Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Føles ganske artig dette spillet når styret bestemmer seg for å selge spillere på pur faenskap. Har gode resultater å vise til både på og av banen, så plutselig bestemmer de seg for å akseptere bud på fire nøkkelspillere rett før vinduet stenger... Økonomien er grønn og jeg avsluttet nettopp forrige sesong på en utrolig god måte etter å ha hentet inn to enormt gode spillere i januarvinduet, nå er disse to og to andre faste solgt. :yawn:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har noen her prøvd å spille med 3 bak? Tenker da spesielt på dere som spiller i ligaer av kvalitet. Har nemlig selv brukt det i Tippeligaen noen sesonger med stor suksess.

 

Spelar med 3-5-3 i PL og det har fungert fint for meg, med 3 midtstopperar, men det er mest pga at det er sjukt vanskeleg å finne ein god back til under 500 mill i 2030.

Lenke til kommentar

Har noen her prøvd å spille med 3 bak? Tenker da spesielt på dere som spiller i ligaer av kvalitet. Har nemlig selv brukt det i Tippeligaen noen sesonger med stor suksess.

 

Spelar med 3-5-3 i PL og det har fungert fint for meg, med 3 midtstopperar, men det er mest pga at det er sjukt vanskeleg å finne ein god back til under 500 mill i 2030.

 

Ehm Frankrike og Italia produserer lass med meget gode backer hos meg. Får enda mye bra for 100mill-ish på min save i 2033.

Lenke til kommentar
Har noen her prøvd å spille med 3 bak? Tenker da spesielt på dere som spiller i ligaer av kvalitet. Har nemlig selv brukt det i Tippeligaen noen sesonger med stor suksess.
Spelar med 3-5-3 i PL og det har fungert fint for meg, med 3 midtstopperar, men det er mest pga at det er sjukt vanskeleg å finne ein god back til under 500 mill i 2030.

 

Selv spiller jeg ikke med tre bak på grunn av for få gode backer, men heller det at jeg har såpass gode offensive spillere at jeg må spille med tre bak for å få bruke alle sammen.

Lenke til kommentar

 

Ehm Frankrike og Italia produserer lass med meget gode backer hos meg. Får enda mye bra for 100mill-ish på min save i 2033.

 

Dei som eg har på laget har eg skaffa på free transfer, eg har lagt inn bud på 36 backer som har ein verdi mellom 42-150 mill, men klubbane skal ofte ha 4-5 gangar verdien av ein eller anna grunn.. Dei meiner og at dei fortjener 1-2 mill/veke i lønn.

 

Alle andre posisjonar har eg ingen problem med å skaffe billege og gode spelerar til. Har ein venstreback og ein høgre, med 2.5-3 "stjerner", som har over 8 i snitt, men dei har ganske lav stamina og kan ikkje spele so mange kampar på rad. So då må eg satse på midtstopperane.

Lenke til kommentar

Er du i England?

 

Selv har jeg merket i Spania at selv om de ønsker seg absurde summer i lønn (la oss si £60k/w), så holder det med £20k/w om jeg justerer utkjøpsklausulen fra £20M og ned til f.eks. £10M. Dette øker riktignok sjansen for å miste spilleren, men å ha en spiller er da bedre enn å ikke ha?

Lenke til kommentar

Er du i England?

 

Selv har jeg merket i Spania at selv om de ønsker seg absurde summer i lønn (la oss si £60k/w), så holder det med £20k/w om jeg justerer utkjøpsklausulen fra £20M og ned til f.eks. £10M. Dette øker riktignok sjansen for å miste spilleren, men å ha en spiller er da bedre enn å ikke ha?

 

Er i England ja, har prøvd det meste når det kjem til lønnsforhandlingar og pris ved kjøp av spelerar, men det hjelper lite. Det stoppar som oftast på 1,2-1,3 mill. Og då skal spelaren ha 60-70 mill i lojalitetsbonus, og agenten skal ha ca det same i honorar.

Det er kun backane som er vanskelege å kjøpe, og det problemet kom vel i 2028 sesongen.

Endret av Karbutar
Lenke til kommentar

Startet en ny save med transfer updates, tok random team til jeg fikk et i top division i et av de "ok" landende. Fikk først ManU så gikk litt videre (brrr) og fikk tilslutt Bologna.

 

Hentet Del Piero, Crespo (xD), Maertens og Mensah på free transfer. Startet med 2-2 borte mot Inter og 1-2 (tap) hjemme mot Juventus. Grei start får se hvordan det går videre

 

*Edit

Fortsatte fint, vant 2-0 borte mot Atalanta, 5-0 hjemme mot Parma og 2-0 borte mot Udinese.

 

Del Piero toppscorer med 4 mål =D Elsker den spilleren, ev av spillerne jeg har mest respekt av ever.

 

*Edit2 Del Piero Hat-rick mot Chiveo gav meg seiren 3-2 =D

 

*Edit3 Andre Hat-rick på på Del Piero mot Fiorentina, 3-0 ^^

 

*Edit4 Del Piero sikrer seg 4 mål mot Torino i 5-1 vinn ^^ Tar kvelden, lei av å redigere (gidder ikke å lage ny post etterhverandre xD) posts hehe

 

Ligger på 2dre plass etter 12 kamper, absolutt fornøyd med det laget jeg har ;P

Del Piero toppscorer med 17 mål på 13 kamper (en cup) ikke værst for en 37åring ^^ beholder han i startellevern så lenge han spiller fotball ;P Crespo har bare 1 mål, men spiller ok så fornøyd der og

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Har du en moderklubb? Dersom du har det, lån spillere fra reserve- eller juniorlaget dems. Barnet har en avtale med Arsenal så jeg hentet inn 4 spillere på lån fra deres reservelag. Alle endte med over 7.25 i rangering etter sesongen. Mye takket være dem rykket jeg opp på første forsøk, men desverre så vil de ikke tilbake til meg.

 

Kan ha noe med at Wenger fikk sparken og at Villas-Boas overtok.

Lenke til kommentar

Hva mener du? Du må nå strengt talt endre på laget før du får lov til å spille?

 

Noen som spiller på tranfer update saven her? Vil bare høre hvordan everton gjør det på deres save? Moyes ble sacked i November på min save og de lå nederst :S

 

Edit: Var svar til Mjefa, plutselig våknet tråden opp igjen hehe

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...