Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Sliter dere med "skyldfølelse" når dere kvitter dere med enkelte spillere eller noen fra støtteapparatet? Jeg vurderer å kvitte meg med min assisterende manager da han ikke har de helt beste ferdighetene (6 på taktisk forståelse, blant annet). Problemet er at han er en tidligere spiller i klubben og meget godt likt. Nå er det nok ikke så sikkert at jeg kvitter meg med han da han ennå har litt igjen av kontrakten. Det blir som å sparke Scholes fra United.

 

On a side note: hva bruker dere den assisterende manageren til? Ser dere kun på rådene han gir under kampene eller er det mer? Forresten, er det ikke mulig å få den assisterende manageren til å "speide" på motstanderen før kampen? Jeg synes å huske at man kunne det før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare spørre igjen; hvor viktig syns dere det er med en god assisterende manager?

 

For meg er det kjempeviktig. Jeg lar assistenten ta seg av å sette opp instrukser mot motspillere (forandrer av og til selv i viktige kamper dog), bruker han aktivt som "scout" for mine egne spillere og talenter og lar ham av og til ta seg av team talk. I tillegg styrer han jo treningskampene mine. Så gode stats/egenskaper er påkrevd. Siden jeg stort sett spiller lower league/journeyman så bytter jeg relativt ofte etter hvert som bedre assistenter blir interesserte.

Lenke til kommentar

Hvilke ferdigheter er egentlig viktig for en assisterende manager? Jeg vil tippe taktiske- og sosiale ferdigheter, men hva mer?

 

Min nåværende assistent har 6 i taktiske ferdigheter, men klarer seg overraskende bra. Tror ikke at en utskiftning er særlig realistisk siden han ennå har litt igjen på kontrakten og jeg må ut med ca. 500.000 for å kvitte meg med han. Planen min nå er å hente inn en ny høyreback og kanskje en ny spiss som vil ha mindre i lønn enn mitt nåværende 3. valg.

Lenke til kommentar

Hvilke ferdigheter er egentlig viktig for en assisterende manager? Jeg vil tippe taktiske- og sosiale ferdigheter, men hva mer?

 

Min nåværende assistent har 6 i taktiske ferdigheter, men klarer seg overraskende bra. Tror ikke at en utskiftning er særlig realistisk siden han ennå har litt igjen på kontrakten og jeg må ut med ca. 500.000 for å kvitte meg med han. Planen min nå er å hente inn en ny høyreback og kanskje en ny spiss som vil ha mindre i lønn enn mitt nåværende 3. valg.

Vil tro følgende stats er viktige: Taktiske ferdigheter, sosiale ferdigheter, motivasjon og bedømme ferdigheter. Men er også lurt å se på slikt som personlighetstype, media "handling style" og "adaptability".

Lenke til kommentar

Okei, takk. Fikk ikke noe "krav" om å bygge om da jeg rykket opp til League 1, men jeg tror nok tilskuertallet vil øke litt uansett. Budsjettet mitt gleder seg da jeg nok får langt høyere billett- og TV-inntekter i år samt at jeg har en klausul på en spiller. 2 kamper til og Bristol må ut med 1.73 millioner til meg.

 

Sliter forsåvidt med en litt uventet problematikk; jeg blir ikke kvitt spillerne mine. Saken er slik at jeg har 50.000 igjen på lønnsbudsjettet og vil hente inn en ny spiss og høyreback. Jeg har siktet meg inn på to spillere og planlegger å bytte dem ut. Blir jeg kvitt min nåværende spiss og høyreback sparer jeg ca. 80.000 i lønnsutgifter, mens de jeg henter inn nok vil kreve 90.000 til sammen. Spissen min får jeg bort uten problemer, men jeg sliter med høyrebacken, Det finnes ikke en forbanna klubb i verden som vil ha han!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...