jeg har betalt, jeg har en konto på Steam og jeg er koblet til nettet, så la meg laste ned Steam og FM!

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Herlig! Du blir total slaktet i samtlige treningskamper, så kommer Lillestrøm på besøk til Røkkeløkka og serien er i gang og jeg stiller med et lag med snittalder på 19år og vi vinner 2-1! Og Ivar Furu blir yngste spiller i Tippeligaen med scoring som 16åring!

 

Høres ut som det motsatte av det som pleide å hende meg i fm2011. Jeg pleide å dominere treningskampene, og så gå helt og fullstendig på trynet i de tellende kampene. Selv om lagene var av omtrent samme kvalitet og noen ganger også de samme lagene. Det endte med at jeg fikk mer håp hver gang treningskampene gikk dårlig.

Lenke til kommentar

Kordan kan man sitte opp treningen for at dem skal trene på ballpossession? Har prøvd mye forskjellig, men sjekker på ballinnhavet etter kvar omgang og der er det uansett jevnt. Uansett om det er mye svakere lag eller betre.

Tenker du på kampforberedelser? Da vil jeg tro teamwork vil funke bra. Om det er treningsprogrammer du tenker på er nok "attacking", "tactical" og "ball control" de viktigste. Men tror nok taktikken er viktigst.

 

Ser ut til at jeg blir kvitt Bellamy :) .

Lenke til kommentar

Kordan kan man sitte opp treningen for at dem skal trene på ballpossession? Har prøvd mye forskjellig, men sjekker på ballinnhavet etter kvar omgang og der er det uansett jevnt. Uansett om det er mye svakere lag eller betre.

Spiller du veldig direkt? Det betyr isåfall færre trekk i laget,o g dermed mindre posession.

Lenke til kommentar

Kordan kan man sitte opp treningen for at dem skal trene på ballpossession? Har prøvd mye forskjellig, men sjekker på ballinnhavet etter kvar omgang og der er det uansett jevnt. Uansett om det er mye svakere lag eller betre.

Tenker du på kampforberedelser? Da vil jeg tro teamwork vil funke bra. Om det er treningsprogrammer du tenker på er nok "attacking", "tactical" og "ball control" de viktigste. Men tror nok taktikken er viktigst.

 

Det er nok treningsprogram. Eg vil helst han en fotballstil der det går på mangen trekk og kombinasjoner. For i Brann er nok ikkje den type fotball hovudfokuse. Så eg må starte med treningsprogrammet og skaffe meg trenere som står for det samme mest sannsynlig.

Lenke til kommentar

Kordan kan man sitte opp treningen for at dem skal trene på ballpossession? Har prøvd mye forskjellig, men sjekker på ballinnhavet etter kvar omgang og der er det uansett jevnt. Uansett om det er mye svakere lag eller betre.

Spiller du veldig direkt? Det betyr isåfall færre trekk i laget,o g dermed mindre posession.

 

Litt usikker, har såtte Kontringser på aldri. Tviler litt på om det har så mye å si

Lenke til kommentar

Huff, funnet en taktikk som fungerer strålende nå, men du verden så kjedelig. Spilt 8 kamper med den og står med 6-2-0 og 9-0 i målforskjell. Ekstremt kjedelig å se på, men helt absurd kontroll defensivt.

 

Basically; GK - LB, RB, CB, CB - DMC, DMC, DMC - LM, RM, AMC. Altså; "ingen spisser".

 

De to midtstopperne er ball-playing og slår stadig baller forover og backene automatiske wing-backer, så de løper sokkene av seg. Har én defensiv anchorman og to deep lying playmakers på midten. De sper baller ut på to defensive wide midfielders som deretter slår i bakrom på den offensive midtbanespilleren (som har høy WR, STA, ACC og AGI).

 

Dette er bare prøvd i islandsk toppdivisjon og i Europa League så det er ingen garanti for at det fungerer andre steder.

 

Røk forresten på hue og rævva ut av Champions League som jeg kvalifiserte meg til tidligere, det fungerer ikke å prøve å gå ut og angripe når spillerne dine blir fraløpt og rundtspilt. Endte med 0-18 og seks strake tap. Tror jeg skal prøve denne taktikken neste gang, så klarer jeg iallefall å begrense tapene om ikke annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...