Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Er det flere som sliter med spillere som med viten og vilje unngår ballen? Mitt største problem er at hver gang motstanderen sender ballen oppover ballen så legger den best plasserte midtstopperen min i vei oppover i banen og inn i motstanderens halvdel.

 

Jeg spiller ikke med offsidefelle og dette skjer 4-5 ganger hver kamp. Jeg er ganske nær ved å si at det kanskje ikke er heeelt realistisk...

Er ikke noe med innstillingene da? Hvordan er spillernes bravery?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er frustrasjonen min så sinnsykt høy.....

 

Spiller med Rotterham første sesong. Etter 18 seriekamper hadde jeg dominert og ledet serien med 12p. Og etter det har alt gått i helvette! Har alltid flest sjangser, leder alltid kampene, taper alltid og skårer selvmål i 60% av sjansene...

 

Skjønner ikke hva jeg gjør galt... Har nå spilt ca 30kamper og ligger på en 4plass...

 

Vanskelig å si hva som er galt.. Har du prøvd å tweake litt på taktikken? Har selv opplevd at det fort kan gjøre store forskjeller.

Lenke til kommentar

Tihi, Robin van Persie skadet i Community Shield mot Tottenham. Brukket fot, 3-4 mnd. :wee:

 

(Podolski hadde en bedre sesong statistisk sett enn van Persie, og har startet årets sesong bedre. Liker det!)

 

var de så at de var komt en ny oppdataring fm 12 for overgangene fram te 1.september? :)

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med spillere som med viten og vilje unngår ballen? Mitt største problem er at hver gang motstanderen sender ballen oppover ballen så legger den best plasserte midtstopperen min i vei oppover i banen og inn i motstanderens halvdel.

 

Jeg spiller ikke med offsidefelle og dette skjer 4-5 ganger hver kamp. Jeg er ganske nær ved å si at det kanskje ikke er heeelt realistisk...

Mener du at midtstopperne spiller med for mye press? Altså, springer fram, i stedet for å holde seg bak. Dette kan du fikse på spillerinstrukser, sett markering til sone, presset en del ned og ikke huk av for tett markering. Bruker selv når jeg spiller med to stoppere, å alltid ha sone, lavt press og ikke tett markering på de.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med spillere som med viten og vilje unngår ballen? Mitt største problem er at hver gang motstanderen sender ballen oppover ballen så legger den best plasserte midtstopperen min i vei oppover i banen og inn i motstanderens halvdel.

 

Jeg spiller ikke med offsidefelle og dette skjer 4-5 ganger hver kamp. Jeg er ganske nær ved å si at det kanskje ikke er heeelt realistisk...

Mener du at midtstopperne spiller med for mye press? Altså, springer fram, i stedet for å holde seg bak. Dette kan du fikse på spillerinstrukser, sett markering til sone, presset en del ned og ikke huk av for tett markering. Bruker selv når jeg spiller med to stoppere, å alltid ha sone, lavt press og ikke tett markering på de.

 

Jeg skjønner hva du mener, men tror ikke det er det. Si at motspilleren står midt på min banehalvdel og keeperen deres sender ballen oppover mot han. Stopperen min, som står bak han og er i perfekt posisjon til å ta ballen, spurter plutselig oppover banen og inn i motstanderens banehalvdel.

Lenke til kommentar

Noen som vet om cdon pleier å leverere spillet på dagen/før? Ser det koster 249 kr der nå, blir vel ikke så mye billigere enn det...

 

CDON er ganske kjappe tror jeg, enda jeg pleier å bruke Elkjøp... Men 249 er jo nesten gratis, så her blir det nok bestilt iløpet av dagen!

 

Angående samtalen om hvor de største talentene kommer fra; jeg har møtt noen sinnsyke talenter fra Mexico. I tillegg spillere som ofte er "uoppdaget" og bortimot gratis. Kjøpte en midtstopper ved navn Chavez på 19 år for £1.4 Mill elns, rett inn og spilte fast på Roma-laget som vant Serie A i år 2018 ca. Fyren ble sesongens beste spiller, og solgt videre til Real Madrid for £40-45 Mill året etter.

 

Å snike igjennom U21/23/19 stallen til Spania, Brasil, Argentina, Frankrike, Mexico osv gjør jeg etter hver sesong. Alltid noe snadder til en grei sum!

Lenke til kommentar

Finner ingen fm13 tråd enda, så får ta det her.

 

Noen som vet om cdon pleier å leverere spillet på dagen/før? Ser det koster 249 kr der nå, blir vel ikke så mye billigere enn det...

 

 

http://cdon.no/spill...r_2013-21220926

 

Godt tilbud dette. Her er forøvrig en prissammenligning.

 

Jeg innbiller meg at at jeg forhåndsbestilte 12'ern hos Elkjøp til 249,- med gratis frakt i september ifjor, så det er ikke helt utenkelig at de kjører samme kampanje i år. Syns forøvrig å huske at spillet kom tre-fire dager før release, men at det ikke kunne spilles før midnatt til slippdato pga. Steam-begrensninger.

Lenke til kommentar

Ehm, det ble scoret noen mål i denne kampen...

 

d1b7fd210187292.gif

 

Må vel ha vært noen utrolige rare kombinasjoner av spillerratinger etter den kampen. :tease:

 

Har noen her prøvd å spille med 3 bak? Tenker da spesielt på dere som spiller i ligaer av kvalitet. Har nemlig selv brukt det i Tippeligaen noen sesonger med stor suksess.

Lenke til kommentar

Sliter som f*** med å hente inn nye spillere nå etter at jeg rykket opp. Jeg prøvde å forlenge låneavtalen med de 4 Arsenal-reservene jeg hadde forrige sesong (alle herjet i hver kamp) og Arsenal aksepterte budet på alle. Da sa selvfølgelig alle sammen at de ikke ønsket å gå tilbake til meg selv om de sa at de "syntes det var trist å måtte forlate klubben".

 

Har også mistet hele støtteapparatet mitt siden absolutt alle ville ha nøyaktig 2.000 mer i lønn enn det styret gikk med på. Jeg brente meg også litt på kontraktsfronten; da jeg hentet inn nye spillere hadde jeg aldri forventet at vi skulle rykke opp, derfor har lønnsutgiftene skutt opp. Forhåpentligvis vil inntektene fra denne divisjonen hjelpe litt på.

 

PS: Jeg synes det er litt irriterende at de formasjonene som laget hadde full kontroll i forrige sesong, nå tydeligvis må læres på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...