Patrick123 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Sliter dere med "skyldfølelse" når dere kvitter dere med enkelte spillere eller noen fra støtteapparatet? Jeg vurderer å kvitte meg med min assisterende manager da han ikke har de helt beste ferdighetene (6 på taktisk forståelse, blant annet). Problemet er at han er en tidligere spiller i klubben og meget godt likt. Nå er det nok ikke så sikkert at jeg kvitter meg med han da han ennå har litt igjen av kontrakten. Det blir som å sparke Scholes fra United. On a side note: hva bruker dere den assisterende manageren til? Ser dere kun på rådene han gir under kampene eller er det mer? Forresten, er det ikke mulig å få den assisterende manageren til å "speide" på motstanderen før kampen? Jeg synes å huske at man kunne det før. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Du kan få vanlige speidere til å se på motstanderene. Bare å sette en til det. Hater også å kvitte meg med folk jeg har hatt lenge. Feks spillere som har vært med fra starten til storheten. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Men har ikke de taktiske kunnskapene til speiderne noe å si? Dessuten, jeg har en god mulighet til å hente inn en assisterende manager som har 12 i taktiske ferdigheter (i motsetning til 6 som min nåværende har); vil jeg merke noen forskjell på ting som rapporter underveis i kampene? Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Kommer aldri til å fjerne Barkley <3, og Baines var i klubben til han la opp. Kanskje dårlige eksempler siden de er supergode Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Huska en save hvor jeg spilte med Spurs. Modric dro aldri! Spilte som innbytter og mot dårlige lag til langt oppe i tredveåra. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Endra størrelsen på databasen? Han spiller for tiden i en kanadisk klubb, så er nok der om du har oppdatert transfers etc. Kan jo være noe i den duren. Ender databasen kunne eg har gjort, men venter til 13, men har søkt opp klubben som sto på wikipedia, men der fant eg ham ikkje Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Uten Jobb -----> Mandalskameratene -----> Rosenborg -----> Barcelona Chile --------------> Spania Erklærer saven for en suksess Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Haha, dæven.. Bra karrieresprang det der! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Må bare spørre igjen; hvor viktig syns dere det er med en god assisterende manager? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Må bare spørre igjen; hvor viktig syns dere det er med en god assisterende manager? For meg er det kjempeviktig. Jeg lar assistenten ta seg av å sette opp instrukser mot motspillere (forandrer av og til selv i viktige kamper dog), bruker han aktivt som "scout" for mine egne spillere og talenter og lar ham av og til ta seg av team talk. I tillegg styrer han jo treningskampene mine. Så gode stats/egenskaper er påkrevd. Siden jeg stort sett spiller lower league/journeyman så bytter jeg relativt ofte etter hvert som bedre assistenter blir interesserte. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hvilke ferdigheter er egentlig viktig for en assisterende manager? Jeg vil tippe taktiske- og sosiale ferdigheter, men hva mer? Min nåværende assistent har 6 i taktiske ferdigheter, men klarer seg overraskende bra. Tror ikke at en utskiftning er særlig realistisk siden han ennå har litt igjen på kontrakten og jeg må ut med ca. 500.000 for å kvitte meg med han. Planen min nå er å hente inn en ny høyreback og kanskje en ny spiss som vil ha mindre i lønn enn mitt nåværende 3. valg. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Taktiske ferdigheter, ja, men også det å dømme ferdigheter og potensiale (for spillerinnstrukser). Også mer, som jeg tar når jeg er hjemme igjen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hvilke ferdigheter er egentlig viktig for en assisterende manager? Jeg vil tippe taktiske- og sosiale ferdigheter, men hva mer? Min nåværende assistent har 6 i taktiske ferdigheter, men klarer seg overraskende bra. Tror ikke at en utskiftning er særlig realistisk siden han ennå har litt igjen på kontrakten og jeg må ut med ca. 500.000 for å kvitte meg med han. Planen min nå er å hente inn en ny høyreback og kanskje en ny spiss som vil ha mindre i lønn enn mitt nåværende 3. valg. Vil tro følgende stats er viktige: Taktiske ferdigheter, sosiale ferdigheter, motivasjon og bedømme ferdigheter. Men er også lurt å se på slikt som personlighetstype, media "handling style" og "adaptability". Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Discipline, motivation og determination er viktig på alt av coaches og assistenter. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) For en mer in-depth forklaring på hvordan spillet avgjør hvor mange stjerner en trener har kan man lese denne tråden på FMNorge: http://www.fmnorge.c...erners-trening/ Endret 19. september 2012 av Stonemeister Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Kan man få styret til å gå med på å utvide antall sitteplasser på stadionen? Underhill har en kapasitet på litt over 6000, men kun 2500 siteplaster. Siden jeg nesten aldri kommer over det "magiske" tallet så vil jeg tro at det hadde vært på sin plass med en utbygging. Problemet er at jeg aldri har sett alternativet noen steds. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Tror du må ha fullstappa tribune over en tid før dem vurderer det. Fikk iallefall ikkje gjort det selv før etter 2 - 3 sesonger. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Altså, når jeg sier "utvide antall sitteplasser" mener jeg bare å gjøre ståplassene om til sitteplasser, ikke å utvide selve stadion. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Opprykk var nøkkelen i Mankam. Forskjellige ligaer har forskjellige krav angående sitteplasser, dermed var det irrelevant at jeg ikke trakk tilskuere. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Okei, takk. Fikk ikke noe "krav" om å bygge om da jeg rykket opp til League 1, men jeg tror nok tilskuertallet vil øke litt uansett. Budsjettet mitt gleder seg da jeg nok får langt høyere billett- og TV-inntekter i år samt at jeg har en klausul på en spiller. 2 kamper til og Bristol må ut med 1.73 millioner til meg. Sliter forsåvidt med en litt uventet problematikk; jeg blir ikke kvitt spillerne mine. Saken er slik at jeg har 50.000 igjen på lønnsbudsjettet og vil hente inn en ny spiss og høyreback. Jeg har siktet meg inn på to spillere og planlegger å bytte dem ut. Blir jeg kvitt min nåværende spiss og høyreback sparer jeg ca. 80.000 i lønnsutgifter, mens de jeg henter inn nok vil kreve 90.000 til sammen. Spissen min får jeg bort uten problemer, men jeg sliter med høyrebacken, Det finnes ikke en forbanna klubb i verden som vil ha han! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå