Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

For min del er Frankrike og Italia de helt klart største talentnasjonene. År på år kommer det supertalenter.

 

Håper de gjør det mulig for landene både å bli dårligere og bedre på å produsere store talenter. Er utrolig vanskelig å f eks satse på et helbritisk lag når man aldri får opp talenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan vell ikke annet si at jeg har hatt en fantastisk sesong! Gleder meg til forsettelsen i CL!! :D Men jeg hadde aldri i verden trodd at jeg skulle klare å komme videre fra den CL-gruppen jeg havnet i. og vertfall ikke VINNE gruppen uten å tape!! :p Vant månedens manager samtlige måneder denne sesongen! :D

 

Hadde flere veldig fine sesonger selv. I Tippeligan har eg pr dags dato 147 kamper uten tap, 65 000 sitteplasser, verdi 271 mill pund.

Sist sesong hadde jeg i inntekter 134mill pund, hvor av 17mill var fra spillersalg

post-25419-0-03139000-1347275409_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opplever at det går i 4-5 års perioder hvor et land hoster opp uendelig med talenter.

 

I mitt tilfelle øste Frankrike ut sinnsyke talenter over en lengre periode, før Spania og Italia sto for mesteparten av vidunderbarna. Så overtok Argentina og Brasil. I 2032(hvor jeg nå er) er Russland, Paraguay(!!), Tyrkia og Algerie(!!) dominerende på dette feltet, mens tidligere stornasjoner som Frankrike, Italia og Spania kommer med veldig lite bra.

 

Veldig ofte er det tilnærmet "identiske" spillere, i samme posisjon. Når Frankrike øste talenter var det høyrebacker, sentrale midtbanespillere og lynraske spisser. Italia lagde bare gode venstrebacker og venstre kant. Brasil som regel måltyver eller offensive vinger.

Endret av Fezzer
Lenke til kommentar

Norge har veldig dårlig talent utvikling så kommer som regel bare shait spillere ^^

 

Og nå må ikke alle henge seg i PA for mye, en spiller med 160 CA kan være myyee bedre enn en med 180 ^^

 

Men det burde jo skje noe med når landslag, og klubblagene til en liga gjør det bra i Europa..Er det som er så sløkket at det ikke skjer

Lenke til kommentar

Hvor mange spillere føler dere at dere kan hente før det går ut over prestasjonene til laget? Har hentet inn tre nye spillere i Januar-vinduet og ser at laget er merkbart dårligere på alle punkter. De tre nye spillerne er alle langt bedre enn resten av laget så ferdighetene er det ikke noe å si på.

 

Håper de spiller seg litt kjapt inn i laget, det er frustrerende å gå fra å dominere topplagene til å bli sendt gråtende hjem av bunnlag.

Lenke til kommentar

Veldig ofte er det tilnærmet "identiske" spillere, i samme posisjon. Når Frankrike øste talenter var det høyrebacker, sentrale midtbanespillere og lynraske spisser. Italia lagde bare gode venstrebacker og venstre kant. Brasil som regel måltyver eller offensive vinger.

Det er planlagt av SI at det skal være sånn. Skal gjenspeile hvordan det er i virkeligheten.
Lenke til kommentar

Tja, når jeg spilte første sesongen min på spansk 3.nivå så hentet jeg inn 24 nye spillere (siden klubben ikke hadde spillere!) og det klaffet fra starten av og jeg endte med å rykke opp.

 

Imo så kan ikke lavere divisjoner sammenlignes med toppdivisjoner når det gjelder overganger. I lavere divisjoner har jeg merket at spillere slår til så og si umiddelbart, men høyere opp i systemet så trenger spillerne mer innkjøring før de presterer på høyt nok nivå. Det finnes selvfølgelig unntak.

 

EDIT: Nå vet jeg ikke hvilken liga Patrick123 spiller i, men det samme vil jeg tro gjelder i den ligaen også.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Veldig ofte er det tilnærmet "identiske" spillere, i samme posisjon. Når Frankrike øste talenter var det høyrebacker, sentrale midtbanespillere og lynraske spisser. Italia lagde bare gode venstrebacker og venstre kant. Brasil som regel måltyver eller offensive vinger.

Det er planlagt av SI at det skal være sånn. Skal gjenspeile hvordan det er i virkeligheten.

 

Har det ikke vært sånn i alle CM/FM-spillene da?

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med spillere som med viten og vilje unngår ballen? Mitt største problem er at hver gang motstanderen sender ballen oppover ballen så legger den best plasserte midtstopperen min i vei oppover i banen og inn i motstanderens halvdel.

 

Jeg spiller ikke med offsidefelle og dette skjer 4-5 ganger hver kamp. Jeg er ganske nær ved å si at det kanskje ikke er heeelt realistisk...

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke med offsidefelle og dette skjer 4-5 ganger hver kamp. Jeg er ganske nær ved å si at det kanskje ikke er heeelt realistisk...

 

Jeg har av og til lignende problemer ja. Spillere som ikke klarer å løpe mot baller som en eller annen spiss kommer og stjeler fordi de faktisk løper.

 

Har og problemer med klareringer som min dype spiss ikke gidder å løpe på, selv om han fint kunne nådd den i gåstoltempo. Skaper ofte farligheter imot ettersom mine spillere da selvsagt er på vei ut.

Lenke til kommentar

Nå er frustrasjonen min så sinnsykt høy.....

 

Spiller med Rotterham første sesong. Etter 18 seriekamper hadde jeg dominert og ledet serien med 12p. Og etter det har alt gått i helvette! Har alltid flest sjangser, leder alltid kampene, taper alltid og skårer selvmål i 60% av sjansene...

 

Skjønner ikke hva jeg gjør galt... Har nå spilt ca 30kamper og ligger på en 4plass...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...